Alcím mintájának szerkesztése 2011. 4. 4. Demens lakók képességmegőrző, rehabilitáló programja Evangélikus Diakóniai Otthon Kaposszekcső Kaposszekcső,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit lehet tudni a célcsoportról?
Advertisements

A demens ellátottak foglalkoztatásának gyakorlati módszerei
„Tanulás az, ha rájövünk arra, amit már tudunk. Cselekvés az, ha megmutatjuk, hogy tudjuk. Tanítás az, ha másokat emlékeztetünk arra, hogy ő k is éppolyan.
Ügyességfejlesztés az alsótagozatban
Szülői elégedettség mérés eredménye
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
Önkéntesség Miért is jó a Nyíregyházi Főiskola diákjaként önkéntes munkát vállalni és miért különösen jó ez egy Tanodában? Készítette: Hajdu Zsolt és Dudás.
Rehabilitáció és dementia
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
Egyesített Egészségügyi és Szociális Intézmény Győr Győr, Kálóczy tér
élménypedagógiai módszerek alkalmazási lehetőségei a tanitásban
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Matematikai nevelés az óvodában
Kéri Zoltán MTA Gyermekszegénység Elleni Program közoktatási szakértő
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Színjátékos tehetséggondozó projekt
A bentlakásos intézmény, mint „Otthon”
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Készítette: Pelle Mónika Szoc. ped. II. évfolyam
Diszlexia veszélyeztetettség jelei az óvodában
Az iskolaérettség kérdése
Hatodik előadás.
Értelmi fogyatékosságok kórtana
A kommunikáció Az emlékezet
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Testi és szellemi fogyatékos gyermekek ápolása
SZTE BTK Spanyoltanár MA
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Készítette: Lengyelné Bencsik Judit
Látható hangok Esztétikai foglalkozások 3-8 éves gyermekek
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
TÁMOP /1 TÁMOP nyitó szakmai konferencia TÁMOP /1TÁMO Halmozott fogyatékos, súlyos látássérült gyermekek komplex kommunikáció fejlesztése.
RMÁI Kazinczy Ferenc Tagiskola Kincsesbánya, Iskola u. 1.
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Harmadik matematikakönyvem
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Módszertani lehetőségek a digitális nemzedék megszólításában
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
Egyesített Egészségügyi és Szociális Intézmény Győr
Munkaszervezési formák
Út a sikeres tanuláshoz
Bentlakásos intézmények kiváltása – TIOP /1
Demens gondozás (Kommunikáció) Készítette: Jónyer Lajosné
Munkatársak alkalmasságának vizsgálata „Szolgálni, mint a fény”
A éves gyermekek támogatása a tanulásban - szülői szemmel Prigl Ágnes szülő Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
Iskolaérettség Fizikai (biológiai) Szellemi (pszichikus) Lelki (szociális)
Piros Orr Bohócdoktorok Alapítvány
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Multimédiás, interaktív Moodle tesztkérdések Molnár Tamás
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Tanácsok a portfólió készítéséhez
Dr. Rozgonyi Tiborné Debrecen 2010.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

Alcím mintájának szerkesztése Demens lakók képességmegőrző, rehabilitáló programja Evangélikus Diakóniai Otthon Kaposszekcső Kaposszekcső, Németh Győzőné

Tartalomjegyzék 1. Játékos tevékenységközpontú képességmegőrzés, rehabilitálás 2. Képesség-rehabilitálás területei 3. Demencia mértéke szerinti egyéni rehabilitáció 4. Demens lakók csoportos rehabilitációja 5. Irásbeli dokumentálás

Képességmegőrzés, rehabilitáció Tanulási folyamat, amelyet tevékenységbe ágyazunk be és gyakorlás során mutatható ki az eredmény. Fontos szempontok: - Lakók fejlettségi foka - Bizalmas, szeretetteljes, oldott légkör megteremtése - Ingergazdag, vonzó környezet biztosítása - Képesség megtartása, rehabilitációja - Bő repertoár módszerekben, eszközökben - Képességfejlesztő játékok alkalmazása

