Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia."— Előadás másolata:

1 MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia

2 A virtuális és az elektronikus környezetek jellemzői

3 Virtuális Tanulási Környezet (VTK) Internetes oktatási és tanulási eszközök halmaza SW rendszer: –a tanulók és az oktatók együttműködését, –a tartalom beépítését és a –folyamat követését segíti. Integrált, on-line tanulási környezetet biztosít (tartalombeépítés, kommunikációs lehetőségek, értékelés, a diákok aktivitásának követése)

4 A VTK-k felhasználási területei Teljes kurzusok megvalósítása a távoktatásban résztvevő diákok számára A hagyományost kiegészítő tartalom és támogatás rendelkezésre bocsátása A kommunikációs lehetőségek kibővítése Az internet/intranet révén nagyobb rugalmasság biztosítása

5 VTK funkciók Szabályozott hozzáférés A diákok aktivitásának követése Források és anyagok Kommunikáció Kapcsolatok Egyedi igények szerinti beállítási lehetőség

6 Az elektronikus tananyagok szerepe a hagyományos oktatásban

7 Számítógéppel támogatott Multimédia rugalmas d digitális tárolás t tanulási stílusok és interaktivitások változatossága h hardver és szoftver szabályok biztosítják a különböző rendszerek kompatibilitását Mellette szóló érvek: Ellene szóló érvek: k kifejlesztés költséges és hosszadalmas s szabványok még kialakulóban vannak e eszközhöz való hozzájutás még korlátozott

8 Mikor alkalmazzuk?   teljes képzésre vonatkozóan, amikor nagy mennyiségű információt, adatokat tárolnak a számítógépen  tanfolyamokon, amelyek egyszerre különböző taneszközöket igényelnek  a nagy tárolási kapacitás befogadja a bonyolult programokat, amelyek igazodnak az egyéni tanulási stílushoz, szokásokhoz

9 Távoktatás  a nyitott tanulás azon formája, ahol a tanulókat és a tutorokat földrajzi távolság választja el  tanfolyam  tanuló / hallgató  tutor / tanár  multimédia Egy képzési modul fontosabb elemei:

10 A hagyományos távoktatás hátrányai  Tanár-diák kapcsolat hiányzik  Nincs hatékony kooperáció  Merev, a jegyzet, CD-rom anyagára hagyatkozik  Költséges a tartalmi fejlesztés

11 A számítógéppel segített távoktatás előnyei  az időpont és a hely független, szabadon válaszható  egyénre szabott tanulási forma, azaz a tanuló saját tempójában dolgozza fel az ismeretanyagot  a gazdag multimédia alkalmazás könnyíti a tanulást

12 Az elektronikus tananyagfejlesztés folyamata A tananyag  tartalmának kiválasztása, összeállítása (content design) (content design)  szövegének megformálása (text-design) (text-design)  elektronikus (HTML) tagolásának, hivatkozásrendszerének megtervezése hivatkozásrendszerének megtervezése (hipertext design) (hipertext design)  Kép- és hangelemeinek kiválasztása, illesztése (multimédia design) (multimédia design)


Letölteni ppt "MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia."

Hasonló előadás


Google Hirdetések