A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1 MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2008 Versenyképesség Minőség Boldogulás Menner Ákos.
Advertisements

Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
AZ OEFI TÁMOP / SZÁMÚ ”EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI SZAKMAI HÁLÓZAT LÉTREHOZÁSA” CÍMŰ KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJE FELADATAI
PEDAGÓGIAI ÉS KÖZMŰVELŐDÉSI INTÉZMÉNY 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
Könyvtári szolgáltatások minőségirányítási szakmai szempontjai miniszteriuma/kulturaert-felelos-allamtitkarsag/hirek/ajanlas-
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
A kamara szerepvállalása a felnőttképzésben évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései Tv. hatálya elsődlegesen az állam által elismert vizsgával záruló,
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Hogyan teljesíthetjük a HpT 13§B követelményeit Egy vállalati Compliance Adatbázis terve Dr Lőrincz István Associator Kft.
EFQM, ISO, NMD, KMD, COM SZÖM, IMIP CQAF A szakképzés minőségfejlesztési lehetőségei, útjai a hazai gyakorlatban és az Európai Unióban Menner Ákos 2005.
A képzett szakemberekért MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2009 Éves feladatok 2008 év feladatainak tapasztalatai Menner Ákos.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
A szerkezetátalakítási programban bekövetkezett változások
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
TÁJÉKOZTATÓ ÉS INDÍTÓ BESZÉLGETÉS A LABORVEZETŐKNEK ÉS MINŐSÉGÜGYI MEGBÍZOTTJAIKNAK SZÓLÓ TANFOLYAM TÉMÁIRÓL, SZERVEZÉSÉRŐL EŐZMÉNYEK Korábbi laborvezetői.
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Barcsák Marianna KPSZTI
Dr. Kovács László Főtitkár
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Hajléktalanokért Közalapítvány
Kispálné Horváth Mária
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Teljesítményértékelési rendszer
TMF Termékminőségi Felülvizsgálat Dr
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Követelményelemzés Cél: A rendszer tervezése, a feladatok leosztása.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Az Európai Szakképzési Minőségbiztosítási Hálózat (EQAVET)
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
AZ INTÉZMÉNY KÜLSŐ KAPCSOLATAI
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
HHR.
Az EQAVET szerepe a szakképzés fejlesztésében
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Oktatási Igazgatóság Vaszari Judit
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
BTMN.
Pedagógusokat segítő szerepek
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
A felsőoktatási kompetenciamérés bevezetése
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint EREDMÉNYEK 4. 8
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Lorem ipsum.
Intézmény minőségirányítási programja
Dr. Krisztián erika – megyei tisztifőorvos
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
AZ ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK MEGSZERVEZÉSE A TANODÁBAN
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Üzlezi információelemző specializió
Tapasztalatok és változások a Tanfelügyeletben
Előadás másolata:

A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás

2 Az előadás tartalmi elemei Az SZMBK célja, felépítése Az SZMBK elemei Az SZMBK és a SZÖM kapcsolata Az SZMBK és az IMIP összefüggései

3 Az SZMBK elemei Külső értékelés (Monitoring) Modell (Közös kritériumok) Mérés (Indikátorok) Önértékelés (Módszertan) SZMBK Modell Mérés, ellenőrzés és értékelés Tervezés Felülvizsgálat (Visszacsatolás és fejlesztés) Végrehajtás Módszertan

4 MÓDSZERTAN 4. Felülvizsgálat (visszacsatolás és fejlesztés) 3. Mérés, ellenőrzés és értékelés 2. Megvalósítás / végrehajtás 1. Tervezés 1. elem: SZMBK Modell

5 2. elem: Módszertan / Önértékelés Önértékelési Szakképzési Önértékelési Modell (SZÖM) SZMBK Modell kulcskérdések beépítése a SZÖM II és a SZÖM III. modellbe Intézményi működés teljes körű értékelése a III. szinten Kulcsindikátorok beépítése az I. szinttől Kötelező vizsgálati elemek meghatározása

6 3. elem: Külső értékelés Célja: Támogatás a működési és a szakmai fejlesztésekhez Intézményi önértékelések hitelesítése Egymástól való tanulás támogatása Lehetséges formái: monitoring rendszer, tanfelügyelet, minőségi díj rendszerek, külső értékelés, akkreditáció, Peer Review

7 A Peer Review (1) önkéntességen alapuló alapja: a szakképző intézmények által készített önértékelés Mit értékelünk? az intézmény egészét vagy meghatározott részeit az intézmény alaptevékenységét (tanítás-tanulás- képzés) Folyamata: dokumentumelemzésre épülő helyszíni látogatást tartalmaz 7

