A vezérfonal. Funkciója Check list – mi kerüljön szóba Check list – mi kerüljön szóba Tág keretet ad Tág keretet ad Segít a fókuszálásban Segít a fókuszálásban.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Hogyan tanuljunk? ….és egyáltalán miért?
Advertisements

Egyetemes értékek az egyetemen kutatás
2. osztályos példa Bubernik Eszter
Digitális világ A digitális reklám
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
2011. június 17. Öngondoskodás Tematikus Melléklet.
Digitális világ 6. foglalkozás A hirdetések világa Mi a reklám?
Az üzleti terv.
Projektciklus- menedzsment (PCM)
Aki tudja, csinálja, aki nem tudja, tanítja, aki tanítani sem tudja…
Csoportos alkotástechnikai módszerek szóban és írásban
Szervezetfejlesztés, vezetésfejlesztés
Beköszöntött az éles WebeC „korszak” Szűcs Attila Készpénzlogisztika Január 30.
A programokra vonatkozó általános szervezési ajánlások.
KÖRNYEZET ÉS TÁRSADALOM Preferenciák és lakossági értékrendek önkormányzati kutatások alapján Az előadás elhangzott a Megyei Jogú Városok Szövetségének.
Reklámelőteszt és reklámhatás-vizsgálat
Alkalmazható-e a mediáció az interneten elszenvedett jogsérelmek orvoslásában? Dr. Baracsi Katalin családjogi szakjogász, internetbiztonsági szakértő,
Készítette: Cselényi Szandra Nóra
Érvelés, tárgyalás, meggyőzés
Hogyan írjunk motivációs levelet?
Honlapelemzés. miért?  tanulmányok  tapasztalatszerzés  előkészítő munkálatok: honlaptervezés  fejlődés.
AZ EMBERI MEMORIA.
Családi vállalkozások - prezentáció
A PLAKÁT Készítette: Wiedermann Katalin.
A személyközi kommunikáció dinamikája. Belebonyolódás és kihátrálás
A MAGDOLNA-NEGYED SAJTÓELEMZÉSE A LBERT D ÓRA – Z ÁVECZ G ERGŐ Műhelyszeminárium,
A szövegértés tanítása II.
Önéletrajzírástól a munkába állásig - gyakorlati tanácsok a szakképzett munkaerő és a munkáltatók eredményes találkozásához június 24.
III.4. A VEZETŐ SZEREPE ”... tudomásunk szerint minden sikeres minőségi forradalom a felső menedzsment részvételével történt EGYETLEN KIVÉTELT sem ismerünk.”
Önálló labor munka Csillag Kristóf 2004/2005. tavaszi félév Téma: „Argument Mapping (és hasonló) technológiákon alapuló döntéstámogató rendszerek vizsgálata”
Csoportindítás Az első csoportülés megtervezése 0. szakasz - Felkészülés cél meghatározása módszer kiválasztása keretek meghatározása a környezettel való.
A kutatás munkafolyamata és munkaeszközei © Turóczyné Veszteg Rozália Felnőttképzési szakértő Szolnok
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
1. osztályos példa Bubernik Eszter
Gyermekvilág régen és ma
Házi dolgozat szolgáltatásmarketing mystery shopping máv
2011. április. Index TM = Tematikus Mellékeltek  1 hetes, adott témára fókuszáló mellékletek az Index rovataiban  szöveges + videós anyagok  alrovat.
SZPONZORÁLT KÉRDŐÍV TÉMA: ADÓKEDVEZMÉNYEK TÁMOGATÓI AJÁNLAT október 06.
1. Rész: óvodai matematikai nevelés
Róbert Péter Egyetemi tanár Széchenyi Egyetem, Győr
Minőségellenőrzést segítő technikák Strukturált bejárás Egy pártatlan csoport által végrehajtott felülvizsgálat a termék hiányosságainak felfedezése céljából.
Pályázatok értékelésének tapasztalatai Hoffmann Miklós független szakértő.
Milyen előadás legyen?1 Milyen előadást? Csink László Jogi informatika projektek 2004
A reklám centruma.
Golda János: Stílus és korszerűség „kritika” a kritikáról (sokkal inkább néhány gondolat összefüggésben a leírtakkal, mintsem, határozott vélemény és bírálás)
Tanulási eredmények a KKK-kban A szeptember 30-i budapesti csoportos konzultációra készült prezentáció
A toborzás. A csoport kiválasztása Döntő, mert különben használhatatlan a kutatás Döntő, mert különben használhatatlan a kutatás Fő szempontok Fő szempontok.
A friss hal és haltermékek fogyasztói megítélése 2014-ben Ózsvári László – Fodor István – Bódi Barbara – Kasza Gyula HALÁSZATI TUDOMÁNYOS TANÁCSKOZÁS SZARVAS,
1 © GfK Hungária | Superbrands 2015 SUPERBRANDS KUTATÁS 2015 GfK Hungária, Consumer Experiences január 28. Alap / Premium kutatási csomagok leírása.
Felső tagozatos tanárok képzése
A kreatív találkozó Előadó neve.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
Önértékelési projektterv
Digitális világ Online márkaépítés Kereskedelmi márkák és Nem kereskedelmi márkák Az óra célja: megérteni, hogyan segítik a honlapok a márkák ismertségét.
A problémafeltárás technikái
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
Bankreklám vagy szappanopera?
Az online marketing legújabb generációja
1.1 Marketing előadás Az élmény szerepe a marketingtevékenységben
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
8. óra Az Erkölcsi értékelések és Döntések gyakorlata – a szabá-lyozó, a vezető felelőssége Ii.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 2. Az önértékelés végrehajtása 5
Elektronikus számlázás Kiút a paradicsomból
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
Az SZMBK Intézményi Modell
2. Kezdjük az legérdekesebbnél
Építs a külföldi szakmai gyakorlatra álláskereséskor!
Előadás másolata:

