Portfóliókészítés óvodavezetőknek, óvodapedagógusoknak

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A pedagógusok előmeneteli rendszerének jogszabályi háttere
Advertisements

A pedagógiai-szakmai ellenőrzés
AZ ÉLETPÁLYAMODELL BEVEZETÉSÉBŐL ADÓDÓ INTÉZMÉNYVEZETŐI FELADATOK
A pedagógusok minősítési rendszere
2014 MUNKAJOGI ELŐADÁS.
A 2013/2014-es nevelési év az óvodákban
Pedagógus-továbbképzés
Tanfelügyelet és minősítés
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A pedagógus minősítési rendszer
A pedagógus minősítési rendszer
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A pedagógusminősítési rendszer
Tanévkezdő tájékoztató konferencia Brassói Sándor főosztályvezető EMMI Köznevelés-irányítási Főosztály 2013 augusztus.
A gyakorlatvezető mentor
TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS ELLENŐRZÉS Farkasné Egyed Zsuzsanna
E-PORTFÓLIÓ.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A pedagógusminősítési és tanfelügyeleti rendszer bevezetése
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
Hogyan készüljünk a pedagógus minősítési eljárásra?
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
Szakál Ferenc Pál EMMI Köznevelés-fejlesztési Főosztály
A pedagógusok előmeneteli rendszere a 2014/2015-ös tanévben
Pedagógusok előmeneteli rendszere - minősítés
Jogszabályi változások, aktuális feladatok Partnerség és együttműködés az informatikai támogató rendszer bevezetéséhez kapcsolódóan Emberi Erőforrások.
A portfólió - óvodai szakterület
Szakmai nap szeptember 16.
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
A pedagógusminősítés rendszerének bevezetése, mérföldkövei
A 2016.ÉVI PEDAGÓGUS MINŐSÍTÉSRŐL
Tájékoztatás a pedagógus minősítési rendszer bevezetéséről
Pedagógus minősítési vizsgák és eljárások meghatározása
Pedagógusminősítés, tanfelügyelet
TÁMOP KÖZNEVELÉSI REFORMOK OPERATÍV MEGVALÓSÍTÁSA
Intézményvezető helye és szerepe a pedagógusok minősítési rendszerében
„EGY CSÓNAKBAN EVEZÜNK” SONKÁD
A pedagógiai-szakmai ellenőrzés (tanfelügyelet) és pedagógusminősítés szakterületre vonatkozó, a szakértői feladatokhoz kapcsolódó aktuális jogszabályi.
A pedagógiai-szakmai ellenőrzés (tanfelügyelet) és pedagógusminősítés szakterületre vonatkozó, a szakértői feladatokhoz kapcsolódó aktuális jogszabályi.
Pedagógusminősítés és tanfelügyelet 2015 KÖSZOE Kecel,
Startol a tanfelügyelet a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről
A köznevelési intézmények értékelési keretrendszere
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYA AKTUÁLIS KÉRDÉSEI augusztus-szeptember
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
TÉMASZIGET Kutatótanárok, vezető-,támogató- és innovatív mesterpedagógusok Mit kutat a kutatótanár? Kik az ezermesterek? Brassói Sándor, Marosi Katalin.
Szakál Ferenc Pál. 20/2012 (VIII.31.) EMMI rendelet.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Az e- portfólió dokumentumai a kompetenciák tükrében TÁMOP.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A pedagógusok előmeneteli rendszere, felkészülés a minősítésre október 13.
FELKÉSZÜLÉS A PEDAGÓGUSMINŐSÍTÉSRE ÓVODA OKTÓBER 20. BUDAPEST KPSZTI.
Az óvodavezető helye a pedagógiai-szakmai ellenőrzésben, a pedagógus minősítés folyamatában Dr. Ottófi Rudolfné Köznevelési szakértő
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Marosi Katalin Oktatási Hivatal
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Forrás: Tóth Mária, OH TÁMOP Szakmai vezető
A pedagógusok előmeneteli rendszere, a portfólió szerepe
Barcsák Marianna KPSZTI
„Az akarat nem elég; tenni is kell.” Goethe
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
KPSZTI pedagógiai-szakmai szolgáltató
Tanévkezdő 2013/14.
Közalkalmazottak besorolása, illetménye, pedagógusokra vonatkozó új munkajogi szabályok, előmeneteli rendszer.
Előadás másolata:

Portfóliókészítés óvodavezetőknek, óvodapedagógusoknak Összeállította: Lukács Lászlóné Tanfelügyeleti és pedagógusminősítési szakértő

A pedagógus-életpályát érintő jogszabályváltozások, a minősítő vizsgára és a minősítési eljárásra vonatkozó új előírások 

Az életpályamodell felépítése Önértékelés Pedagógus szint Vezetői szint Intézményi szint PSZE PÉM

Törvényi háttér A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (életpályamodell, egységes, fenntartótól független külső értékelési rendszer) A nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI- rendelet (önértékelés, a PSZE részletes szabályozása) A pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásáról szóló 326/2013. (VIII. 30.) Kormányrendelet (a minősítés rendszere)

A 326/2013-as Kormányrendelet előírásai A gyakornok minősítő vizsgája: A gyakornoki idő lejártának hónapjában Ha a nyári szünet alatt jár le  májusban Ped. I-ből Ped. II-be: Min. 6, max. 9 év  minősítési eljárás A minősítési eljárás befejezését megelőzően új jogviszony: várakozási idő letelte után vehet részt (a nem kötelező minősítésben) Várakozási idő: a korábbi és az új jogviszony között eltelt idő, legfeljebb 2 év [3. § (2) bek.]

A minősítő vizsga, minősítési eljárás részei A portfólió feltöltése A portfólió előzetes vizsgálata Ha a munkakör részét képezi foglalkozás megtartása a foglalkozás látogatása (ide nem értve az óvodapszichológus, iskolapszichológus, pszichológus közvetlen pszichológiai foglalkozását) Felkészülés a portfólióvédés lebonyolítására, ennek során a feltöltött portfólió alapján megfogalmazott kérdéseknek a portfólióvédés előtt legalább hét nappal a pedagógus részére történő eljuttatása A portfólióvédés Az információk értékelése

A Mesterpedagógus minősítési eljárásának részei A felkészülési terv elkészítése, A mesterpedagógusi pályázat elkészítése, A mesterpedagógusi pályázat bemutatása és védése Felkészülés a bemutató portfólióvédésre A portfólióvédésre kapott kérdésekre (5 nappal a védés előtt) válaszadás A pályázati információk értékelése

A Kutatótanár minősítési eljárásának részei A kutatótanári pályázat elkészítése A kutatótanári pályázat bemutatása és védése Felkészülés a bemutató portfólióvédésre A portfólióvédésre kapott kérdésekre (5 nappal a védés előtt) válaszadás A pályázati információk értékelése

A Mesterpedagógusi és Kutatótanári pályázat megújítása 5 évente meg kell újítani (az adott fokozat megerősítése) Ha nem, vissza kell sorolni

A gyakornok minősítő vizsgája A foglalkozáslátogatáson, megbeszélésen a mentor is részt vehet.

A portfólió kötelező tartalma Szakmai önéletrajz A pedagógusportfólió tartalmának eredetiségéről szóló nyilatkozata Intézményvezető esetében a foglalkoztatási jogviszony fennállásáról szóló munkáltatói igazolás A pedagógust foglalkoztató intézmény intézményi környezetének rövid bemutatása A szakmai életút értékelése A nevelő-oktató munka alapdokumentumai A nevelő-oktató munka szabadon választott dokumentumai

A portfólió nem kötelező tartalma A pedagógiai szakmai és egyéb tevékenységek bemutatása, dokumentumai Az önálló alkotói, művészeti tevékenységek bemutatása, dokumentumai

Portfólióvédés A pedagógiai munkásság bemutatása Önértékelés A kérdésekre történő reflektálás

A Mesterpedagógusi és Kutatótanári pályázat tartalma Szakmai önéletrajz Eredetiségről szóló nyilatkozat Intézményvezető esetében a foglalkoztatási jogviszony fennállásáról szóló munkáltatói igazolás A szakmai életút bemutatása és elemzése Bemutató portfólió Mester-, illetve kutatóprogram Együttműködési szándéknyilatkozat

Mesterpedagógusi és Kutatótanári védés Szakmai életút és annak elemzése Bemutató portfólió Mester-, illetve Kutatóprogram A kérdésekre történő reflektálás

A minősítő vizsga, minősítési eljárás esedékessége A legalább 2 hónapja keresőképtelen pedagógus jelentkezését vissza lehet vonni a védés időpontjáig Már megkezdett vizsga, eljárás: ha a jogviszony tartósan szünetel, és folytatására csak a minősítés évét követő év eltelte után kerülhet sor, a szünetelés megszűnését követő 5 munkanapon belül kell rögzíteni

