Multimédia. A multimédia olyan információs tartalom vagy feldolgozási rendszer, amely többféle csatornát is használ (szöveg, hang, kép, animáció, videó.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Készítette: Nagy Balázs
Advertisements

Készítette: Schneider Péter Felkészítő-Tanár:Utassy Andrea Egressy Gábor Kéttannyelvű Műszaki Szakközépiskola 1149 Budapest Egressy út 71.
Interaktív táblák Bevezetés.
Rendszertervezés CAD.
A videó digitalizálás könyvtári vonatkozásai
Adattárolási technológiák
Könyvtárismeret Dokumentumok típusai.
Hardver alapok I. 10. osztály.
Napjaink háttértárolói
Az IT jövője Dr. Derera Mihály Mottó Ha nem ismerjük a jövőt, akkor alkossuk meg! (Gábor Dénes)
BIOS újdonságok és érdekességek
Az információszerzés.
A televízió. Mi a TV ?  Képek és hangok távoli helyen való együttes vételére szolgáló készülék.
Multimédia az otthonunkban régen és most
Hang- és videotechnika Bevezetés
96 csatornás QAM modulátor 96 csatornás QAM modulátor Kötetlen beszélgetés arról, hogy milyen irányba fejlődik a híradástechnika Készítette: Zigó József.
I. Informatikai alapismeretek Dabas, november 18.
Gálik Mihály Kit is érdekel a digitális televíziózás Magyarországon? BKÁE Média és Telekommunikáció Tanszék Média és Telekommunikáció Tanszék.
Fontos fogalmak az informatikában.
HÁLÓZATOK.
1 A hírközlés szerepe a nemzetgazdaságban – új célok Vitaindító Vasváriné dr. Menyhárt Éva.
Mai Számítógép perifériák
Készítette: Sebestyén Dávid SEDRAAI.ELTE. Az adathordozók Ha nincs hálózatban a két számítógép, amik között adatot szeretnénk átvinni Vagy a digitálisan.
Informatikai eszközök
MP4 lejátszók.
A pendriveok az ezredforduló után kezdtek el megjelenni a kereskedelmi forgalomban. Két céget érdemes megemlíteni ezzel kapcsolatban:  TREK: adattároló.
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
A médiatár jövője a digitalizálás tükrében
A multimédia olyan tartalom, amely többféle csatornát is használ a felhasználók tájékoztatására vagy szórakoztatására. MULTI (latin) = többszörös MÉDIA.
Mai számítógép perifériák
Napjaink háttértárolói
Memóriák típusai, jellemzői
Chiptune zene és kultúra bemutatása Lepcsényi Soma 2010.
Minta a beadandó feladathoz
Alapfogalmak I. Adat: fogalmak, tények, jelenségek olyan formalizált ábrázolása, amely emberi vagy gépi értelmezésre, feldolgozásra, közlésre alkalmas.
Követelmények Multimédia A tantárgy általános célja, célkitűzése A számítógépen alapuló multimédia-alkalmazások elméleti alapjainak megismertetése.
FLASH Készítette: Rudnay Gyula Györök Ferenc. Mi is a FLASH? A Flash eredetileg webes animáció készítő programnak indult, de ma már szinte ipari szabványnak.
A mikroprocesszor frekvenciája (mérete)
Budapesti Műszaki Főiskola CAD/CAM szakirány A CAD/CAM modellezés alapjai 2001/2000 tanév, II. félév 1. Előadás A számítógépes modellezés fogalma, szerepe.
2009. október 5. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 5. előadás.
Térképészet és térinformatika
Optikai tárolók CD, DVD.
A Windows operációs rendszerek
 A ROM angolul: Read-Only-Memory. ( csak olvasható memória)  Egy olyan elechtronikai eszköz, amely csak olvasható adatok tárolására alkalmas.  Programok.
Kommunikációs Rendszerek A kommunikáció Forrás kódolás Feladat: -az információ tömörítése.
Dokumentumok.
Hang anyagok tárolása Magnószalag Magnókazetta Bakelitlemez CD
A TECHNOLÓGIA MÉRFÖLDKÖVEI KÉMIKUS SZEMMEL A XIX. század végétől napjainkig zajló kémiai, mérnöki és elektronikai fejlesztések lehetővé teszik számunkra,
Notebook Csapattagok: Koska Anna Király Vivi Koska Balázs Terék Máté Fegyveres Máté Tóth Bence Győrik Viktor.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
MINDEN, AMIT AZ ADATHORDOZÓKRÓL TUDNI KELL
Az Interaktív multimédia Az információs társadalom három fő területének metszete Távközlés, (híradástechnika) Informatika, (számítástechnika) Tartalom-ipar.
Multimédia alapismeretek II.
Kommunikáció-technológia specializáció
A televíziózás története
Videó-szerkesztő programok és videó-formátumok
Adathordozók Pap Gergely (PAGNAAT) Felhasznált forrás: Wikipédia.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
Médiagazdaságtan GSVMG11KNC /II. Televízió.
A digitális televíziózás és az innováció Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 3 A ‘90-es évek várakozása 
Követelmények Multimédia A tantárgy általános célja, célkitűzése A számítógépen alapuló multimédia-alkalmazások elméleti alapjainak megismertetése.
Multimédia.
33.óra Videóformátumok.
Információtechnológiák és tudásbázis az Agrof-MM Leonardo+ projektben M=Mountain; M=Mediterranean
Integrált könyvtár rendszer (IKR)
Fejezetek az Információ-Technológia Kultúrtörténetéből (ITK)
Mobilkommunikáció Eszközök és hálózatok
Multimédia.
Takács György, Olaszy Gábor, Podoletz György, Tihanyi Attila
A gépi beszédfelismerés kezdeti kutatásai
Előadás másolata:

multimédia

A multimédia olyan információs tartalom vagy feldolgozási rendszer, amely többféle csatornát is használ (szöveg, hang, kép, animáció, videó és interaktivitás) a felhasználók tájékoztatására vagy szórakoztatására. A multimédia mai elterjedt jelentése a számítógépes média.

