Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

..

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: ".."— Előadás másolata:

1 .

2 Meggyőző Kommunikáció Előadó: Pais Tamás Göcsej Alkoholmentes Klub Zalaegerszeg

3 „Az ostobák, ha új bölcsességet hozol, hibbant agyúnak, oktalannak tartanak; azok pedig, kik sokszínűnek képzelik tudásukat, terhesnek érzik több eszed.” (Euripidész)

4 „Az egyén tudatos törekvése arra, hogy valamilyen közlemény továbbításával megváltoztassa a másik egyén, vagy egyénekből álló csoport véleményét, attitűdjét, viselkedését.” (Bettinghaus, 1997)

5 Célja megváltoztatni a másik ember Attitűdjét Véleményét Észlelését Érzelmeit Viselkedését

6 Meggyőzés tényezői Kommunikátor Üzenet Befogadó

7 A jó kommunikátor jellemzői Hitelesség Közvetlenség Józan, jogkövető életmód Szakmai felkészültség Saját érdekei ellen is tud érvelni Jó fizikai megjelenés Elfogadás Partneri viszony Elkötelezettség

8 Üzenet megfeleljen Szituációnak Célnak Partnernek

9 Verbális meggyőzés Tények, adatok Doromboló szavak Hagyományőrzés (másoknak is sikerült) Vonzalom kialakítása (ha tisztelsz elfogadod amit mondok) Tekintélyelv (mert én azt mondom) Csúsztatás (az emberek elutasítják a józanságot) Metaforák használata Fenyegetés Veszélyeztetettség érzésének keltése Hivatkozás szakértőkre Előnyökhöz jutás ígérete Humor Irónia

10 Paraverbális meggyőzés Hangsúly Hanglejtés Hangszín Ritmus, szünetek

11 Non-verbális meggyőzés Testbeszéd Színek Öltözék Hajviselet Tárgyak Illatok Státusz Hatalom Presztízsjelek

12 Meggyőzhetőség függ a befogadó Önértékelésétől Tapasztalatától Visszacsatolásától Szocializációjától Fizikai állapotától Korától Nemétől

13 Befogadó reakciója 1. Behódolás, engedelmesség Vonzó kommunikátor, behódolnak neki de csak addig, amíg a szociális mezejükben van.

14 Befogadó reakciója 2. Azonosulás (identifikáció) Igaznak tartják a kommunikáció tartalmát, megváltoztatják a véleményüket, hagyják magukat meggyőzni.

15 Befogadó reakciója 3. Belsővé válás (interiorizáció) A kommunikált értékek saját értékükké válnak (szocializáció). Lassan kell haladni, mert ha valaki megkísérli az interiorizált értékeiket gyorsan megváltoztatni, akkor elutasítás, ellenállás lesz a következmény.

16 Köszönöm a megtisztelő figyelmet!


Letölteni ppt ".."

Hasonló előadás


Google Hirdetések