A vezérfonal

Funkciója Check list – mi kerüljön szóba Check list – mi kerüljön szóba Tág keretet ad Tág keretet ad Segít a fókuszálásban Segít a fókuszálásban –Először egy tágabb kontextussal indítunk –A spontán felbukkanó gondolatokat megragadva tereljük a beszélgetést a konkrétabb fókusztémák felé Kijelöli az ingerek bemutatásának, és – opcionálisan – a gondolkodást segítő technikák bevetésének a helyét Kijelöli az ingerek bemutatásának, és – opcionálisan – a gondolkodást segítő technikák bevetésének a helyét

Mire NEM szolgál Nem strukturált csoportos kérdőív Nem strukturált csoportos kérdőív Nem írja elő a témák megvitatásának sorrendjét Nem írja elő a témák megvitatásának sorrendjét Nem a moderátor mankója – nem jó, ha a moderátor láthatóan „konzultál” a vezérfonallal Nem a moderátor mankója – nem jó, ha a moderátor láthatóan „konzultál” a vezérfonallal Nem szabja meg szigorúan a témahatárokat – teret enged az új nézőpontoknak Nem szabja meg szigorúan a témahatárokat – teret enged az új nézőpontoknak

A vezérfonal felépítése Bemutatkozás Bemutatkozás –Információ, játékszabályok, normák –A moderátor bemutatkozása –A résztvevők bemutatkozása –Milyen általános, hétköznapi élményhez tudom kapcsolni a témát

A vezérfonal felépítése Bemelegítés Bemelegítés –Tartalmilag a fókuszban lévő témát befoglaló kontextus –Célja: olyan irányban indítsa el az élmények meg beszélését, amely elősegíti azoknak a témáknak a spontán felbukkanását, amelyekről a fókuszban beszélni akarunk

A vezérfonal felépítése A fókusz A fókusz –Tömör és áttekinthető –A kérdések tagolása logikus –Összegyűjtjük a fókuszhoz kapcsolódó kulcsfogalmakat arra az esetre, ha nem kerülne valamelyik spontán szóba – emlékeztető, és prompt –A téma alternatív meghatározásai – felkészülés az új nézőpontokra