Az információ többféleképpen történő bemutatása nem újdonság, a multimédia mindezt digitális formában teszi.

Aktív – passzív virtuális valóság - a különböző multimédia összetevőket egy technika vezérli

CAD (Computer-aided design) Legismertebb és világszerte leggyakrabban használt CAD-program az asztali számítógépekre készült AutoCAD

A VHS (Video Home System) 1976 óta létező mozgókép-felvétel- és lejátszási technológiára vonatkozó szabvány, videokazettát kezelő készülékek számára. A japán JVC cég fejlesztése, ez a szabvány vált általánossá az otthoni felhasználók között az 1980-as évektől kezdve. A VHS kazetta ma már elavultnak számít, helyét fokozatosan átveszi a jobb minőségű, olcsóbban előállítható, de sajnos kevésbé strapabíróbb DVD lemez. A VHS kazettákra jellemző, hogy lejátszásnál a mágnesszalag kopik, így a kép és a hang minősége minden lejátszásnál romlik.

A televízió, röviden tévé, vagy betűszóval tv, képekés hangok távoli helyen való együttes vételére szolgáló készülék. Paul Nipkow Németországban 1884-ben feltalálta a képfelbontás elvét. Tihanyi Kálmán nevéhez fűződik a teljesen elektronikus, töltéstároló típusú televíziós rendszer feltalálása ben jött rá a megoldásra, majd 1926-ban történt meg a magyar szabadalmi bejelentés. Végül Telefunken néven indult meg először a rendszeres adás 1935-ben, Németországban.

Bell laboratórium - színes televízió Peter C. Goldmark - sínes televízió szabvány 1940-ben január 23-án döntés született a hazai televíziózás megindításáról. A döntés értelmében az Orion gyárat bízta meg a Minisztertanács, hogy haladéktalanul kezdje meg televízió vevőkészülékek gyártásának technikai előkészületeit. Eleinte egy 14 x 18 cm-es képméretű vevőkészüléket fejlesztettek ki, úgyhogy az január 20-án meginduló első próbaadások már ezeken a készülékeken voltak láthatók. A nagy tömegeket vonzó őszi mezőgazdasági vásár egyik kiemelt látványossága is ez a tévékészülék típus volt.

1960-ban a Videoton gyár bemutatta első önálló fejlesztésű, Tavasz típusú készülékét. Az 1980-as évek második felére a két nagy hazai gyártó technológiai lemaradása a külföldi éllovasoktól szembetűnővé vált. Idővel összeszerelő üzemekké alakultak át, majd 1990 után, a beáramló sokkal korszerűbb készülékek özöne mindkét nagy gyár elhalását eredményezte. Az ötvenes évek külföldtől elhatárolódó, önállóságra törekvő gazdaságpolitikai szemlélete miatt kényszer-szülte hazai elektronika-ipar két nagy oszlopa ledőlt.

A Nintendo egy kicsi japán vállalkozásként indult el az 1889-es év vége fele Nintendo Koppai-ként. A kiotói vállalat gyártott és értékesített egy Hanafudanak hívott kártyajátékot ben a Nintendo sok más iparág mellett (televízió, hotelhálózat) felfigyelt a videójáték-iparra is. Több játékkonzolt is előállított: Color TV Game Nintendo Entertainment System (NES) Super Nintendo Entertainment System (SNES)

Az Xbox volt az első játéktermék, amely támogatja a Dolby Interactive Content Encoder technológiáját, amely lehetővé teszi a valósidejű Dolby Digital kódolást a konzolokon. A korábbi játékkonzolok a Dolby Digital 5.1 hangzást kizárólag a nem interaktív „átvezető jeleneteknél” voltak képesek alkalmazni. Az Xbox PC hardveren alapul, melynek köszönhetően jóval nagyobb és nehezebb, mint a riválisai. Ez főként a terjedelmes, tálcás megoldást alkalmazó DVD-ROM meghajtónak és a szabvány 3,5 hüvelykes merevlemeznek tudható be. Az Xbox számos biztonsági funkcióval is rendelkezik, mint például a „breakaway kábelek”, amelyek megakadályozzák a konzol lerántását.

A hipertext kialakulását többen az első lexikonokhoz kötik; úgynevezett statikus szövegekben is találhatunk már a nemlineáris olvasásra mutató jeleket: ilyenek a lábjegyzet, a hivatkozások címszavakra, az úgynevezett „programozott tankönyvek” és például a „választható kalandszálon futó regények”.

Vannevar Bush, Roosevelt tudományos tanácsadója 1945-ben már megjelentetett egy tanulmányt az (As We May Think). Célja egy olyan eszköz, gép létrehozása, amely megkönnyíti az eligazodást az addig felgyűlt és folyamatosan bővülő tudásbázisban. Alapja az emberi asszociáció, azaz az egyes fogalmak (bármely szöveg bármely részletéhez bármely szöveg bármely részlete) összekötődnek egymással. A gép a MEMEX (MEMory EXtender) nevet kapta.