Mi változott a West Balkán tragédia óta? Előadó: Semsei Rudolf MaReSz alelnök.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek elleni védekezés szabályai (Seveso II.) - polgármesterek felkészítése Lakossági tájékoztatás A lakosság.
Advertisements

Rendezvények tűzvédelmi előírásai
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
Harmadik országbeli állampolgárok a magyarországi munkaerőpiacon
2011. július 1-jétől! Összefoglaló a jegyzők munkájának segítésére A ZENÉS, TÁNCOS RENDEZVÉNYEK BIZTONSÁGA [a 23/2011.(III. 8.) Korm. rendelet és az azt.
Az áruházak üzemeltetőinek tűzvédelmi feladatai
Építészek felelőssége az építmények tűzvédelmében
A lions hazai szervezetének megújulása a Civil törvény kapcsán.
HEVES MEGYEI KORMÁNYHIVATAL
A polgári védelmi tervezés Jogszabályi háttér § §1949. évi XX. törvény a Magyar Köztársaság Alkotmánya § §1996. évi XXXVII. törvény a polgári védelemről.
„Demo-Rendelet” 23/2011.(III.18.) Korm. Rendelet A zenés, táncos rendezvények működésének biztonságosabbá tételéről.
Tervfázisok és munkarészei és tartalmi követelményei
Önkormányzat építésügyi feladatai 1.településfejlesztés 2.Településrendezés (területek felhasználásának meghatározása és módja) 3.Helyi építészeti értékvédelem.
A 314/2005. (XII. 25.) Korm. rendelet változásai Nyíregyháza, október 2.
Egyes eljárásfajták: elvi engedélyezési eljárások, telekalakítás,
„Geotermia a XXI. században” Kistelek február 26. Geotermia hasznosítás a bányatörvény módosításának tükrében Szabados Gábor elnök Magyar Bányászati.
Állam munkavédelmi feladatai
Levegőtisztaság-védelem 10. előadás Engedélyezési eljárások, eljáró hatóságok, eljárások menete, engedélykérelmek tartalmi követelményei.
Levegőtisztaság-védelem 10. előadás Engedélyezési eljárások, eljáró hatóságok, eljárások menete, engedélykérelmek tartalmi követelményei.
A Ket. módosításaival kapcsolatos jogalkalmazási tapasztalatok
A 259/2002. (XII.18.) Korm. rendelet január 1-től hatályos módosítása
Átalakítások körében mértékében – Vonatkozó tűzvédelmi jogszabályok előadó: Csuba Bendegúz tű. ezredes II. Rockwool Építészeti Tűzvédelmi Konferencia 2011.
Az OTSZ új követelményei
Jogszabályi háttér A katasztrófavédelem a polgári védelem és a tűzoltóság országos és területi szerveinek összevonásával alakult meg január 1- jével,
A kitelepítés, kimenekítés, befogadás, visszatelepítés
Változások a hazai zaj- és rezgésvédelmi védelmi szabályozásban
Munkahelyi egészség és biztonság
Közegészségügy és egészségvédelem a vállalkozásokban
Tisztelettel köszöntöm a konferencia résztvevőit! Nagy Endre bányafelügyeleti főmérnök Pécsi Bányakapitányság Nagy Endre bányafelügyeleti főmérnök Pécsi.
A jogszabályi változások irányai dr. Andráczi-Tóth Veronika Nemzeti Erőforrás Minisztérium Családi és Szociális Szolgáltatások Főosztálya.
Slenker Endre Magyar Energia Hivatal
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
AZ EGYES SZOCIÁLIS, GYERMEKVÉDELMI, CSALÁDTÁMOGATÁSI, FOGYATÉKOSSÁGÜGYI ÉS FOGLALKOZTATÁSI TÁRGYÚ TÖRVÉNYEK MÓDOSÍTÁSÁRÓL SZÓLÓ ÉVI CLXXI. TÖRVÉNY.
Előadó: Bellovicz Gyula igazságügyi szakértő
Fás szárú energetikai ültetvények telepítésének engedélyeztetése.
AZ ÁNTSZ HATÓSÁGI FELADATMEGOSZTÁSÁNAK ÉS MŰKÖDÉSI RENDSZERÉNEK VÁLTOZÁSAI
MKIK MKIK mellett független szervezetként működő Teljesítésigazolási Szakértői Szerv (TSZSZ) október 9.
INTÉZMÉNYI KÖR NYILVÁNTARTÁS AKKREDITÁCIÓ ENGEDÉLYEZÉS.
1 TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban.
Az építésfelügyeleti feladatok alakulása - fokozott elvárások
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
tűzvédelmi dokumentációk készítéséhez
Tűzvédelmi Műszaki Megfelelőségi Kézikönyv
Az adatvédelem szabályozása
A kereskedelmi jogszabályok alkalmazásával kapcsolatos kérdések, tapasztalatok.
Munkavédelmi érdekképviselet és érdekegyeztetés Összeállította: dr. Váró György.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
ORSZÁGOS KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS TERMÉSZETVÉDELMI FŐFELÜGYELŐSÉG 1 Gábriel Edit Engedélyezési Főosztály január 21. felsőfokú ügyintéző.
LAKÁSÉPÍTÉS-LAKÁSPIAC2016 Az egyszerű bejelentéshez kötött építési tevékenység bevezetésre vonatkozó jogszabályok kérdésköre e.a.: Révi Zsolt főépítész.
Adóügyi aktualitások (Új jegyzői adatszolgáltatások, egészségügyi szolgáltatási járulék) Lukács György igazgató NAV Heves Megyei Adó- és Vámigazgatósága.
. Jogszabályi változások az építésügyben Építésügyi hatósági rendszer Elsőfokú építésügyi hatóság Kijelölt települési önkormányzat jegyzője.
A jegyző szakhatósági közreműködése az útügyi, bányafelügyeleti és műszaki biztonsági engedélyezési eljárásokban Gida Attila főosztályvezető-helyettes.
Győr-moson-sopron megyei kormányhivatal
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi bizottság elnöke Budapest, július 13. Előrehaladás a fogyasztóvédelmi ügyek területén első félévében.
VASÚTI VIZSGAKÖZPONT KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Vasúti Vizsgaközpont Novák László igazgató.
SIMANECZ TÜNDE FŐTANÁCSOS ADATSZOLGÁLTATÁS ELLENŐRZÉS BÍRSÁGOLÁS HADITECHNIKAI ÉS EXPORTELLENŐRZÉSI HATÓSÁG.
A foglalkoztatáshoz nyújtható támogatás forrása, célja, alanya és felhasználása Magyar Köztársaság éves költségvetéséről szóló törvényében Célja: foglalkoztatás.
A pénzügyi szolgáltatások közvetítőit érintő jogszabályi változások
Tűzvédelmi Szabályzat
A kereskedelmi egység nyitásával kapcsolatos feladatok
E-ügyintézés az adózásban 2006.
Pécs, december 5. Jegyzői értekezlet Hatósági Főosztály Törvényességi Felügyeleti Osztály.
Megjelent a végrehajtási rendelet!
Tűzvédelem 2018-ban, előírások a jogszabályi változások tükrében
Közbeszerzési Döntőbizottság
MUNKAVÉDELMI ELLENŐRZÉS ZÖKKENŐMENTESEN? munkabiztonsági szakmérnök
Építészek felelőssége az építmények tűzvédelmében
A közbeszerzési törvénynek a Közbeszerzési Hatóság
Előadás másolata:

Mi változott a West Balkán tragédia óta? Előadó: Semsei Rudolf MaReSz alelnök

A tragédia Január WB Képek forrása: index.hu, westbalkan.com

A Kormány 23/2011. (III. 8.) Korm. rendelete a zenés, táncos rendezvények működésének biztonságosabbá tételéről Március 8-án megjelenik a Közlönyben Március 16-án hatályba lépett 90 napos türelmi idővel.

Zenés, táncos rendezvény rendszeresen vagy meghatározott alkalomból, illetve időpontban tartott, a vendégek szórakoztatását szolgáló zenés, táncos esemény

A rendelet hatálya kiterjed azokra a rendezvényekre, amelyeket épületben, helyiségben (továbbiakban építmény) tartanak és a résztvevők létszáma 300 főt meghaladja; a szabadban tartanak és a résztvevők létszáma az 1000 főt meghaladja.

A rendeletet nem kell alkalmazni a gyülekezési jogról szóló törvény hatálya alá tartozó rendezvényekre; a választási eljárásról szóló törvény hatálya alá tartozó gyűlésekre; a törvényesen elismert egyházak és vallásfelekezetek által szervezett vallási szertartásokra, rendezvényekre; a családi eseményekkel kapcsolatos rendezvényekre; a közoktatási intézményekben az intézmény által szervezett rendezvényekre.