A minősítő vizsga, minősítési eljárás esedékessége A vizsga/eljárás kötelezettsége megszűnt, vagy a minősítés évében nem kerülhet rá sor  az intézményvezető a rögzített adatot köteles módosíttatni vagy töröltetni

A minősítő bizottság tagjai Elnök (OH által delegált Mesterpedagógus, egyházi intézményben az egyházi pedagógiai-szakmai szolgáltató intézmény által jóváhagyott névjegyzéken szereplő szakértő) Tagjai (2 fő): OH által delegált szakértő (szakos) Intézményvezető, vagy vezető, vagy magasabb vezető, vagy ilyen munkakörben alkalmazott (utóbbinál nem előírás a szakvizsga) Intézményvezető minősítése esetén: OH-delegált, aki szakértő és legalább 5 éves vezetői vagy magasabb vezetői gyakorlattal rendelkezik

A minősítő bizottság tagjai Intézményvezető esetén a fenntartó kijelölheti képviselőjét (foglalkozáslátogatáson, védésen véleményezési jog) Kutatótanár minősítése: MTA delegáltja Elnök és szakos Az értékelt pedagógussal azonos vagy magasabb fokozatba sorolt lehet Egyikük az értékelttel azonos végzettségű és szakképzettségű Nem lehet tagja: hozzátartozó vagy akitől az elfogulatlan eljárás nem várható

Elnök Felel a szakszerű és törvényes lebonyolításért Vezeti a védést Szervezi a feladatokat A védés előtt 15 nappal felveszi a kapcsolatot minden érintettel Egyezteti a vizsga/eljárás részletes menetét Az értékelésben jelentős eltérés esetén összehívja a bizottságot Gondoskodik az OH-felületen a rögzítésről

A bizottság fennállása, jogorvoslat A panasz benyújtására nyitva álló határidőt követő napon oszlik fel (sikertelen vizsga/eljárás esetén 15 napon belül elektronikus úton  elnök, tagok és pedagógus egyeztetnek, OH elbírál) Újabb tanúsítvány: 15 napon belül módosítva Vagy: a panasz elutasítása

Pedagógus I. és Pedagógus II. fokozat elérésére – 2015-ben és 2016-ban Az értékelés elemei % 1. A pedagógus teljes szakmai tevékenységét bemutató portfólió értékelése 60 2. Ha a munkakör részét képezi foglalkozás, tanóra megtartása, a pedagógus által vezetett foglalkozás értékelése Ha a munkakör részét nem képezi foglalkozás, tanóra megtartása, a munkakör ellátása során keletkezett dokumentum elemzése. Ettől eltérően, a Gyvt. hatálya alá tartozó intézmény pedagógusa esetében az értékelés az OH által kidolgozott, a miniszter által jóváhagyott és az OH honlapján közzétettek szerint történik. 40

A pedagógus értékelése (2017?)   Az értékelés elemei % 1. A pedagógus teljes szakmai tevékenységét bemutató portfólió értékelése 50 A portfólióvédés értékelése 2. Amennyiben a munkakör részét képezi foglalkozás megtartása, a pedagógus által vezetett foglalkozás értékelése Amennyiben a munkakör részét nem képezi foglalkozás megtartása, a munkakör ellátása során keletkezett dokumentum elemzése 20 3. Intézményi önértékelés pedagógusra vonatkozó részei 30 Amennyiben a munkakör részét képezi foglalkozás, tanóra megtartása, az országos pedagógiai, szakmai ellenőrzés során látogatott foglalkozások tapasztalatai Az országos pedagógiai, szakmai ellenőrzés összegző értékelése

Az Útmutató harmadik, javított változatának ismertetése, a portfóliókészítés gyakorlati kérdései, az e-portfólió felületének bemutatása 

Feltöltendő dokumentumok Szakmai önéletrajz (űrlap) Eredetiségnyilatkozat Munkáltatói igazolás (intézményvezető) A pedagógust foglalkoztató intézményi környezet rövid bemutatása Pedagógiai-szakmai és egyéb tevékenységek bemutatása, dokumentumai Önálló alkotói, művészeti tevékenységek bemutatása, dokumentumai Szakmai életút bemutatása Nevelő-oktató munka dokumentumai Kék: kötelező feltölteni, de nem értékelik Zöld: nem kötelező feltölteni, de ha van, értékelik Piros: kötelező feltölteni, értékelik

