Győr-Moson-Sopron Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság Bakcsányi Péter tűzoltó alezredes megyei hatósági szolgálatvezető.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az új Munka Törvénykönyvének legfontosabb változásai.
Advertisements

A fogyasztóvédelmi hatóság hatásköre, illetékessége és eljárása a villamosenergia-, földgáz-, víziközmű-, távhő- és hulladékgazdálkodási közszolgáltatás.
T ű zvédelmi M ű szaki Irányelv Fire Protection Technical Guideline Azonosító: TvMI 6.1: Beépített t ű zoltó berendezések tervezése, telepítése.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
A környezetvédelmi megbízott szerepe a vállalkozások tevékenységében és Önkormányzati munkakörben Önkormányzati munkakörben.
A szab á lyoz á s alapjai Villámvédelem az „új” Országos Tűzvédelmi Szabályzat tükrében Horváth Lajos Nemzeti Közszolgálati Egyetem Katasztrófavédelmi.
KIÜRÍTÉS. ÁLTALÁNOS ELŐÍRÁSOK A kiürítésre számításba vett útvonalon körforgó, toló, billenő és emelkedő zsalus rendszerű, valamint csak fotocella elven.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Az étrend-kiegészítők, kozmetikumok forgalmazásának hatósági felügyelete Kereskedők Napja Június 4. Szabó Nikolett Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal.
2011. évi CXXVIII. tv. a katasztrófavédelemről. Egységes állami katasztrófavédelmi szerv Integrált hatóság - tűzvédelem - iparbiztonság - polgári védelem.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
Szabadtéri rendezvények. A TvMI vonatkozik: OTSZ szerinti szabadtéri rendezvényekre szabadtéri rendezvény: az 1000 főt vagy az 5000 m 2 területet meghaladó,
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
A TÁVMUNKA SZABÁLYOZÁSÁVAL KAPCSOLATOS MEF JAVASLATOK A MEF ELŐTERJESZTÉS HÁTTERE KEMÉNY PÉTER E.ON HUNGÁRIA ZRT.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Hogyan teljesíthetjük a HpT 13§B követelményeit Egy vállalati Compliance Adatbázis terve Dr Lőrincz István Associator Kft.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal Haditechnikai és Exportellenőrzési Hatóság Várható változások a hadiipari tevékenységi engedélyezés területén.
Tűzterhelés. Az építmény adott tűzszakaszában, helyiségében jelen lévő és / vagy beépített éghető anyagok tömegéből és a fűtőértékből számított hőmennyiség.
Az események bejelentésének és kezelésének folyamata Nagy Zsigmond, balesetvizsgáló október 19.
Közigazgatási szervezetrendszer II. Az államigazgatás szervei – központi és dekoncentrált szervek.
Kereskedelmi jog V. Előadás Egyes társasági formák A korlátolt felelősségű társaság.
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
Gazdasági jog III. Előadás Általános szabályok A Gt. általános része.
„Korszerű építésügy- minőségi építészet”
HÁZASSÁGI PEREK február 27. Jogász szak, nappali
Az agrár-szakigazgatás szervezeti rendszerének változásai 2017-től
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
A közérdekű munka büntetés végrehajtása az önkormányzatoknál
Tájékoztató a munkahelyteremtő pályázati programról
Vagyonadók, „valódi” illetékek, díjak
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Összeállította: Horváth Józsefné
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
Öröklési szerződés és Köteles rész
Tóth Gábor Heves Megyei Kormányhivatal Jogi és Koordinációs Főosztály
Elektronikus irat (elektronikus dokumentum) és elektronikus aláírás
Országos Tűzvédelmi Szabályzat KÖZÖSSÉGI LÉTESÍTMÉNYEK,
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
1993-as közoktatási törvény
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
Az ÁFSZ feladatai az „Út a munkához” program végrehajtásában
Nemeskocs Község Önkormányzatának Településkép-védelmi Rendelete
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
Önfeledt játék a biztonság tudatában
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Munkaügyi hatósági feladatok 2018.
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Számítógépes szimulációval segített tervezés
A Katasztrófavédelem új szervezeti struktúrája Március 8-9.
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
Előadó: dr. Bánky Tamás tudományos igazgató ÉMI Kht.
Környezeti Kontrolling
Kalibrálásról… egy kicsit másképpen
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
ÁLTALÁNOS FORGALMI ADÓ évi évközi változások
KÖFOP VEKOP A közszolgáltatás komplex kompetencia, életpálya-program és oktatás technológiai fejlesztése A Döntőbizottság tapasztalatai.
Előadó: dr. Bánky Tamás tudományos igazgató ÉMI Kht.
TÁRGYI ESZKÖZÖK ELSZÁMOLÁSA
Dr. Bánky Tamás Építésfelügyeleti szakmai nap július 5.
Kérdőív a Pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzésének és megakadályozásának ellenőrzésére Készítette: Dancsné Veres Mária 2/24/2019.
Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület – TÁMOP 5.6.1/C projekt
Országos Tűz- és Katasztrófavédelmi Konferencia
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Kórházi és ágazati gazdálkodást érintő informatikai fejlesztések és az azokban rejlő lehetőségek Horváth Tamás Vezérigazgató CompuTREND Zrt.
Előadás másolata:

Győr-Moson-Sopron Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság Bakcsányi Péter tűzoltó alezredes megyei hatósági szolgálatvezető

MKI = területi szerv BM OKF = központi szerv Kat. Kirendeltség = helyi szerv HTP = hivatásos tűzoltóság

Polgári Védelemi Főfelügyelőség Tűzoltósági Főfelügyelőség Iparbiztonsági Főfelügyelőség Tűzvédelmi Hatóság KATASZTRÓFAVÉDELEM SZAKTERÜLETEI Vízügyi Hatóság

Katasztrófavédelem legfontosabb feladatai

Tűzoltás

Műszaki mentés

Tűzvédelmi engedélyek

Piacfelügyelet

Tűzijáték

Tűzvédelmi oktatás

Gázkészülékek és csatlakozó vezetékek

Kéményseprő közszolgáltatás

Lakosságvédelem

ADR

RID

ADN

ICAO

Veszélyes üzemek

Hulladékszállítás, felhasználás

Vízügy

Vízvédelem

Illetékességi terület, hatósági jogkörök Győr-Moson-Sopron Megye, Komárom-Esztergom Megye teljes, Veszprém, Vas Megye részben

Lakosságtájékoztatás

Feladatok összehangolása, integrált működés elve

KATASZTRÓFAVÉDELEM HATÓSÁGOK INTEGRÁLT MŰKÖDTETÉSE TűPv Ib Th KATASZTRÓFAVÉDELMI HATÓSÁG Vh

SZANKCIÓK MÉRTÉKÉNEK MEGHATÁROZÁSAKOR AZ ALÁBBI ALAPELVEKET KELL SZEMELŐTT TARTANI JOGSZERŰSÉG OBJEKTIVITÁS ARÁNYOSSÁG FOKOZATOSSÁG

KATASZTRÓFAVÉDELM és a PREVENCIÓ

PREVENCIÓ ESZKÖZEI

I. ÁLTALÁNOS JOGSZABÁLYI HÁTTÉR évi CXXVIII. törvény a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról 259/2011. (XII. 7.) Korm. rendelet a tűzvédelmi hatósági feladatokat ellátó szervezetekről, a tűzvédelmi bírságról és a tűzvédelemmel foglalkozók kötelező élet- és balesetbiztosításáról 54/2014. (XII. 5.) BM rendelet az Országos Tűzvédelmi Szabályzatról évi XXXI. törvény a tűz elleni védekezésről, a műszaki mentésről és a tűzoltóságról 223/2014. (IX. 4.) Korm. rendelet a vízügyi igazgatási és a vízügyi, valamint a vízvédelmi hatósági feladatokat ellátó szervek kijelöléséről

II. Hatósági ellenőrzés alapjai A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló évi CXL. törvény ÚJ !

ÚJ OTSZ 54/2014. (XII. 5.) BM rendelet az Országos Tűzvédelmi Szabályzatról ÚJ !