A vezérfonal felépítése Befejezés Befejezés –Összegzés, állásfoglalás –Pontozás, rangsorolás –Tanulság –Dramaturgiai lezárás –Kérdőív

Példák: HVG Bemutatkozás10 perc Bemutatkozás10 perc –Moderátor elmondja a csoporttal kapcsolatos tudnivalókat –Résztvevők bemutatkoznak: foglalkozás, hobby, milyen lapokat olvasnak rendszeresen Bemelegítés15 perc Bemelegítés15 perc –A kontextus megteremtése. Moderátor kitesz az asztalra egy sor magazint, közéjük keverve az új HVG-t –A lapok csoportosítása külső megjelenés szerint. Ezután a lapokat a moderátor visszaveszi. Mostantól nem titkoljuk, hogy a HVG a téma.

Példák: HVG Benyomások az új külső megjelenésről25 perc Benyomások az új külső megjelenésről25 perc –Röviden megbeszéljük az egyéni HVG-olvasási szokásokat, rítusokat (hol, mely napon vagy napszakban, és főleg milyen algoritmus szerint – sorrend, ugrások, stb.) Röviden jellemzik a szerkezetet, az egyes rovatokat Moderátor kiosztja a próbaszámokat. Hangsúlyozza, hogy mutatványszámról van szó, tartalmilag nem értékelhető! A spontán észrevételeket megbeszéljük A spontán észrevételeket megbeszéljük –Föltűnik-e valami, mi az, ami spontán föltűnik –Milyen érzést vált ki általánosságban az érzékelt változás –Konkrétan milyen változásokat érzékelnek

Példák: HVG [prompt] [prompt] Címlap: méret; logo helye, mérete, több cikkcím, kis kép a jobb sarokban, kifuttatás, keret, mint hirdetőoszlop plakát Címlap: méret; logo helye, mérete, több cikkcím, kis kép a jobb sarokban, kifuttatás, keret, mint hirdetőoszlop plakát Tartalom: színesség, áttekinthetőség Tartalom: színesség, áttekinthetőség Részletek: Részletek: –milyen hatást vált ki az alányomott szín; olvashatóság?; navigál? –Táblázatok: olvashatóság, alányomott szín, betűméret, lábjegyzet –Rovatfejek narancsa –Kiemelés narancs csíkkal (pl. 20. o.) –Felcím és cím távolsága: levegős, elszakad egymástól Melléklet: címoldal: logo megismétlése, cím, cikkcímek Melléklet: címoldal: logo megismétlése, cím, cikkcímek

Példák: HVG Gyakorlat: Ha most az unokaöccsük fölhívná őket külföldről és épp a friss élmény hatása alatt el akarnák magyarázni neki, hogy milyen most a HVG, mi volna az az 5 szó vagy szófordulat, amivel jellemeznék. Ezt ki-ki leírja magának, utána közösen megbeszéljük Megszemélyesítés: képzeljék el egy embernek a lapot. Hogyan jellemeznék (neme, foglalkozása, életkora, hol lakik, mit olvas, mi a kedvenc időtöltése, hol nyaral, milyen ruhákban jár, stb.) Gyakorlat: Ha most az unokaöccsük fölhívná őket külföldről és épp a friss élmény hatása alatt el akarnák magyarázni neki, hogy milyen most a HVG, mi volna az az 5 szó vagy szófordulat, amivel jellemeznék. Ezt ki-ki leírja magának, utána közösen megbeszéljük Megszemélyesítés: képzeljék el egy embernek a lapot. Hogyan jellemeznék (neme, foglalkozása, életkora, hol lakik, mit olvas, mi a kedvenc időtöltése, hol nyaral, milyen ruhákban jár, stb.)

