Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Honlapelemzés. miért?  tanulmányok  tapasztalatszerzés  előkészítő munkálatok: honlaptervezés  fejlődés.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Honlapelemzés. miért?  tanulmányok  tapasztalatszerzés  előkészítő munkálatok: honlaptervezés  fejlődés."— Előadás másolata:

1 Honlapelemzés

2 miért?  tanulmányok  tapasztalatszerzés  előkészítő munkálatok: honlaptervezés  fejlődés

3 hogyan? honlapelemzés vs információkeresés  folyamatában más  céljában ugyanaz információ megtalálása

4 alapinformációk  oldal neve, címe van-e? pontos megnevezés  az oldal URL-je legyen ugrópont! (.doc,.html) legyen ugrópont! (.doc,.html)  elemzés dátuma

5 „küldetésnyilatkozat”  megfogalmazódik-e a honlapon a célja?  ha igen, hogyan?  van-e küldetésnyilatkozat?  kell-e küldetésnyilatkozat?

6 a tartalom összegzése  mi a honlap tartalma összefoglalóan 1- 2 mondatban?  megfogalmazható-e?  segít-e a küldetésnyilatkozat?  a honlap neve utal-e a tartalomra?

7 a megcélzott közönség  kinek szól, kinek készült a honlap?  a kör szélessége  utalás erre hol? küldetésnyilatkozat küldetésnyilatkozat menüpontok menüpontok szerkezet szerkezet

8 cél és tartalom  tartalmát tekintve eleget tesz-e a honlap a megfogalmazott cél(ok)nak?  átfogó, alapos, mélyreható infomációkat ad-e a témáról?  mennyire törekszik teljességre?

9 tartalom és szerkezet  mi a honlap rendezőelve (pl. a tartalom logikája, stb.)?  könnyen átlátható-e a szerkezeti felépítése?  milyen típusú a szerkezet: lineáris, hierarchikus, központosított, teljes vagy ezek kombinációja?  a szerkezet összhangban áll-e a tartalommal?  a tartalom mélysége tükröződik-e – és hogyan – a szerkezetben?

10 tartalom és kezdőlap  a tartalom milyen mélységéig tájékoztat a kezdőlap?  az elvárható főbb tartalmi elemek megjelennek-e a kezdőlapon?

11 elérhetőségek  1) információt, szolgáltatást nyújtó, ajánló intézmény, személy, csoport  2) webmester

12 elérhetőségek 1)  van-e elérhetőségi adata (e-mail, levélcím, cím, stb.) a honlapon szolgáltatást nyújtó, ajánló intézménynek, személynek, csoportnak?  ha igen, könnyen lokalizálhatók-e ezek az elérhetőségi adatok?  milyen egyéb formája van a kommunikáció lehetőségének (pl. e-mail helyett űrlap)?  megfelelőek-e ezek a felhasználó számára?

13 elérhetőségek 2)  könnyen lokalizálható-e a webmester elérhetőségi adata?  webmester = tartalomgazda?

14 interaktivitás  mennyire interaktív az oldal?  kínál-e egyéb, a honlapon túlmutató szolgáltatásokat (pl. e-mail hírlevél, stb.)?  kér-e regisztrációt?  milyen mértékben (szintek) korlátozódik a hozzáférés?

15 navigáció  milyen segítséget, eszközöket kapunk a navigációhoz?  menüsorok, ismétlődő menük, legördülő menü, keretek, gombok, nyilak, …  tudom-e mindig, hogy „hol vagyok”?  milyen honlapszerkesztési, HTML és formai elemek segítik (vagy nehezítik) a navigációt?  keresési lehetőség?  honlaptérkép?

16 ugrópontok  a honlap tartalmát kiegészítik-e a honlapon kívülre vezető linkek?  gazdag-e ez a linkgyűjtemény?  milyen módon vannak a linkek rendezve (tematikus, alfabetikus, stb.)?  URL-t látunk-e vagy a másik honlap nevét?  annotáltak-e a linkek?  élnek-e a linkek?

17 „up-to-date” információk  megítélhető-e, hogy a honlapon található információk mennyire frissek?  van-e jele a rendszeres karbantartásnak?  automatikus vagy manuális dátumfrissítés, stb.)?  kezdőlapon és/vagy minden oldalon?

18 tartalom  a hasonló oldalakhoz viszonyítva mennyivel tud a honlap többet, kevesebbet vagy mást?  a feldolgozott témát tekintve mekkora a lap jelentősége?  van-e tartalmát tekintve különleges vonása a honlapnak?  mit lehetne legfőbb erényeként kiemelni?  milyen esetben, mire használható a legjobban?

19 design, forma  a honlap formai megoldásai erősítik-e a tartalmat és a navigációt?  a design szemszögéből nézve egységes arculata van-e a honlapnak?  milyen az esztétikai hatása? tetszetős-e? áttekinthető-e?  mi a felhasználó első benyomása?  milyenek a színek, grafikák, képek, betűk?  harmonikusak-e ezek a formai megoldások vagy zavaróak?  jól olvashatók-e a szövegek? megfelelők-e a kiemelések?

20 szöveg  a honlap nyelvezete nyelvileg, nyelvtanilag helyes-e?  világos-e a fogalmazás?

21 szöveg idegen nyelven  van-e a honlapnak idegennyelvi változata?  könnyen észrevehető-e ez?  teljesen azonos-e az idegennyelvi verzió a honlap elsődleges nyelvével?  az adott honlap esetében szükséges-e ez?  megtalálhatók-e a fontos információk más nyelveken?  hány nyelven?

22 letöltés  milyen gyorsan tölthető le az oldal?  megfelelő méretűek-e (az olvasást, megértést segíti-e) a szövegek hosszúsága?  vannak-e túlméretezett képek, szövegfájlok?  van-e felhasználóbarát nyomtatási (csak szöveg,.rtf,.pdf, stb.) lehetőség?

23 forrás, metaadatok  a keresőrendszerek megtalálják-e a honlapot?  vannak-e metadatok az oldalon?  milyen nyelven?

24 kulcsszavak honlapelemzéshez 1.  design  tartalom  interaktivitás  biztonság  technikai megoldások  menedzselés

25 kulcsszavak honlapelemzéshez 2.  tartalom  megjelenés  működés

26 kulcsszavak honlapelemzéshez 3.  az egész elemzése meghatározott szempontok alapján  egy részének elemzése (meghatározott logika alapján kiválasztva az oldalt ill. oldalakat)

27 feladatmegoldás az Internet segítségével: útvonal- információ!  URL és/vagy az oldal neve  hogyan jutunk oda?  menüpontok, linkek helyének, sorrendjének feltüntetése  formai megoldás: gondolatjel, nyíl, stb.


Letölteni ppt "Honlapelemzés. miért?  tanulmányok  tapasztalatszerzés  előkészítő munkálatok: honlaptervezés  fejlődés."

Hasonló előadás


Google Hirdetések