JÓZSEF ATTILA ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONT (Dombóvár, Attala, Nak, Dalmand Önkormányzatok Társulásaként Működő Intézmény)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Móricz Zsigmond Alapiskola és Óvoda
Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete
Tanévnyitó értekezlet
Iskolánkról.
ISKOLASZÖVETSÉGTŐL A KÖZKINCSIG (EGYMÁST GENERÁLÓ KULTURÁLIS HÁLÓZATOK KOM.-EGOM. MEGYÉBEN) DÉR GUSZTÁV Farkasgyepü, ELŐADÁSOMBAN EGYMÁST.
Pályáztatás, vezetői megbízás visszavonása
KÖSZÖNTJÜK A SZAKKÉPZÉSI TALÁLKOZÓN!
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
KÖSZÖNTÖM A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Tájékozódási Futásért Egyesület nevében.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
1 A KÖZOKTATÁSI ÁGAZATOT ÉRINTŐ JOGSZABÁLYVÁLTOZÁSOK április 2. Hujber Ildikó vezető főtanácsos.
Árpád Fejedelem Általános Iskola
Az ökoiskola kritériumrendszer megújítása Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója Budapest 2009 OKM OFI Szontagh Pál.
Az oktatási intézmények önkormányzati működésével kapcsolatos felvetések ( egy jegyző gondolatai, értelmezései és esetleges válaszai) Készítette: Molnárné.
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
Jogszabályok, jogszabályi változások, szakmai szervezeti finanszírozás jogszabályai, különös tekintettel az intézményintegrációra Dienes Renáta prezentációja.
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Az új finanszírozási rendszer hatása az intézményfinanszírozásra Drahos Péter – Balogh Miklós.
A KISKŐRÖSI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS ÓVODÁJA, ÁLTALÁNOS ISKOLÁJA, KÖZÉPISKOLÁJA, SZAKISKOLÁJA ÉS KOLLÉGIUMA Kiskőrös.
A szociális és gyermekjóléti feladatellátás kistérségi működtetése központi szemszögből Kecskemét június 10.
1 A évi kistérségi közszolgáltatás-szervezés és ellátás Budaörs Kistérség Többcélú Társulása január 30.
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
„A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Közművelődési és Képzési Intézet jelene és jövője” augusztus 23.
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Belügyminisztérium Önkormányzati Feladatok Főosztálya

2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Széchenyi Körúti Sportiskolai Általános Iskola és AMI
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
1 PETŐFI SÁNDOR MŰVELŐDÉSI - SPORTHÁZ ÉS KÖNYVTÁR CSEPREG.
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
A szakképzés helyzete az iskolafenntartó szemüvegén keresztül
A többcélú kistérségi társulás finanszírozási gyakorlata Debrecen, Megyeháza-Árpád terem.
A szakképzés jelene és jövője a KLIK-ben. Jogszabályi háttér: A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény A szakképzésről szóló évi CLXXXVII.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
ÁRPÁD SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM, SZÉKESFEHÉRVÁR Tóth Ágnes MÉCS vezető.
Az NPK működése és céljai a kerekasztal tárgyalásokon Habár fölül a gálya… Sonkád,
Barcsák Marianna - KPSZTI
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Szécsényi Gyerekesély Program gyerekeket érintő szolgáltatásai
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
A magyarországi nemzetiségek és támogatásuk rendszere
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A KönyvTÁRva-nyitva jó gyakorlat
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
2018/2019 tanév.
DARUS a gyermekekért.
Közoktatási alapismeretek
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Intézményi szülői munkaközösségi ülés
Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója
Előadás másolata:

JÓZSEF ATTILA ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONT (Dombóvár, Attala, Nak, Dalmand Önkormányzatok Társulásaként Működő Intézmény)