Felépítés Jogszabály: -Követelmények -Biztonsági szint meghatározása Tűzvédelmi Műszaki Irányelv (TvMI): -önként választható megoldások, amelyekkel a jogszabály által meghatározott biztonsági szint teljesül Szabvány, Vonatkozó műszaki előírás

Jogszabály: - az elvárt biztonsági szint konkrét meghatározása

Tűzvédelmi Irányelvek: - választható műszaki megoldások, amelyekkel teljesül az elvárt biztonsági szint

Kiürítés

Napkollektorok, napelemek 36

Tervezési alapelvek - a tűz egy tűzszakasz érint

Tervezési alapelvek - az építményt tervezett rendeltetésének megfelelően használják

Kiürítés – érintett személyek önállóan menekülésre képes személy menekülésben korlátozott személy segítséggel menekülőmozgásképtelen előkészítés nélkül menthető előkészítéssel menthető előkészítéssel sem menthető

Tűzoltó beavatkozás Tűzcsapok: a változatosság gyönyörködtet? 40

Tűzoltó készülékek m 2 alapterületig OE AK és NAKKKMK minden további Oltóanyag-egység [OE] MSZ EN 3 szabvány szerinti tűzosztály AB 15A21B 28A34B 355B 413A70B 589B 621A113B 927A144B 1034A 1243A183B 1555A233B

- új tervezői, beruházói szemléletmód - új hatósági szemléletmód OTSZ 5.0 nagyobb felelősség! nagyobb tervezői, beruházói szabadság 42

282. § (1) Az építmény használatbavételét követő 60 napon belül az építmény tulajdonosának, társasház esetén a társasháznak az építményre vonatkozó Tűzvédelmi Műszaki Megfelelőségi Kézikönyvvel (a továbbiakban: TMMK) kell rendelkeznie a) az 5 szintesnél magasabb lakóépületek, b) az 1000 m 2 -nél nagyobb közösségi épületek, c) az 1000 m 2 -nél nagyobb ipari épületek, d) a 3000 m 2 -nél nagyobb mezőgazdasági épületek, e) a 2000 m 2 -nél nagyobb tárolási épületek vagy f) speciális építménynek minősülő közúti alagút, valamint felszín alatti vasút esetében. (2) A TMMK-ban az építmény tűzvédelmi helyzetét érintő változásokat át kell vezetni, fel kell tüntetni a változást követő 30 napon belül § (1) A TMMK-t elektronikus vagy nyomtatott formátumban kell elkészíteni, vezetni és az építmény területén kell tartani. (2) Az építmény használatbavételét követő 5. évben, majd azt követően 5 éves ciklusidővel a tulajdonos köteles felülvizsgáltatni az építmény TMMK-ban foglaltaknak megfelelő kialakítását, állapotát, az alábbiak szerint: a) az építésügyi engedélyezési tervdokumentáció tartalmának megfelel-e az építmény, b) a változtatások, átalakítások a vonatkozó jogszabályoknak, előírásoknak megfelelnek-e és c) a változtatásokat, átalakításokat rögzítették-e a TMMK-ban..

Tűzveszélyességi osztály - csak anyagok esetében marad meg jelenleg A B C D E

Tűzveszélyességi osztály - csak anyagok esetében marad meg (AB) (CD) (E) Robbanásveszélyes Tűzveszélyes Nem tűzveszélyes

MK – magas kockázati osztály KK – közepes kockázati osztály AK - alacsony kockázati osztály NAK – nagyon alacsony ko. KOCKÁZATI OSZTÁLYOK