Csoportprofil és nevelési terv A L P D O K U M E N T UM O K Csoportprofil és nevelési terv Tematikus terv R Foglalkozás terv Foglalkozás terv Foglalkozás terv Foglalkozás terv Foglalkozás terv Foglalkozás terv Foglakozás terv R R R R R R Esetleírás Hospitálási napló R 4-6 DB SZABADON VÁLASZTVA + REFLEXIÓ (HA VAN) Szabadon választott Szabadon választott Szabadon választott Szabadon választott R R R Szabadon választott Szabadon választott

A dokumentumokra vonatkozó szabályok Fotók, videók, nevek nem szerepelhetnek (sem gyermek, sem kolléga, sem monogram, sem keresztnév!). Kolléga neve: szakmai projektnél kötelező (nyilatkozat – nem kell feltölteni!) Az alapdokumentumok 3 évnél ne legyenek régebbiek! A szabadon választható dokumentumok: A hiánypótlást az elnök kéri a minősítést megelőző 26. napig A pedagógus az elnöknek elküldi a 20. napig A pedagógus a védésen adja át kinyomtatva, aláírva Az elnök tölti fel a jegyzőkönyv mellékleteként

A plagizálás esetei szó szerint idézünk + idézőjel! szövegrészletet átfogalmazunk ábrát, illusztrációt vagy statisztikai adatot veszünk át idegen nyelvű szerzői alkotást fordítunk le Meg kell jelölnünk a forrást, ha Munkacsoport, szakmai projekt: szereplők, feladatok Módszertani útmutatók alkalmazása: adaptálás a csoportra Következmény: sikertelen minősítés

Hogyan töltsük fel a portfóliót?

Nyitólap Ezeket a füleket kell megnyitni a szerkesztéshez

A nyitólapon szereplő segédanyagok

Profil Nem kell szerkeszteni Ha hibás adat szerepel  az intézményvezetőt kell kérni a módosításra!

Szakmai önéletrajz

A szakmai önéletrajz szerkesztése A nyíllal lenyitható ablak Megnyitható gombok

A pedagógiai tevékenység dokumentumai 1. lépés: a tevékenység kiválasztása

A pedagógiai tevékenység dokumentumai 2. lépés: a kompetenciák megnevezése, szerkesztés (fájl kiválasztása és feltöltése) 3. lépés: mentés

A pedagógiai tevékenység dokumentumai Feltöltött fájl

Az intézménytípus és munkakör beállítása

A nevelő-oktató munka dokumentumai Feltöltött dokumentum Feltöltött, de a hiányzó részek Hiányzó dokumentum

Véglegesítés

Véglegesítés Kész Nincs kész

Véglegesítés

Foglalkozáslátogatás Az elnök saját döntése alapján vehet részt. Gyakornok: mentor is részt vehet a látogatáson és a megbeszélésen Pedagógiai asszisztens, dajka: indokolt esetben, a terv tartalmazza a szakmai együttműködés tartalmát! Jellemzően délutáni műszakban dolgozó pedagógus: a látogatás a védés előtti héten zajlik Javasolt: a minősítés napján ne legyen további kötött munkaideje a pedagógusnak (munkában töltött napnak minősül)

A védéshez elküldött kérdések 6-8 kérdés javasolt az OH által Azok az indikátorok, kompetenciák, amelyek nem derülnek ki a portfólióból Nem kötelező feltenni Pedagógus: a bemutatóba beépítheti

Az értékelés menete Pontozás: foglalkozás – szakos, védés – elnök, szakos, delegált Nem értelmezhető 1 2 3 Foglalkozás: 40%, portfólió és védés: 60% Indikátorok Átváltás kompetenciaértékké Eredmény Pedagógus I.: 60% Pedagógus II.: 75% Mesterpedagógus és Kutatótanár: 85%

A tanúsítvány Elektronikus Az összegző értékelést követő 15 napon belül

Felhasznált irodalom Útmutató a pedagógusok minősítési rendszeréhez. Harmadik, javított változat. Oktatási Hivatal, Budapest Tanévkezdő konferencia, 2015. augusztus – Tóth Mária szakmai vezető „Fejlődünk és fejlesztünk” című diasora