MILYEN CÉLLAL, MIÉRT? Gazdaságosság: a fenntartó által biztosítandó kiegészítő támogatás csökken (vezetők, technikai személyzet száma csökken, csoportok racionálisabb működtetése, tanórán kívüli tevékenységek csökkentése, ezáltal túlóra csökken, közös SZMSZ) Szakmaiság: szakmai munka színvonala nő, felszereltség nő, közös munka- közösségek, közös pedagógiai-művelődési program, közösen rendezett versenyek, együttműködés erősödik Fenntarthatóság: a dombóvári óvoda, iskola, létszámaival biztosítja a tagintézmények alacsonyabb/alacsony csoport-, illetve osztálylétszámait; a takarékosság jellemzi a költségvetések összeállítását, melyek összeállításánál a tagintézményekre is a dombóvári finanszírozási szabályok érvényesítése jellemző

TÁRSULÁSI MEGÁLLAPODÁS Létrejött: a „Helyi önkormányzatokról” szóló évi LXV. Tv. 43.§ és a „Helyi önkormányzatok társulásáról és együttműködéséről” szóló évi CXXXV. Tv. 8.§ alapján, kötelező közoktatási feladataik megvalósítására, oktatási-nevelési intézményeik közös fenntartására Időtartam: augusztus 31-től határozatlan időtartamra A társulás tagjai: Dombóvár Város Önkormányzatának Képviselőtestülete Attala Község Önkormányzatának Képviselőtestülete Nak Község Önkormányzatának Képviselőtestülete Dalmand Község Önkormányzatának Képviselőtestülete

A társulás által fenntartott intézmények: Székhely intézmény: József Attila Általános Művelődési Központ Dombóvár Intézményegységek: József Attila ÁMK Általános Iskolája Dombóvár József Attila ÁMK Százszorszép Óvodája Dombóvár József Attila ÁMK Közösségi Háza Dombóvár Tagintézmények: József A. ÁMK tagintézménye: Általános Iskola és Óvoda Dalmand József A. ÁMK tagintézménye: Általános Iskola és Óvoda Nak József A. ÁMK tagintézménye: Alsótagozatos Általános Iskola Attala József A. ÁMK tagintézménye: Napköziotthonos Óvoda Attala

A TÁRSULÁS JOGÁLLÁSA A megállapodás időtartama határozatlan, de az intézmények jogállását 3 éven belül nem változtatják meg Önálló jogi személyiséggel nem rendelkezik Az igazgatói jogkört a JA ÁMK Általános Iskolájának igazgatója gyakorolja, megbízásához a társult képviselőtestületek egyetértése szükséges, az igazgató megbízásával kapcsolatos hatásköröket a dombóvári képviselőtestület gyakorolja A munkáltatói jogokat az igazgató gyakorolja A tagintézmények vezetőinek megbízásához és a tagintézményeket érintő döntésekhez az érintett képviselőtestület egyetértése szükséges Az intézmény költségvetése a dombóvári önkormányzat költségvetésének része A megállapodással kapcsolatos döntésekhez a képviselőtestületek minősített többsége szükséges

A TÁRSULÁSI PÁLYÁZAT ÁLTAL ELNYERT TÁMOGATÁSOK Ft ÖSSZESEN: Ft DALMAND ISKOLA Ft Ft DALMAND ÓVODA Ft NAK ISKOLA Ft Ft NAK ÓVODA Ft ÓVODA DOMBÓVÁR Ft Ft ISKOLA DOMBÓVÁR Ft ATTALA ISKOLA Ft Ft ATTALA ÓVODA TELEPÜLÉSI SZINTEN ÖSSZESEN INTÉZMÉNYEGYSÉGEK/TAGINTÉZMÉNYEK

Az intézmény működése: Intézményi közös dokumentumok: Alapító okirat Pedagógiai-művelődési program SZMSZ MIP Intézményi munkaterv Kollektív szerződés Közalkalmazotti szabályzat Házirend Továbbképzési terv FEUVE Munkaközösségi munkatervek Gazdasági feladatok dokumentumai (2007. szeptemberétől IÖSZSZ) Közös pályázatok

Az intézmény működése: Kapcsolattartás, feladatvégzés: Legalább havonta intézményvezetőségi értekezlet Intézményi telefonos hálózat (mobil) használata a vezetők számára havidíj nélkül, a többi partner is egymás között ingyenesen beszél Vezetékes telefon használata, leginkább faxolásra Internet használata, napi kapcsolattartásra, adatközlésre (Nakon a Polgármesteri Hivatal internet-vonalán) Személyes megkeresés, személyes részvétel programokon Munkaközösségek közös értekezletei, programjai Tankönyvrendelés/elszámolás összehangolása Programok rendezése közösen Különböző események azonos időpontban (pl. beíratás, tantestületi kirándulás, stb.)