Példák: HVG Összehasonlítás a régi layouttal 15 perc Összehasonlítás a régi layouttal 15 perc –Összeszedjük a próbaszámokat –Emlékezetünk alapján ítéljük meg, mennyire érezzük folytonosnak az átmenetet. Ez ugyanaz az újság? –Személyesítsék meg emlékezetükre hagyatkozva a régi változatot. Milyen különbségek adódnak. –Képzeljék el a régi és az új változatot autónak. Ki-ki leírja az asszociációját – utána közösen megbeszéljük

Példák: HVG Összegzés20 perc Összegzés20 perc –Összegzés: Állítsunk össze egy listát arról, hogy mi változott előnyére, mi a hátrányára a lapban. Moderátor flip chartra írja a fölmerülő tulajdonságokat. Ezeket röviden megbeszéljük –Gyakorlat: Képzeljük el, hogy van egy mereven konzervatív nagybátyánk, aki irtózik minden változástól. Próbáljuk elmagyarázni neki meggyőző érveléssel, hogy az itt felsorolt változások miért szolgálják az ő olvasói érdekeit. Egyenként végigmegyünk a flip charton található tulajdonságokon.

Példák: Holsten Bemutatkozás Bemutatkozás –Külföldi sörök (licensz vagy importált) (15 perc) –Spontán reakciók –milyen külföldi söröket ismernek, kóstoltak, isznak rendszeresen –ezeknek milyen reklámjaira emlékeznek –Prompt: Amstel, Kaiser, Stella Artois, Holsten, Rolling Rock, Gösser, Tuborg

Példák: Holsten Holsten (5 perc) Holsten (5 perc) –mit tudnak róla általában –kóstolták-e, mióta ismerik –általános értékelése –imázs: –a termék (íze, alkoholtartalma, mennyire itatja magát) –a márka (mit mond a neve, rokonszenves-e, ár, megéri-e az árát) –származás (ország, hol készül, az ország képe) –ki issza (életkor, szakma/foglalkozás, hol lakik, milyen jellem)

Példák: Holsten Story Board teszt60 perc Story Board teszt60 perc –Első bemutatás [a story boardot folyamatosan a videóról bemutatjuk; első reakciót a résztvevők felírják, utána csoportos megbeszélés] általános benyomás, spontán reakciók általános benyomás, spontán reakciók idézzék fel a sztorit idézzék fel a sztorit üzenet üzenet mit mond a reklám a Holstenről mit mond a reklám a Holstenről hogyan illik össze a Holstenről kialakult képpel hogyan illik össze a Holstenről kialakult képpel milyen más reklámokra emlékeztet milyen más reklámokra emlékeztet

Példák: Holsten Második bemutatás Második bemutatás –mi a legszembetűnőbb mozzanata –mit tetszik benne, mi nem tetszik benne –van-e benne zavaró vagy meghökkentő mozzanat –mennyire érthető a történet –mit szólnak a helyszínhez, mennyire illik a söriváshoz, konkrétan a Holsten vagy más prémium láger ivásához –jellemezze a szereplőket, milyen emberek, hogyan illenek a Holstenhöz –különbségek és hasonlóságok köztük mint prémium láger fogyasztók és a szereplők között –mennyire hiteles az adott megoldás? –a megoldás jelenete emlékeztet-e más (sör) reklámokra? –mi a vége kép hatása? –hogyan van ábrázolva a Holsten a reklámban –mindent megad, amit egy sör csak tud –összevetve más prémium láger sörökkel –[Ezt megismételjük az összes story board-dal, a sorrendet csoportonként változtatjuk]

Példák: Holsten Összehasonlítás15 perc [A story boardokat egymás után folyamatosan újra bemutatjuk] Összehasonlítás15 perc [A story boardokat egymás után folyamatosan újra bemutatjuk] –a koncepciók rangsorolása több relevánsnak bizonyult szempont alapján (először egyénenként írásban, utána flip chart és csoportos megbeszélés) –hasonlóságok és különbségek a koncepciók között –melyik illik leginkább és melyik legkevésbé a Holstenről kialakult képhöz, miért –mit sugallnak a Holstenről –mi a legszimpatikusabb bennük –mi az, ami leginkább fogyasztására ösztönöz –melyik koncepció győzné meg legnagyobb valószínűséggel egy ismerősét, hogy próbálja ki a Holstent

