Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése"— Előadás másolata:

1 Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Önismeret, – konfliktusmegoldás

2 TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában - olyan készségek elsajátítása, melyek segítségével, segítséget kapunk a hatékony önérvényesítésre az önismeret hatékonyságának fejlesztésére kommunikációs eszközökkel

3 TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Önismeret fogalma Önmagamra vonatkozó tudás, saját személyiségem, tulajdonságaim, képességeim, lehetőségeim, korlátaim megismerése, mely segít a jövőre vonatkozó döntések meghozatalában, a pályaválasztásban. Minél reálisabb kialakulását jelentősen befolyásolják a környezet visszajelzései.

4 TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Konfliktus fogalma - Olyan ütközés, melynek során igények, szándékok, vágyak, törekvések, érdekek, szükségletek, nézetek, vélemények, értékek kerülnek egymással szembe. - A konfliktus egy olyan folyamat eredménye, amelyben valaki úgy érzi, hogy a másik fél egy számára fontos ügy megvalósításban akadályozza. - A konfliktus összeegyeztethetetlen különbségeket jelent, ami ellentéthez vezet. - A konfliktus egymás ellen irányul, a versengés pedig egy cél egymástól független elérésére. - Gyakran erős érzelmi töltése van, indulatok kísérik.

5 hagyományos és modern Konfliktus irányzatai
TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Konfliktus irányzatai hagyományos és modern

6 Kérdezz felelek - Milyen dolgokra reagálok erőszakosan?
TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Kérdezz felelek - Mi az, amit nem tudok elfogadni magamban és másokban? - Milyen dolgokra reagálok erőszakosan? - Milyen emberekre reagálok erőszakosan? - Milyen tulajdonságokat nem fogadok el magamban? - Kitől félek és miért? - Mennyire vagyok befolyásolható, és ki befolyásol engem?

7 Játékos feladat 1. Számú feladat
TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Játékos feladat 1. Számú feladat

8 TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Visszajelzés fogalma Mindenki számára nélkülözhetetlen, hogy visszajelzéseket kapjon. Ha nem kapunk elég visszajelzést, rosszul fogjuk magunkat érezni, gyengén teljesítünk, nem leszünk sikeresek, vagy akár meg is betegedhetünk – mind érzelmileg, mind fizikailag.

9 Játékos feladat 2. Számú feladat
TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Játékos feladat 2. Számú feladat

10 TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Összegzés, értékelés Az elkészült kérdőívek megbeszélése. Az egyes diákok munkájának összehasonlítása másokéval. Hasonlóságok és különbségek keresése, megbeszélése, kielemzése.

11 Végül, egy kis házi feladat
TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Végül, egy kis házi feladat Keress az interneten olyan weboldalt, ahol találsz online teszteket a konfliktusmegoldásra. A weboldal címét írd fel a füzetbe

12 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése"

Hasonló előadás


Google Hirdetések