Az engedély iránti kérelmet benyújthatja: a zenés, táncos rendezvénynek helyt adó építmény üzemeltetője, szabadtéri rendezvény esetében a rendezvény szervezője nyújtja be.

Rendezvénytartási engedély szólhat Rendszeres rendezvényre: adott helyszínen hetente több alkalommal, heti vagy havi gyakorisággal megtartott rendezvény; Alkalmi rendezvényre: adott helyszínen egy alkalommal legfeljebb tíz egymást követő napon megtartott rendezvény.

Rendezvénytartási engedély Zenés, táncos rendezvény csak rendezvénytartási engedély birtokában tartható. Az engedélyt a zenés, táncos rendezvény helye szerinti települési, Budapesten a kerületi önkormányzat jegyzője adja ki. Az engedély iránti kérelem elbírálásának ügyintézési határideje 20 nap. Az engedély nem mentesít további, külön jogszabályban meghatározott feltételek teljesítése alól.

Az engedélyezési eljárásban szakhatóságként részt vesz a higiénés és egészségvédelmi, az ivóvíz minőségi, a települési szilárd és folyékony hulladékkal kapcsolatos közegészségügyi, járványügyi vonatkozású követelmények, valamint a kémiai biztonságra és a dohányzóhelyek kijelölésére vonatkozó jogszabályi előírások érvényesítésével kapcsolatos szakkérdésben a fővárosi és megyei kormányhivatal kistérségi (fővárosi kerületi) népegészségügyi intézete, a meglévő építmény tekintetében az általános érvényű kötelező építésügyi előírásoknak, a helyi építési szabályzatnak és a szabályozási terveknek való megfelelés kérdésében az általános építésügyi hatóság, a sajátos építményfajta szerinti építésügyi hatóság vagy a műemlékeket engedélyező építésügyi hatóság, kivéve, ha ugyanerre a rendeltetésre vonatkozóan az engedély iránti kérelem benyújtását megelőző hat hónapon belül használatbavételi vagy fennmaradási engedélyt adott ki, a környezetvédelemmel, a hulladékkezeléssel, valamint a zaj- és rezgésvédelemmel összefüggő szakkérdésekben első fokú eljárásban a környezetvédelmi, természetvédelmi és vízügyi felügyelőség, másodfokú eljárásban az Országos Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Főfelügyelőség, a jogszabályban előírt tűzvédelmi követelmények érvényesítésével kapcsolatos szakkérdésben a tűzvédelmi hatóság, a tevékenység közbiztonságra gyakorolt hatásával, a személy- és vagyonbiztonsággal kapcsolatos szakkérdésekben a rendőrség.

Az engedély iránti kérelemhez a kérelmező csatolja a zenés, táncos rendezvénynek helyt adó építmény, terület azonosításához szükséges, továbbá alapterületére, befogadóképességére vonatkozó adatokat, a kérelmező nevét, valamint székhelyét, cégjegyzékszámát, az egyéni vállalkozó nyilvántartási számát, a zenés, táncos rendezvény megnevezését, a zenés, táncos rendezvényhez kapcsolódó szolgáltatások megnevezését, a zenés, táncos rendezvény gyakoriságáról, megtartásának napjairól, kezdésének és befejezésének időpontjáról szóló nyilatkozatot, a biztonsági tervet, amennyiben ezt külön jogszabály kötelezővé teszi, a tűzvédelmi szabályzatot, az építésügyi hatóság szakhatósági közreműködéséhez szükséges, külön jogszabályban meghatározott építészeti-műszaki dokumentációt két példányban és a tervezői nyilatkozatot.

A biztonsági terv tartalmazza: a zenés, táncos rendezvény helyszínének alaprajzát, befogadóképességét és az oda való belépés és eltávozás rendjét; a zenés, táncos rendezvény helyszínének baleset, elemi csapás, tömeges rendbontás esetére vonatkozó kiürítési, menekítési tervét; a biztonsági követelmények érvényesítésében közreműködők tevékenységének leírását; a biztonsági személyzet létszámát; az egészségügyi biztosítás feltételeinek meglétére vonatkozó utalást; valamint szabadtéri rendezvények esetében az Országos Meteorológiai Szolgálat előrejelzését.

