Én így tanítanám a programozást... Név: Perényi Brigitta Felkészítő tanár: Kertész Éva Zsuzsanna Iskolánk neve: Hallássérültek Óvodája, Általános Iskolája,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Advertisements

TAMOP B-11/ „A fiatalok családi életre nevelését, a kismamák munkaerő piaci elhelyezését segítő, innovatív családbarát szolgáltatások.
SNI-s ALKALMAZÓI VERSENY. SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK FŐVÁROSI INFORMATIKA TANULMÁNYI VERSENYE Magyar Gyula Kertészeti Szakközépiskola és Szakiskola.
Kókai Ivett közismereti igazgatóhelyettes Érettségi vizsgák 2013/2014. tanév, május-június.
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
1. Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 2 Iskolai közösségek A tanulók összetétele: A tanulói létszám jelenleg:780 fő –Szakközépiskolai.
A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat Safer Internet oktatási programjának tapasztalatai a közötti időszakban Sterner Zoltán VIII. Nemzetközi.
Útmutató az adatbázis használatához. − 1957 – ODK - Orvostudományi Dokumentációs Központ − 1960-tól: OOKDK - Országos Orvostudományi Könyvtár és Dokumentációs.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
A bementi mérések és a visszajelzések értékelése a szakiskola 9. – 10. évfolyamában 626. Szakképző Iskola és Kollégium Mezőtúr.
A KÖNYVTÁRELLÁTÁSI SZOLGÁLTATÓ RENDSZER HATÉKONY MŰKÖDTETÉSE ÉS A SZOLGÁLTATÁS NÉPSZERŰSÍTÉSE VI. KSZR MŰHELYNAP – ZALAEGERSZEG NOVEMBER 11. A KSZR.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
A szaktanácsadás szolgáltatási terület dokumentációja Némethné Józsa Ágnes Intézményfejlesztési referens.
Debreceni SzC Brassai Sámuel Gimnáziuma és Műszaki Szakgimnáziuma Pályaválasztási tájékoztató 8. osztályos tanulók részére.
A három lépcsőfok… 29% - A megoldás 52 heti stratégia sikeres üzleti kapcsolatépítéshez (Avidor András - Michelle R. Donovan - Ivan R. Misner) Az emberek.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
A székesfehérvári fiatalok helyzete
A szakiskolák aktuális problémái
ERASMUS+ DISSZEMINÁCIÓS PLATFORM
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Projektszellemű tanítási foglalkozások a szakiskola évfolyamán
Pályaválasztási tanácsadás
Új továbbképzési lehetőségek tanároknak és oktatóknak
Résztvevői létszám Év Létszám Összesen: 2110 Budapest Regionális 456
A matematikatanítás aktuális kérdései február
A közigazgatással foglalkozó tudományok
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Kiskunfélegyházi Szakképző Intézmény és Kollégium Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Középiskolája és Szakiskolája OM azonosító: Kiskunfélegyháza,
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Mátészalkai Szakképző Iskola
A kétszintű érettségi.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A szaktanácsadásról.
KOSSUTH LAJOS KÖZOKTATÁSI INTÉZMÉNY OROSHÁZA
Statisztika 10 évf. 3 osztály 82 tanuló 9 évf. 4+1 osztály 118 tanuló Minden osztályt külön pedagógus javított 8 fő - részben of, ha vállalta.
A bemeneti kompetenciamérések és a visszajelzéseken alapuló fejlesztő munka bemutatása a Farkas Gyula Közoktatási Intézmény Dr. Illyés Sándor intézményegységében.
Unplugged játékok, játékos programozás
Debreceni SzC Brassai Sámuel Gimnáziuma és Műszaki Szakgimnáziuma
középfokú felvételi eljárás
A Budapest Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Miért választottam a BME Mérnökinformatikus Szakot?
Nyílt nap Iskola neve Dátum.
Emberi jogi képzés A tananyag és a képzés filozófiája
Készítette: Boros Bence
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Neptun kód: FQ7ZO7 Pham Van Vinh Mérnök leszek A3 Házi feladat.
mérnök leszek a3 feladat
A hajszobrász: Baranyai Vivien 12.Asz
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
TÉNYEK UTÁN CSELEKVÉS Viziné Molnár Anna Uzsoki Utcai Kórház
DARUS.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Általános iskola eredménye, értékelése
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
A Vezetői munka értékelése a szülők szemével
A szállítási probléma.
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
Bemeneti kompetenciamérés 2007/2008 tanév
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról
Érveléstechnika-logika
Áramlástan mérés beszámoló előadás
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Erdősi Debóra Németh Tímea Közösségi szolgálat.
A tehetséggondozás kihívásai
Előadás másolata:

Én így tanítanám a programozást... Név: Perényi Brigitta Felkészítő tanár: Kertész Éva Zsuzsanna Iskolánk neve: Hallássérültek Óvodája, Általános Iskolája, Speciális Szakiskolája, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézménye és Kollégiuma Címünk: 1147 Budapest, Cinkotai u

Tartalomjegyzék Programozás tanítása a mi iskolánkban „Kód órája” rendezvény leírása „Kód hete” rendezvény leírása Saját tapasztalataim és véleményem

Programozás tanítás a mi iskolánkban… Jelenleg csak Számítógépes műszaki rajzoló ( ) szakmán van az iskolánkban programozás óra. HTML, PHP és C# programozás tanulnak. Az óvodában, általános iskolai és többi szakmán nincs programozás tanítás. Szaktanárunk évente programokkal próbálja népszerűsíteni programozást a gyerekek és tanulók körében. Pl.: A kód órája, A kód hete program keretében

Egy számítógépes műszaki rajzoló véleménye programozásról „ Azért szeretem a programozást, mert kifejezhetem vele a kreativitásom, valami új dolgot alkothatok, rögtön láthatom az eredményét. Nem csak azért szeretem, mert később sok pénzt kereshetek vele, hanem mert, olyan számomra mint a drog, szárnyalhat képzeletem vele.” (R. P.)