Képesség-rehabilitáció területei I. Mozgás rehablitációja - Testi képességek (mozgáskoordináció) - Finommotorika (kéz-és újjak koordinációja) - Testséma (énkép) - Téri tájékozódás II. Értelmi képességek rehabilitációja - Érzékelés, észlelés - Emlékezet - Figyelem, megfigyelő képesség - Gondolkodás - Matematikai műveletek - Kommunikáció III. Szociális képességek rehabilitációja - Szeretet - Tisztelet - Tolerancia - Empátia - Alkalmazkodás

Demencia mértéke szerinti rehabilitálás 1. Súlyos demens lakók egyéni képesség- rehabilitáló programja - Legtöbb türelem, odafigyelés, segítségnyújtás - Szeretetteljes, bizalmas légkör - Irányított tevékenység - Eszközei: kirakók, összerakók - Képi anyagai: egyszerű formák, növények, állatok, használati tárgyak NEM AZ EREDMÉNY A FONTOS, HANEM A TEVÉKENYSÉG!

„Játszani jó!” Súlyos demens lakók eszközei rehabilitáló rehabilitáló eszközei

”Játszani jó!” Súlyos demens lakók 2.

/2. Demencia mértéke szerinti rehabilitálás 2. Középsúlyos demens lakók egyéni képesség- rehabilitáló programja - Nagyrészt tevékenység útján - Verbális- kommunikációs játékok - Kevesebb segítség adás, önálló munkára ösztönzés - Eszközei: kirakók, összerakók, dominók, kártyák, egyszerű társasjátékok - Képi anyagai: mindennapokból ismert formák – változatos képi környezetben, színben, nagyságban, szimmetrikus mértani formák

„Játszani jó!” Középsúlyos demens lakók

/3. Demencia mértéke szerinti rehabilitálás 3. Enyhe fokú demens lakók képesség- rehabilitáló programja - Normál lakók programjától kismértékű eltérés - Kiscsoportos formában, szóbeli irányítással - Nagyobb önállóságra ösztönzés - Eszközei: bonyolultabb kirakók, összerakók, dominók, kártyák, társasjátékok - Képi anyagai: bonyolultabb, összetettebb formák – ingergazdag háttérrel, asszimmetrikus mértani alakzatok

„Játszani jó!” Enyhén demens lakók

Demens lakók csoportos foglalkoztatása Helye: tetőtéri társalgó (lakótér) Gyakorisága: heti 2-3 alkalom Célja: - Hasznos idő eltöltése - Közös élmények szerzése - Közösségfejlesztés - Meglévő képességek szinten tartása, önálló megnyilvánulás Tartalma: - Közös torna (utánzó mozgások, változatos eszközök) - Ritmusérzék, egyenletes lüktetés kifejezése változatos mozgásformával ( taps, dobolás, dobogás, érintés) - Mondókák, dalok, versek, tanulságos mesék - Testséma, időbeli- térbeni tájékozódás - Kommunikációs, anyanyelvi közösségépítő játékok alkalmazása

Demens lakók csoportos közösségépítő foglalkozása Tetőtéri társalgó

Írásbeli dokumentáció (értékelés) Demencia fokának lehetőség szerinti felismerése - előgondozás (környezettanulmány) - mini mentál teszt ( beköltözéskor) Képesség-felmérő lapok (félévente frissítve) - képességek, szociális állapot, kommunikáció, mozgásrehabilitálás, téri tájékozódás - Egyéni és csoportos foglakozások, beszélgetések, viselkedések megfigyelései Mentálhigiénés dokumentáció (kéthavonta, váratlan állapot változás esetén soron kívül) - Előző felmérés óta eltelt időszak tapasztalatai - Célok, feladatok, módszerek meghatározása - Ápoló személyzet, intézményi lelkész tapasztalatainak összegzése (team)

Elmélyült kártyaparti

Besegítünk a konyhának

Sakk bajnokok

Ki nyeri a játszmát?

Néha elkél egy kis segítség

Türelem-játék

„Játszani jó!” (még idős korban is…)

KÖSZÖNJÜK A FIGYELMET! Németh Győzőné, Marianna Zerényi Szilvia Rajczi Emília EDO Kaposszekcső Mentálhigiénés munkatársak