Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése A stressz.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Nagybajomi Általános Művelődési Központ tagiskolája
Advertisements

Zajszennyezés.
MUNKAHELYI MENTÁLHIGIÉNÉ BIZTOSITÁSA PSZICHOLÓGIAI ESZKÖZÖKKEL A SZOCIÁLIS ELLÁTÁSBAN DOLGOZÓK SZÁMÁRA Krekó Kata klinikai szakpszichológus Fővárosi Önkormányzat.
A kiégés 2 April, A kiégés 2 April, 2017.
A túlzott informatikai eszköz-használat veszélyei
Mentálhigiéné, kiemeltképp a depresszió
A pontos idő: 14:2714:2714:2714:2714:27 ORHIDEÁK ORHIDEÁK Zene: Autumn Rose Kattints.
TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola” című projekt tevékenységeinek bemutatása.
Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV):
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA KIEMELT PROJEKT TÁMOP Elítéltek több szakaszos, társadalmi.
Gyermekkori depresszió
MOTIVÁCIÓ.
Túl magas- e Magyarországon a depressziósok száma?
Mágnesterápiával az egészségünkért!
Mozgás, pihenés, egészség
A depresszió megelőzése és kezelése természetes gyógymódokkal
IN / TOLERANCIA Strédl Terézia Selye János Egyetem, Komárom
EURÓPAI TANÁCSADÓK SZÖVETSÉGE (ETSZ), European Consultants Unit (ECU)
Trénerek: Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
Nyugalom! Meditáljunk együtt A szorongás Normális, kóros Súlyos betegségeket kiindulópontja Betegségek is okozhatják Kémiai anyagok.
A pontos idő: 18:58.
Stressz, burnout, depresszió
Az egészséges életmód és a stressz
TÁMOP A-13/ A váltóműszakosok problémája 1.
VITAMINOK.
Egészségvédelem hónapról-hónapra
Idővel minden megváltozik Készítette: Varga Viktória.
Az eszközök áttekintése 5/15. Előkészület – tanár A kérdőív kiértékelése Jegyzetlapok a nevekkel a játékhoz Készítette: Sági Lajos2.
Készítette:Tóth Sándorné
Mit tehetünk a kimerültség ellen?
Élettani hatások, amelyekre nem fordítunk kellő figyelmet
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 11. Szexuális úton terjedő betegségek.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Barátság Készítette: Kovács Mária.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Abortusz – az élet tisztelete, védelme.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése A stressz egészségre gyakorolt hatása Készítette: Lisovszki Edit.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS A férfi és női agy különbségei Mottó: „Férfi és nő, hogy érthetnék meg egymást? Hisz mind a kettő mást akar- a férfi a nőt, a nő.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 3. SZERELEM. TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Egészséges életmód a születendő gyermek érdekében (az egészségtelen életmód, élvezeti cikkek használatának következményei a születendő.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS FELELŐS SZÜLŐI MAGATARTÁS.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése AGRESSZIÓ.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Az egészség fogalma, egészségfejlesztés, prevenció.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése A depresszió.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
TANULÓK ÉS A STRESSZ. „A különbség a között, amit megteszünk és amire képesek lennénk, megváltoztathatná a világot.” (Mahatma Gandhi) TÁMOP /
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése Az előítélet.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése A Johari-ablak.
Családi életre nevelés Házasság. Tartalom A házasság definíciója és eredete Egyházi házasságkötés Polgári házasságkötés Házasodási tendenciák napjainkban.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
KONFLIKTUSKEZELÉS, KÉSZSÉGFEJLESZTÉS
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Miért vannak az iskolának szabályai?
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Káros szenvedélyek.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Stressz, stresszreakciók, stresszkezelés
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
AZ ÉLET TISZTELETE Popper Péter magyar pszichológus
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése DISZKRIMINÁCIÓ
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
I. Konfliktus értelmezése
Előadás másolata:

Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése A stressz

Téma Mi a stressz? Stressz típusok A stressz felismerése A stressz tünetei A stressz kezelése TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

Mi jut eszedben először, amikor meghallod ezt a szót: stressz? Nézzük meg, mit jelent a stressz kifejezés? A stressz= szorongás, ami a mai világunk egyre jellemzőbb életérzése. A fogalom meghatározása és maga a stressz elmélet kidolgozása Selye János nevéhez köthető. TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

Sajnos napjaink rohanó életvitele miatt már egész fiatalkorban jelentkezhet. Mit jelent az, hogy rohanó életvitel? TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

A stressznek két fajtája van: a negatív (distressz) és a pozitív (eustressz). Mit jelenthet az egyik és a másik stresszfajta? Fejtsd ki a képek alapján! TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

Negatív stressz Káros Frusztráló Szenvedést jelent az embernek Félelmet szül Szorongást kreál Pozitív stressz Örömet okoz Energiával tölt fel Az életerőt növeli Boldogabbá tehet Növelheti a teljesítőképességet TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

A stressz felismerése TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

„A legnagyobbakat is utoléri” TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

A stressz fizikai tünetei: Vérnyomás növekedése Alvászavarok, fejfájás Az immunitás csökkenése Állandó kimerültség, levertség TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

A stressz lelki tünetei: Bizonytalanság érzése, türelmetlenség Döntésképtelenség, alacsony önértékelés Izgatottság, koncentrációs problémák Apátia, depresszió TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

A stressz tünetei a tanuló viselkedésében: A diáknak nincs kedve iskolába menni Gyakran késik és hiányzik Csökken a teljesítőképessége Zárkózott, étvágytalan A káros szenvedélyek hatása alá kerül TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

Persze mindenre van magyarázat! TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

Hogyan küzdhetjük le a stresszt? TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

Fontos, hogy kellő időt szánj a pihenésre, alvásra! (Nem éjféltől délig!) Próbáld megszervezni a tanulást! Állíts fel fontossági rangsort! A legjobb, ha próbálod tartani magad a 45 perc tanulás 15 perc szünet időbeosztáshoz az otthoni tanulás során. Beszéld meg a problémáidat! Ne hagyj mindent az utolsó pillanatra! TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

Talán a legfontosabb: „a nevetés fél egészség!” TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

Végső esetben pedig! TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!