Szaktanárunk szerint miért jó programozni tanulni…. Önálló gondolkodásra és probléma megoldásra tanít Fejleszti a kreativitást A tanulók az egyéniségüket és egyediségüket és megmutathatják benne

„A kód órája” program leírása Angolul: „Code of Hour” Weboldala: Időpontja: február.12. Az óra elején egy angol nyelvű video film volt levetítve magyar nyelvű google fordítós felirattal a tanárnő jelnyelven kísérte a feliratot. Utána Angry Birds (Mérges Madarak) figurákat kellett blokkly segítségével irányítani végig 20 pályán, közben játékos akadályokat megoldva, aki végigment az összes pályán oklevelet kapott. Minden egyes pályánál meg lehetet nézni, hogyan néz ki a program javaban. Meg lehetett osztani az eredményt a Facebookon. Program: 4*45 perces volt Pályák megtételéhez igénybe lehetett venni videós és szöveges segítséget is. Az összes általános iskolás és szakiskolás osztály részt vett programon. A kép weboldalról származik, itt bárki kipróbálhatja a pályákat!

Oklevelem („A büszkeségem”)

„A kód hete” program leírása Angolul: „Code of Week” Weboldala: Időpontja: 2015.október 14. Az esemény leírása: programozas-orak/ programozas-orak/ Program 2* 45 perces volt. Egy weboldalt kellett elkészíteni egy feladatlap alapján. A programon a szakiskolások vettek részt.

Saját tapasztalataim: „A kód órája” A kód órája nevű rendezvényen jól éreztem magam. Játékosan tanulhattunk programozni és jutalomként kaptunk oklevelet. Az is tetszett, hogy az eredményt megoszthattuk a facebookon így más ismerősök is láthatták az oklevelemet. Szórakoztatóak voltak a pályák, amiket meg kellett oldani. Bár az elején pályákat túl egyszerűek voltak, végén már törni kellett a fejem, hogy rá jöjjek a megoldásra. Először nagyon fiúsnak tartottam a programozást, de aztán én voltam az első aki végig ment pályákon. Büszke is vagyok magamra. Az elején a motivációs filmet feliratoznám magyarul. Máskor is szívesen részt vennék hasonló programon. De ez fajta programozás tanítást inkább általános iskolásoknak ajánlanám

Saját tapasztalataim: „A kód hete” A kód hete nevű rendezvényen is jól éreztem magam, ez már komolyabb volt. Egy feladatlap feladatainak követésével készíthettünk el egy weboldalt a kód hetéről. Dolgozhattunk egyedül vagy tanár segítségével, aki szintén meg csinálta weboldalt és lejelelte a feladat szövegét. A projektorral kivetíttette a táblára a feladat megoldást. A képernyő egyik részén jegyzettömbben a kód volt, képernyő másik részén böngésző program segítségével ellenőriztük az eredményt. Sikerült elkészítenem a feladatot, de kellett a tanári segítség. Volt az osztályban olyan is aki feladat lap segítségével egyedül meg tudta csinálni. Most már úgy érzem én is tudnék csinálni egy saját honlapot, a lapon lévő parancsokkal. Itt tanárnő mondott lelkesítő szöveget jelnyelvvel segítve. A film jobb volt mert ott híres emberek beszéltek, meg más tanulók. Hiányoltam az oklevelet Máskor is szívesen részt vennék hasonló programon. Ez fajta programozás tanítást általános iskolában felsősöknek, szak és szakközép iskolásoknak ajánlanám.

Saját véleményem a programozásról az élményeim alapján Pozitív élményeket szereztem mind a két programon, ezek alapján szívesen megtanulnék valamilyen programozási nyelvet. Programozási nyelvek közül szívesen megtanulnék olyat amivel weboldalakat lehet szerkeszteni. Mind két módszer tetszett, de nekem szerintem a második való.

Mivel színesítettem volna még programokat! Valódi programozóval való beszélgetéssel Külsős helyszíni programozással kapcsolatos programmal Robotok programozásával

Szerintem, hogyan kellene programozás tanítani az iskolánkban Az óvodában is lehetnének játékos programozással kapcsolatos foglalkozások. Általános iskola alsó osztályaiban játékos formában kellene tanítani a programozást szakkör keretében. Felsőbb osztályokban és szakiskolában informatika óra keretén belül kellene komolyabban foglalkozni valamilyen egyszerűbb programozási nyelv elsajátításával. A programozás fontosságára: több programozással kapcsolatos rendezvénnyel, filmvetítésekkel, plakátokkal hívnám fel a figyelmet. Külsős programokat is kellene szervezni és külsős előadókat meghívni.