8 Peer Review (2) Kik értékelnek? Kollégák (más szakképző intézmények pedagógusai, oktatói) olyan külső – független – szakemberek (Peer-ek), akik hasonló környezetben tevékenykednek és a megfelelő szakértelemmel, tapasztalattal rendelkeznek az érintettek más csoportjainak képviselői, értékelési szakértő, külföldi

9 4. elem: Mérés (indikátorok) Szakképzési indikátorok listája (kulcsindikátorok, benchmarking adatbázis indikátorai, egyéb indikátorok) Indikátorok beépítése a(z) Szakképzési Önértékelési Modellbe (I. szinttől kezdődően) Indikátorok használatának leírása (Értelmezési és számítási útmutató a szakképzési kulcsindikátorokhoz)

10 Az SZMBK alkalmazásának előnyei intézményi szinten Folyamatos fejlesztés (PDCA-logika) alkalmazása Minden lépésnél európai szinten elfogadott közös követelmények Önértékelés a fejlesztések megalapozására Indikátorrendszer az eredményesség megítélése és összehasonlítása érdekében Intézményi szintű monitoring rendszer alkalmazása Nemzetközi / EU elvárások teljesítése

11 Az SZMBK alkalmazásának előnyei intézményi szinten „Rendteremtés”: rendszerek integrálása Minőségirányítási rendszerek -Comenius ISO 9001 Önértékelési modellek -EFQM -NMD -SZÖM

12 Az SZMBK és a SZÖM kapcsolata Az SZMBK 2. eleme az Önértékelés, A SZÖM az SZMBK Modell kulcskérdéseit tartalmazza (II. és III. szinten), A SZÖM az SZMBK indikátorokat tartalmazza (I. szinttől), A SZÖM az SZMBK Külső értékelés eleméhez bemeneti információt nyújt

13 Az SZMBK Modell és az IMIP összefüggései

14 1. TERVEZÉS KulcskérdésekIMIP követelmények 1.1. Szakképző iskola célja - Minőségpolitika, minőségcélok meghatározása - Tervezési feladatok végrehajtásának folyamatát meg kell határozni 1.2. Szakképzéssel kapcsolatos célok 1.3. Európai Uniós, ágazati és regionális célok 1.4. Célok értékelése 1.5. Tervezés eljárásrendje

15 2. MEGVALÓSÍTÁS KulcskérdésekIMIP követelmények 2.1. Egyedi fejlesztési tervek megvalósítása? - Az intézmény működési folyamatát szükséges leírni - Intézkedési tervek készítése (IMIP értékelés alapján, elégedettségmérés alapján) 2.2. Az intézmény működéséhez kapcsolódó tervek megvalósítása?

16 3. MÉRÉS, ELLENŐRZÉS és ÉRTÉKELÉS KulcskérdésekIMIP követelmények 3.1. Belső mérések, ellenőrzések, értékelések - Országos kompetenciamérés, elégedettségmérés - Teljesítmény értékelés - Ellenőrzési, mérési, értékelési feladatok folyamatának leírása - IMIP értékelése (évente a nevelőtestület bevonásával) 3.2. Mérések, ellenőrzések. értékelések szisztematikussága 3.3. Partnerek a mérési folyamatokban 3.4. Partnerek szerepe a mérésekben 3.5. Gyakoriság

17 4. FELÜLVIZSGÁLAT KulcskérdésekIMIP követelmények 4.1. Visszacsatolásokat, változtatások bevezetése - Intézkedési, fejlesztési tervek eredményeinek beépítése, - Célok értékelése: önértékelés, partneri mérések, kompetenciamérés, IMIP értékelés alapján 4.2. Visszajelzés az eredményekről 4.3. Visszajelzések nyilvánossága 4.4. Szervezeti szintű tanulás 4.5. Célok felülvizsgálata

18 5. MÓDSZERTAN KulcskérdésekIMIP követelmények 5.1. Minőségirányítási megközelítés alkalmazása - Az önértékelés periódusát, módszerét meg kell határozni - Szülők, tanulók körében éves szintű elégedettségmérés - Külső mérés: országos kompetenciamérés 5.2. Önértékelés szerepe 5.3. Partnereket bevonása 5.4. Minőségfejlesztési eszközök 5.5. Motiválás 5.6. Külső mérések, ellenőrzések

19 Kérdések

20 Köszönöm a figyelmet!