RÉTHI GÁBOR Szervezetfejlesztés HURO0901/138/2.1.2.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

Intézményi Férőhelykiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Kalocsai Szociális Szakellátási Központ kiváltása.
„A golyóálló vezető” A vezetői munka hatékonyságának fejlesztése Dr. Petőné Ködmön Anikó Kreatív Kommunikáció Oktató és Szolgáltató Bt. 06/
A Szociális Szövetkezeti forma bemutatása Tanai Tünde Rehabilítációs tanácsadó.
A Non-Profit teljesítménymérés problémái (mérési és fejlesztési lehetőség) Márkus Gábor CVS, PVM, TVM, igazgató Stúdium Kft. Oktatás és Projekt menedzsment.
Mitől társadalmi egy innováció és egy start-up és miért fontos ez az ELTE-n? Tausz Katalin SIMpLe projekt - témavezető Innovációs Nap május 11.
Beruházási és finanszírozási döntések kölcsönhatásai 1.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
Matematikai nevelés pszichológiai, pedagógiai meghatározottsága Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
A MEGALAPOZÓ KUTATÁSOKRÓL A felsőoktatás és a munkaerőpiac kongruenciájának mintázatai Jancsák Csaba PhD SZTE JGYPK AHI ATT TÁMOP A/1-11/
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
Európai Foglalkoztatási Stratégia június
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési.
Új irányok az emberi erőforrás gazdálkodásban Fiatal regionalisták VIII. országos konferencia Győr, október Szűcs Ágnes Nyíregyházi Főiskola.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
Gazdasági informatika - bevezető
A vállalati érdekek és a család összhangjának megteremtése
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szociális kompetencia
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Mayer József Budapest február 27.
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
VEZETŐI ÉLETPÁLYAMODELL – PORTFOLIÓ BŐVÍTÉS
Észlelés és egyéni döntéshozatal, tanulás
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
Teljesítményértékelési rendszer
SZÁMVITEL.
Kommunikáció a könyvvizsgálatban
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
SZÁMVITEL.
Szervezetfejlesztés II. előadás
Konfliktusok az iskolában
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
Projektmunka Földrajzolok
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály egyetemi tanár
Előadó: Daka Zsolt ügyvezető Gyulahús Kft.
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
Az egyéni és Szociális kompetenciák szerepe a karrierindításban
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Compliance és Corporate Governance
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
Környezeti Kontrolling
Szervezet-fejlesztés
Új pályainformációs eszközök - filmek
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Családi vállalkozások
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A SIKERTELENSÉG NÉHÁNY OKA
Előadás másolata:

RÉTHI GÁBOR Szervezetfejlesztés HURO0901/138/2.1.2

SZERVEZETALAKÍTÁS: olyan átfogó tevékenység, amely a szervezeti struktúrák és magatartásszabályok tartós megváltoztatására irányul. (Nálunk a szervezetfejlesztés honosodott meg.) HURO0901/138/2.1.2

SZERVEZETFEJLESZTÉS: a szervezeti tagok magatartásának, viselkedésének és motivációinak a befolyásolása, megváltoztatása (magatartástudományi ill. szociálpszichológiai) HURO0901/138/2.1.2

SZERVEZETTERVEZÉS: a struktúra formális jellemzőinek a megváltoztatására, szabályozására irányul (SZERVEZETALAKÍTÁS = SZERVEZETFEJLESZTÉS + SZERVEZETTERVEZÉS) HURO0901/138/2.1.2

SZERVEZETTERVEZÉSSZERVEZETFEJLESZTÉS FOGALMI ÉS TARTALMI MEGHATÁROZOTTSÁG Elsősorban a szervezet strukturális-formális jellemzőinek a megváltoztatásra irányul, tartós feladatköri, hatásköri és összekapcsolási (koordinációs) szabályok gondolati megtervezésére, rögzítésére helyezi a hangsúlyt. A „vezetés eszköze” a sikeres gazdálkodás érdekében. A vállalatgazdasági, vezetés- szervezéstudományi kategória. A szervezeti tagok befolyásolására irányuló törekvés, amely az ismeretek, a beállítódottságok, motivációk és magatartások megváltoztatására helyezi a hangsúlyt. Magatartástudományi orientáltságú, szervezetszociológiai és szervezetpszichológiai irányzat. A szervezet a szervezeti tagok (egyének és csoportok) interakcióinak mozgástere.

