Költségvetési szervezetek 2011. évi beszámolója. Vonatkozó jogszabályok: (1/2) - 1992. évi XXXVIII. törvény az államháztartásról - 292/2009. (XII. 19.)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
(Rendező, „átfordító” mérleg) 2013.
Advertisements

Pénzintézeti cash-flowk
„Ne a régi dolgokat emlegessétek,
Magyar Könyvvizsgálói Kamara XVI. Országis Szakmai Konferenciája III. Szekció „Az önkormányzatiság pénzügyi-, jogi korlátai” Dr. Lóránt Zoltán Eger, 2008.
SZÁMVITEL.
Humán rendszerek, közszféra
Az államháztartás új számviteli rendszere
Számviteli alapelvek Számviteli politika
Budapest Pénzügy és Számvitel1.  Szereplők  KÜLSŐ (piaci szereplők, hatóságok)  BELSŐ érintettek (vezetők, dolgozók, tulajdonosok)  Szakmai.
Kereskedelmi gazdálkodás elemzése
Egyes pénz- és tőkepiaci szolgáltatásokat is végző egyéb vállalkozások éves beszámoló készítési és könyvvezetési kötelezettségének sajátosságairól szóló.
Műszaki ellenőrképzés
Önkormányzati Pénzügy „Változások”-2010 Budapest
Fejlesztési Igazgatóság
A FOLYAMATBA ÉPÍTETT ELLENŐRZÉS JELLEMZŐI
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
Éves beszámoló 4„4„Tartalmaznia kell minden eszközt, a saját tőkét, a céltartalékot és minden kötelezettséget (figyelembe véve az időbeli elhatárolások.
Vállalati pénzügyek.
Magyar Könyvvizsgálói Kamara XVIII. Országos Konferenciája II. Módszertani szekció szeptember – óra.
Könyvvizsgálat Az ügyfél szemével
XVII. Országos Könyvvizsgálói Konferencia Balatonalmádi, szeptember
1 Könyvvizsgálói megbízások minőségellenőrzése Jelentéskészítés Galyatető Puskás István.
2014. Január 1-jétől várható számviteli változások
A számvitel szerepe az adójogban
Kézdi Árpád Államháztartási Szabályozási Főosztály
A költségvetési beszámoló megbízhatóságával kapcsolatos ellenőrzések Összeállította: DR. PRINTZ JÁNOS AZ MKVK KÖLTSÉGVETÉSI TAGOZATÁNAK ELNÖKE Balatonalmádi,
Miért szükséges? Önkormányzati feladatok irányításának alapköve Kinek és miért hasznos? Képviselőtestületek és bizottságai Polgármester Polgármesteri hivatal.
Az államháztartásról szóló törvény
Hajdics Antónia Államháztartási Szabályozási Főosztály
A megsz ű n ő nemzetiségi önkormányzatokkal kapcsolatos feladatok jegyz ő i értekezlet Kecskemét, szeptember 24. El ő adó: Varga-Gy ő rfi Dóra.
A hitelintézeti beszámoló
A VÁLLALKOZÁSOK VAGYONA
A SZÁMVITELI TÖRVÉNY évi C. törvény
Könyvvezetési feladatok
KÖNYVELÉSI TÉTELEK SZERKESZTÉSE, A SZÁMLAKERET
„I. Alternatív finanszírozási stratégiák” Sopron, október 3
Számviteli törvényváltozások évi várható változások (1/4) USA $-ban könyvvezetés, USA $-ban könyvvezetés, ( vállalkozó döntését Számviteli Politikájában.
Civil törvény és civil információs centrumok a közösségek megerősítéséért Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár február 6. Emeri Erőforrások Minisztérima.
Zárlati munka (Horányi Márton). Ütemezés Tao – HIP feltöltés  egyedi igények szerint hó  2008.IV.negyedév bizonylatok, könyvelés.
1 Számvitel- pénzkezelés, vagyon elszámolás 2 Bevezetés Számviteli törvény változásai Indoka.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
Az államháztartási számvitel évi változása.
Jelentések dokumentációs rendje. 1./ Évközi vizsgálatok: –Munkapapírok –Vezetői levél – Célvizsgálati jelentés.
Egyházak számvitele Horányi Márton. 296/2013. Korm. rendelet évi CCVI. tv Törvényi háttér:
1 XIV. Országos Minőségellenőrzési Továbbképzés MER ellenőrzések módszertana Siófok, Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
FÜGGETLENSÉG Készítette: Szabó Gabriella. Nemzetközi szabályozás A Könyvvizsgálók Nemzetközi Szövetsége (IFAC) által kiadott Könyvvizsgálói Etikai Kódex.
Kockázatbecslés folyamata. 1./ Független könyvvizsgálói jelentés –KVOI: Független könyvvizsgálói jelentés 2./ A vezetés tisztessége –C14: Visszaélési.
Ellenőrzések számvitele. Ellenőrzés célja az általa képviselt érdekek alapján: - k ülső ellenőrzés (adóhatósági, hitelezők..) - belső ellenőrzés - önellenőrzés.
TVI Az országos népszavazás pénzügyi előkészítése, a pénzügyi elszámolásokkal kapcsolatos feladatok.
Készítette: Szabó Gabriella
Az államháztartás számvitelének aktualitásai, változásai 2017-től
A SZÁMVITELRŐL SZÓLÓ ÉVI C. TÖRVÉNY MÓDOSÍTÁSAI
2013. évi zárás kiemelt kérdései, dokumentumai
SZÁMVITEL.
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály.
SZÁMVITEL.
SZÁMVITEL.
Könyvvizsgálat Guzmics Zsuzsanna
SZÁMVITEL.
285 Eredmény 1000 Tulajdonos Eszköz Forrás 500 Bankhitel
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
SZÁMVITEL.
SZÁMVITEL.
KÖNYVELÉSI TÉTELEK SZERKESZTÉSE, A SZÁMLAKERET
Országgyűlési Képviselők választása április 8.
ÁLLAMHÁZTARTÁSI SZÁMVITELI VÁLTOZÁSOK
A SZÁMVITELI TÖRVÉNY évi C. törvény
Kötelezettségvállalás nyilvántartása, számvitele
KÖNYVVIZSGÁLÓI KONFERENCIA KÖLTSÉGVETÉSI SZEKCIÓ szeptember 2-4.
Pénzügyi jog 2. Számviteli alapok 2019.
Előadás másolata:

Költségvetési szervezetek évi beszámolója

Vonatkozó jogszabályok: (1/2) évi XXXVIII. törvény az államháztartásról - 292/2009. (XII. 19.) Korm. rendelet az államháztartás működési rendjéről - helyi önkormányzatokról szóló évi LXV. törvény

Vonatkozó jogszabályok: (2/2) - Számviteli törvény évi C. törvény - 249/2000. (XII.24) Korm. rendelet (államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési kötelezettségének sajátosságairól) - 350/2010. (XII.28) Korm. rendelettel módosítva (célja: államháztartás információs igényének megfelelő adatszolgáltatás biztosítása, mérlegvalódiság elvének érvényesítése…)

A gazdasági társaságok jellemzően nyereségorientáltan működnek. Gazdasági tevékenységük során árbevételt realizálnak és költségeket számolnak el. Az állami szervezetek közhatalmi és igazgatási tevékenységet végeznek. Ehhez állami normatívát kapnak, támogatásban részesülnek és pályázati pénzekkel finanszírozzák kiadásaikat. Könyveiket pénzforgalmi szemléletben vezetik.

A költségvetési szervezetek számvitele rendje kiszolgálja és alkalmassá teszi a könyvelést arra, hogy a szervezet teljesítse a központi adatszolgáltatási kötelezettségét. A könyvelőprogramok segítik és követik az adatszolgáltatás változó igényeit. A beszámolókról elektronikus úton, űrlapok formájában nyújtanak információt a Nemzetgazdasági Minisztérium felé.

A központi és önkormányzati szervezetek a gazdasági eseményeket több lépcsőben, folyamatonként és szakfeladat bontásban könyvelik. Bevételekre és költségekre előirányzatokat képeznek és teljesítéseket rögzítenek. A szervezet mérlege hasonlóan a társaságokéhoz, a szervezet vagyonát tükrözi. A mérlegsorok elnevezése nagyban egyező a cégekével, azonban tartalmuk sok esetben eltérő (pl. saját tőke, aktív és passzív pénzügyi elszámolások)

A költségvetési szervezetek törvényen alapuló könyvvizsgálata során hitelesítjük: - az éves költségvetési tervet (költségvetésről szóló rendelettervezetet) - a féléves beszámolót - és az éves beszámolót.

Véleményt adunk hitelfelvételhez, átalakuláshoz, pályázatok elszámolásához. Vállalunk belső ellenőri feladatokat. Rendelkezünk a Nemzetgazdasági Minisztérium által adott regisztrációs számmal, ami belső ellenőrzési tevékenységre jogosít.

Vizsgálatunk során áttekintjük: (1/2) - a belső ellenőrzés megállapításait, az azokra készített utasításokat és a megvalósulásokat, - a belső szabályzatokat, - előirányzatok nyilvántartását, elszámolását könyvelését,

Vizsgálatunk során áttekintjük: (2/2) - kötelezettségvállalás analitikáját, - az utalványozási rendet és gyakorlati alkalmazását, - adózási szabályok betartását és az adókötelezettség teljesítését.

A évi beszámoló zárásához szükséges: (1/2) - önkormányzatoknál minden intézményben a tételes fizikai leltár, - A vagyonkataszterben kimutatott forgalomképes és nem forgalomképes (törzsvagyon) kategóriák áttekintése,

A évi beszámoló zárásához szükséges: (2/2) - beszámoló sorait alátámasztó analitikák (befektetett eszközök, vevő, szállító, értékpapírok, pénzeszközök, aktív/passzív függő elszámolások, tőkeváltozás leltára…) - adott és kapott kölcsönök, valamint hitelek utáni kamatok elszámolása, könyvelése, egyenlegek visszaigazoltatása.

Könyvvizsgálatunk végén az éves beszámolót záradékkal látjuk el. A záradékhoz hosszú jelentést is kibocsátunk. Jelentésünket az Audit Service Kft. standardjai szerint készítjük.

A standardok tartalmaznak excel sémát és szöveges információkat. Az excel séma az adatok felvitele után alkalmas a mérleg, a pénzforgalmi jelentés, a pénzmaradvány és a tárgyévi részletező adatok előállítására. Jelentésünket az aláírt beszámoló és teljességi nyilatkozat tükrében adjuk ki.

Standardjaink biztosítják, hogy a könyvvizsgálati munkánk, jelentésünk megfeleljen a Magyar Könyvvizsgáló Kamara által előírt és ellenőrzött szempontoknak. A költségvetési szervezetek vizsgálatánál alkalmazott excel táblánk segít a jelentés elkészítésében. Az excel tábla tartalmaz munkaprogramokat, amelyek alapján dolgozunk.

A munkaprogramok vezetnek feladataink végrehajtásában. A költségvetési szervezetek könyvvizsgálatában és a belső ellenőri megbízásainknál tapasztalt kollegák segítik csapatunkat.