Időszakos felülvizsgálatok 130. Villamos berendezések időszakos tűzvédelmi felülvizsgálata 276. § (1) Az időszakos tűzvédelmi felülvizsgálat a lakóépületeknek 277. § (1) b) LEGALÁBB 6 ÉVENTE 132. Villámvédelem felülvizsgálata 279. § Építmények, szabadterek esetében a villámvédelem felülvizsgálat 280. § (2) b) LEGALÁBB 6 ÉVENTE 129. Tűzoltó-vízforrások felülvizsgálata 269. § (1) Száraz felszálló vezetékkel kialakított fali tűzcsapot és szekrényt (a továbbiakban: száraztűzivízvezeték-rendszert) legalább félévenként kell felülvizsgálni és ötévenként nyomáspróbázni. 98. Szellőztetés (5) A 14 méternél magasabban lévő legfelső használati szinttel rendelkező lakóépület központi szellőző rendszerét, valamint étterem konyhai szellőző (szagelszívó) rendszerét a gyártó által meghatározott rendszerességgel, annak hiányában lakóépületben 3 évente, étterem rendeltetés estében félévente tisztítani és annak elvégzését írásban igazolni kell.

A ROSSZ PÉLDA IS JÓ PÉLDA!

Helyiség rendeltetése 7. § (1) A tűzvédelmi tervezés kiindulási feltételei: a) az építmény tűzvédelmi megoldásait egyidejűleg egyetlen, az építmény tetszőleges pontján keletkező tűz károsító hatásainak figyelembevételével kell tervezni és méretezni, b) az építményt a tűz keletkezésekor rendeltetésszerűen használják, 177. §-től A használatra vonatkozó általános tűzvédelmi szabályok (2) Az építményt, építményrészt, a vegyes rendeltetésű épületet, szabadteret csak a használatbavételi, üzemeltetési, működési és telephelyengedélyben megállapított rendeltetéshez tartozó tűzvédelmi követelményeknek megfelelően szabad használni.

SZABADTÉRI ÉGETÉS (Pl.: grill)

A szabadtéri tűzgyújtás és tűzmegelőzés szabályai 225. § (1) Ha jogszabály másként nem rendelkezik, a lábon álló növényzet, tarló, növénytermesztéssel összefüggésben és a belterületi ingatlanok használata során keletkezett hulladék szabadtéri égetése tilos. (2) Mentesül az égetési, tűzgyújtási tilalom alól a katasztrófavédelmi szerv állománya, ha tevékenysége a károk csökkentésére, a tűz terjedésének megakadályozására, szabályozására irányul. (3) Ha jogszabály másként nem rendelkezik, az ingatlan tulajdonosa, használója köteles a területet éghető hulladéktól és további hasznosításra nem kerülő száraz növényzettől mentesen tartani.

226. § (1) Külterületen az ingatlan tulajdonosa, használója a tűzvédelmi hatóság engedélyével legfeljebb 10 ha egybefüggő területen irányított égetést végezhet. (2) Az irányított égetés végzésére vonatkozó kérelem tartalmazza a) a kérelmező nevét és címét, b) az égetés pontos, földrajzi koordinátákkal vagy helyrajzi számmal megadott helyét, c) az égetés megkezdésének és tervezett befejezésének időpontját (év, hónap, nap, óra, perc), d) az irányított égetés indokát, e) az égetéssel érintett terület nagyságát, f) az égetés folyamatának pontos leírását, g) az égetést végző személyek nevét, címét, h) az égetés felügyeletét biztosító személy nevét és címét, mobiltelefonszámát, i) a tűz továbbterjedésének megakadályozására tervezett intézkedéseket és j) a helyszínen biztosított, a tűz továbbterjedésének megakadályozására készenlétben tartott eszközök felsorolását. (3) A kérelmet legkésőbb az égetés tervezett időpontját megelőző 10. napig be kell nyújtani az engedélyező tűzvédelmi hatósághoz. (4) A tűzvédelmi hatóság a kérelmet annak beérkezésétől számított 5 munkanapon belül bírálja el.

Sopron ig Sopronnémeti ig Szilsárkány ig től Évi CCXI. Törvény a kéményseprő-ipari tevékenységről 401/2015. (XII.) Korm.rendelet A kéményseprő-ipari szerv kijelöléséről

A jövőben még fontosabb lesz a hiteles és megbízható szakemberek helyi alkalmazása!

Vége