A „TÖRTÉNET” - ATTALÁBAN Az óvoda és az iskola – javaslatunk ellenére – külön intézményként működik Az óvoda és iskola magasabb vezetőiből tagintézmény- vezetők lettek Az óvoda működése változatlan, létszáma megfelelő, sajnos internet kapcsolattal nem rendelkezik Az iskola két összevont osztállyal működött e tanévig, három pedagógussal A 2007/2008-as tanév megkezdése előtt a képviselőtestület az iskola megszüntetésén gondolkodott, de elsősorban szülői „nyomásra” maradt az iskola, de csak egy osztállyal, két pedagógussal Ebben a tanévben készült el a három éve ígért tornaterem Jól felszerelt tagintézmények, tágas udvarokkal, melegítőkonyhákkal A német nyelv tanítását utazó pedagógus látja el

A „TÖRTÉNET” - NAKON Az óvoda és az iskola egy intézményként működött, de teljesen külön épületben Az étkezés egy harmadik (TSZ) épületben zajlott Az intézmény magasabb vezetőjéből tagintézmény-vezető lett, az óvodai helyettesi megbízás megszűnt Az iskola kezdeti két osztályából egy lett (1-3.o.), három pedagógus helyett kettővel ellátva Két éve – egy pályázat segítségével - az óvoda és az iskola egy épületbe, az óvoda épületébe költözött, és az étkezés is itt történt A finanszírozás továbbra is problémát jelentett E tanév indítása előtt az iskolát megszüntették Telefonvonal igen, Internet nincs A képviselőtestület a társulásból történő kilépést is megszavazta

A „TÖRTÉNET” - DALMANDON Az óvoda és az iskola egy intézményként működik, de teljesen külön épületben Az étkezés az óvodaépületben lévő ebédlőben zajlik Tágas udvar, sportpálya, új tornacsarnok áll rendelkezésre Az intézmény magasabb vezetőjéből tagintézmény-vezető lett, tagintézmény- vezető helyettes lett a helyettesi megbízásból, az óvodai helyettesi megbízás megszűnt Az iskola 8 osztállyal, alsó tagozatban iskolaotthonos rendszerben működött, mely megszűnt, a napközis csoportok száma csökkent Szakkörök, tanórán kívüli tevékenységek száma csökkent A melegítőkonyha felújítása megtörtént, de az elmúlt tanévben vásárolt élelmezésre tértek át A pedagógusok és a technikai személyzet száma folyamatosan csökkent Az elmúlt tanévben az alsó tagozatban két-két osztályból egy-egy összevont osztály lett, és a felső tagozatos csoportlétszámmal is problémák voltak E tanévben az alsón kívül az 5-6. osztályt is összevontuk A folyamatos létszámproblémák nem csitultak, a finanszírozási problémák folyamatosak A dombóvári iskola már nem tudta kompenzálni a létszámhiányt A képviselőtestület a felső tagozat megszűntetését vette tervbe, a felső tagozatosok a dombóvári székhely iskolába járnak, a 8. osztály kihelyezett osztályként még Dalmandon Utazó pedagógusok látják el egyes tantárgyak tanítását

A „JÖVŐ” Attala, Dalmand és Dombóvár marad a társulásban Esetleg csatlakozik Kurd és Gyulaj? A dalmandi iskola egy részét más tevékenységre kellene hasznosítani Az attalai szülők saját iskolájukat választják Nem csökken tovább a gyermekek száma A tagintézmények továbbra is fenntarthatók Térségi integrált oktatási hálózat létrehozása (DDOP )

Köszönöm!