Az üzemeltető, illetve a szervező kötelezettsége A zenés, táncos rendezvény szervezője felel a biztonsági tervben meghatározott előírások betartásáért. A zenés, táncos rendezvény gyakoriságáról, megtartásának napjairól, kezdésének és befejezésének időpontjáról szóló nyilatkozatnak, a biztonsági tervnek és a tűzriadó tervnek a zenés, táncos rendezvény helyszínén a vendégek számára látható, hozzáférhető helyen történő elhelyezéséért, valamint az elektronikus tájékoztatásra szolgáló honlapján való közzétételéért az üzemeltető és a szervező felel. A zenés, táncos rendezvény szervezője gondoskodik elsősegély nyújtására képzett személyzet helyszíni jelenlétéről.

A szervezőre vonatkozó szabályok Zenés, táncos rendezvényt a helyiség üzemeltetője, vagy kulturális rendezvényszervezői, vagy rendezvény és konferenciaszervezői képesítéssel rendelkező rendezvényszervező szervezhet.

A biztonsági személyzetre vonatkozó szabályok A zenés, táncos rendezvény biztosítását a zenés, táncos rendezvény és a helyszín jellegzetességeihez, valamint a helyszín befogadóképességéhez igazodó számú biztonsági személyzet végzi. Ha a jóváhagyott biztonsági tervben a biztonsági személyzet létszáma a tíz főt eléri, akkor a biztonsági személyzet legalább egy tagjának biztonságszervezői, legalább három tagjának rendezvénybiztosító képzettséggel kell rendelkeznie.

A szervezőre, illetve a biztonsági személyzetre vonatkozó szabályok: A rendezvény szervezője, illetve a biztonsági személyzet tagja a képzettségét igazoló okiratot vagy annak másolatát a zenés, táncos rendezvény ideje alatt köteles magánál tartani és hatósági ellenőrzés esetén felmutatni.

Zenés, táncos rendezvények ellenőrzésére jogosult a jegyző; valamennyi, az engedélyezési eljárásban részt vett szakhatóság; bármely hatóság, amelyet más jogszabály az ellenőrzésre feljogosít. Az ellenőrzésre jogosult hatóságok (a továbbiakban: hatóság) ellenőrzési tevékenységét a jegyző hangolja össze. A hatóság – az építésügyi hatóság kivételével – egy éven belül legalább két alkalommal zenés, táncos rendezvények időpontjában, egyszer pedig azon kívül köteles ellenőrzést végezni

A hatóság köteles a rendezvény folytatását a helyszínen felfüggeszteni a rendezvényhelyszín engedély iránti kérelemben meghatározott befogadóképességének nyilvánvalóan jelentős túllépése esetén; a biztonsági tervben meghatározott számú biztonsági személyzet hiánya esetén; az engedély hiánya esetén; amennyiben a zenés, táncos rendezvény folytatása az élet- vagy testi épség veszélyeztetésével jár; amennyiben a zenés, táncos rendezvény folytatása a közbiztonságot vagy a közrendet közvetlenül és súlyosan veszélyezteti.

A MaReSz javaslatai a rendelettel kapcsolatosan Tűzoltásként vegyék ki a rendelet hatálya alól az üzleti rendezvényeket!!!! Legyenek biztonságos rendezvények!!!! Ehhez professzionális rendezvényszervező cégek kellenek! Ennek alappillére lehet a Magyar Rendezvényszervező Kamara!

Mit tett eddig a MaReSz? Létrejött az üggyel kapcsolatosan egy munkabizottság. Január 19-én elsők között adtunk ki sajtóközleményt. Január végén a Belügyminisztérium kérésére a rendelet első változatát észrevételeztük. Március 17-én közös sajtótájékoztató (MaReSz, MFSz - Magyar Fesztivál Szövetség, MAKSZ - Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége, EKBSZ - Egyesület a Kulturált és Biztonságos Szórakoztatásért) A MaReSz elmondhatta véleményét a képviselőházban tartott Fogyasztóvédelmi Bizottsági ülésen, ahol konkrét ígéretet kaptunk arra, hogy a módosításoknál figyelembe veszik a javaslatainkat. Nemzeti Erőforrás Minisztériumnak kérésére összeállítottuk új javaslatainkat. Március 31-én a Fővárosi Tűzoltóparancsnokság tart egy konzultációt.

Köszönöm figyelmüket!