AZONOSSÁGOK ÉS KÜLÖNBÖZŐSÉGEK A CÉLOKBAN A szervezet stabilitásának és rugalmasságának egyensúlyát megteremteni (az eredményes gazdálkodás állandó feltételeit biztosítani  a megváltozott külső és belső feltételekhez gyorsan alkalmazkodni) Az alkalmazkodás megteremtésének egyik alapfeltétele a szervezeti tartalékok feltárása v. a szervezeti redundancia megszüntetése, minimalizálása. A munka humanizálása. A lehetőségek megteremtése a szervezeti tagok önmegvalósításához. A szervezeti tagok flexibilitásának, innovációs készségének és képességének a fejlesztése. A szervezeti személyiség, szervezeti és vállalati identitástudat megteremtése, ápolása.

HATÉKONYSÁG (IZOLÁLT VIZSGÁLATA NEM LEHETSÉGES) Elsősorban a szervezet szintjén. A szervezeti STABILITÁST kifejező mutatók  a szervezet egyértelmű cégmeghatározó és megvalósító tevékenysége, képessége. egyértelmű részcélok, F-H-F összhangja, részcélok összehangolásának lehetősége. Az egyének felől megközelítve. Tudás és ismeretszintek növekedési üteme. A szervezeti tagoknak a problémához, feladatokhoz, tevékenységekhez való hozzáállása. Változások a magatartásban.

OD értékek az emberek tisztelete, az egyén fejlesztése egyenlőségen alapuló kapcsolatok, kölcsönös tisztelet bizalom, egymás támogatása, nyitottság participáció, együttműködés a problémák és konfliktusok nyílt kezelése a különbségek elfogadása, tolerálása folyamatos tanulás és fejlődés (magunk, mások, szervezet) kezdeményezés és felelősségvállalás minőség – és teljesítmény - személet HURO0901/138/2.1.2

Az OD folyamat jellemzői ciklikus, iteratív rugalmas végig együttműködés a megbízó és a tanácsadó között széles körű részvétel tanítja az ön-diagnózist és önfejlesztést akció/változtatás orientált leképezi és tükrözi az OD alapelveket HURO0901/138/2.1.2

Mitől speciális az OD? értékvezéreltség általában széles körű participáció folyamatra szerződik (inkább) a problémamegoldó-önfejlesztő képesség fejlesztése a szervezeti kultúra kiemelt szerepe a tanácsadó szerepe/szakértelme az OD folyamat egyes fázisai speciális intervenciók HURO0901/138/2.1.2

Az OD sajátosságai (lényegét alkotó előfeltevések alapján) az emberek igénylik a személyiség fejlődését és fejlesztését a legtöbb alkalmazott képességeit nem használják ki → képesek lennének nagyobb felelősséget vállalni, a célelérésében fokozottabban közreműködni → demotivákó a csoportok igén fontosak az embereknek → a legtöbb ember igényeit közösségben, leginkább a munkahelyi csoportban elégíti ki. HURO0901/138/2.1.2

a munkacsoport, mint olyan alapvetően semleges → lehet támogató vagy semleges a munkacsoportok közös munka révén növelhetik hatékonyságukat → egyetemi igények kielégítése, szervezeti követelmények megvalósítása az alrendszerekben bekövetkező változások hatnak a többi alrendszerre is az egyén viselkedését meghatározó attitüdök, érzések felszínre kerülését a szervezeti kultúra igyekszik megakadályozni → káros a problémamegoldásra, a munkával való elégedettségre, személyiség fejlődésre HURO0901/138/2.1.2

általában a kívánatosnál és szükségesnél alacsonyabb fokú a szervezetben az emberek egymást segítse, a bizalom az együttműködés a „zérus összegű” stratégia néhány helyzetben megfelelő, de sokszor mind a szervezetre, mind az alkalmazottakra nézve káros Amennyiben az emberek érzéseit fontosnak tartják → javítható a kommunikáció, vezetés, az együttműködés … A konfliktus megoldásában a nyílt ütközetekre helyezzük a hangsúlyt, elősegítjük a személyiségek fejlődését. HURO0901/138/2.1.2

A sikeres OD három alapszabálya Vonjuk be a folyamatba a résztvevőket! Szerezze meg az erőforrásokat!  gondolkodásra szánt idő  egy tudással felvértezett harmadik fél  a felsővezetés támogatásának megszerzése 3.Kicsi, de tényleges változtatással kell kezdeni! HURO0901/138/2.1.2