Példák: Demszky Bemutatkozás Bemutatkozás –Moderátor bemutatkozik, elmondja a beszélgetéssel kapcsolatos tudnivalókat (rögzítés, bizalmas kezelés, nincs jó vagy rossz válasz, stb.) Nem közöljük a beszélgetés konkrét témáját. –Résztvevők bemutatkoznak (foglalkozás, család, hobby, a tájékozódás legfontosabb forrásai)

Példák: Demszky Helyi ügyek Helyi ügyek –A helyi ügyek, problémák megbeszélésével kezdünk. Ez jó bemelegítő téma, miközben fontos is a számunkra, továbbá várható, hogy spontán leágazási pontokkal szolgál mindhárom lényeges témánkhoz: A kerületi és a fővárosi önkormányzat viszonya A kerületi és a fővárosi önkormányzat viszonya A főpolgármester megítélése A főpolgármester megítélése A parlamenti választások A parlamenti választások –A spontán fölmerülő témáknak utánamegyünk, amennyire lehetőség kínálkozik, körüljárjuk. Később csak azokra a mozzanatokra térünk vissza szisztematikusan, amik spontán nem bukkantak föl. –Mik a legégetőbb helyi problémák –Hogyan ítélik meg a helyi önkormányzat teljesítményét az egyes ügyekben –Ha ők lennének a kerületi polgármester, milyen prioritást szabnának. –A helyi ügyek miként kapcsolódnak a fővároshoz –A kormányhoz

Példák: Demszky Fővárosi ügyek Fővárosi ügyek –Az előző szakaszhoz kapcsolódva fókuszba kerülnek a fővárosi ügyek. –Mik a legégetőbb problémák –Hogyan ítélik meg a fővárosi önkormányzat működését –Ha ők lennének a főpolgármester, milyen prioritást állítanának föl –Hogyan kapcsolódnak a főváros ügyei a kormányhoz

Példák: Demszky Demszky Demszky –Eddigre már nyilván számtalanszor rá terelődött a szó. Itt az eddig nem vagy nem eléggé szisztematikuson tárgyalt témákra kerül sor. –SWOT analízis –[Ha spontán nem kerülne szóba] Kalandja az SZDSZ elnökséggel Miként befolyásolta személyiségének megítélését Miként befolyásolta személyiségének megítélését Miként befolyásolta főpolgármesteri alkalmasságának megítélését Miként befolyásolta főpolgármesteri alkalmasságának megítélését A politizáló vagy a technokrata főpolgármester (fellépés a szélsőjobbal szemben) A politizáló vagy a technokrata főpolgármester (fellépés a szélsőjobbal szemben) Világvárost építünk – mi látszik belőle Világvárost építünk – mi látszik belőle Kopás – 3. ciklus Kopás – 3. ciklus A vereségek percepciója A vereségek percepciója –Potenciális vetélytársak ismertségük ismertségük megítélésük megítélésük mi szól a váltás ellen és mellett mi szól a váltás ellen és mellett

Példák: Demszky Parlamenti választások Parlamenti választások –Eddigre valószínűleg lesz apropó, amivel a fővárosi témák a parlamenti választásokhoz köthetők. Itt erre hivatkozva módszeresen utánamegyünk a témának. –Mik a várakozásaik a választásokkal kapcsolatban, úgy is, mint fővárosi lakosoknak –Melyik párt milyen területen ígér jó megoldásokat, melyiknek hol látják gyenge pontjait –Miként befolyásolja a preferenciáikat a parlamenti választások várható kimenetele –Ezekben a meggondolásokban Demszky személye milyen szerepet játszik

Példák: Demszky Összefoglalás Összefoglalás –Ha én főpolgármester lennék: –Milyen intézkedéseket tennék –Kivel keresnék szövetséget –Milyen üzenetekkel keresném meg a fővárosiakat