Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A digitális televíziózás és az innováció Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 3 A ‘90-es évek várakozása 

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A digitális televíziózás és az innováció Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 3 A ‘90-es évek várakozása "— Előadás másolata:

1

2 A digitális televíziózás és az innováció

3 Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 3 A ‘90-es évek várakozása  „From idiot box to information appliance” The Economist, 1994. február 12.  „The End of TV As We Know It” Fortune, 1996. december 23.

4 Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 4 A televíziós piac kétarcúsága  Új technológiák, új fogyasztói élmény, minden korábbinál több technológiai lehetőség  A hagyományos broadcasting szektor meglepően jól „tartja magát”, stabil nézési idő és magas reklámpiaci részesedés jellemző

5 Infokommunikációs Tanszék  A televíziózás lényegét tekintve ugyanaz maradt, ami volt  A digitális televíziózás elterjedt, de ez mindenek előtt a csatornaszám növekedését jelentette  Az interaktív televíziós szolgáltatások nem váltak igazán áttörővé, nem sikerült megtalálni a killer application-t A ‘90-es évek nagy várakozása már a múlté Urbán Ágnes 5 A digitális televíziózás és az innováció

6 Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 6

7 Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 7

8 Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 8

9 Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 9

10 Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 10

11 Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 11

12 Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 12

13 Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 13

14 Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 14

15 Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 15

16 Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 16

17 Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 17

18 Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 18

19 Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 19

20 Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 20 Nézői szokások  couch potato (lean-back): passzív néző  desk potato (lean-forward): aktív felhasználó  lazy interactivity (korlátozott interaktitvitás) –video-on-demand (VOD) –electronic programme guide (EPG) –time-shifting

21 Infokommunikációs Tanszék  nincs áttörés –a bevételszerkezet alapvetően nem változott (hirdetési bevételek, csomag előfizetések) –a fogyasztók jelentős része nem változtat a nézési szokásán  áttörő vagy bomlasztó innováció –lineáristól a nem-lineáris televízió felé való elmozdulás –on-demand, time-shifting, place-shifting – lassan, de biztosan átalakuló fogyasztási szokások, amelyek ha nem is tömegpiacra hatnak, de a legértékesebb szegmenseket elvonják a hagyományos broadcasting tévétől, bedöntve annak az üzleti modelljét Hogy hat a televíziós versenyre a digitalizáció? (Christensen: disruptive innovation) Urbán Ágnes 21 A digitális televíziózás és az innováció

22 Infokommunikációs Tanszék  A televíziós helyett egyre inkább multiscreen stratégia jellemző  A platform verseny új elemekkel bővül (catch-up TV, over- the-top TV)  Egyre nőnek a fogyasztói szegmensek közötti különbségek, „televíziós szakadék” jelenik meg és ezt a digitális átállás sem fogja megváltoztatni  A földfelszíni műsorszórás továbbra is a „lemaradók” technológiája lesz, semmi nem utal arra, hogy ez megváltozna Következmények Urbán Ágnes 22 A digitális televíziózás és az innováció

23 Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 23


Letölteni ppt "A digitális televíziózás és az innováció Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 3 A ‘90-es évek várakozása "

Hasonló előadás


Google Hirdetések