Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„OKOS TANÁCS NÉLKÜL AZ ERŐ LEROGY …” HORATIUS. A hatékony, eredményes tanácsadó személyisége, segítő szerepek, a professzionalizmus kritériumai Dr. Janza.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„OKOS TANÁCS NÉLKÜL AZ ERŐ LEROGY …” HORATIUS. A hatékony, eredményes tanácsadó személyisége, segítő szerepek, a professzionalizmus kritériumai Dr. Janza."— Előadás másolata:

1 „OKOS TANÁCS NÉLKÜL AZ ERŐ LEROGY …” HORATIUS

2 A hatékony, eredményes tanácsadó személyisége, segítő szerepek, a professzionalizmus kritériumai Dr. Janza Károlyné november 19.

3 A KÖZOKTATÁSI STRATÉGIA ÉRTELMEZÉSE jelenlegi állapot jövőbeli állapot 1.Hol tartunk most? 2.Hová akarunk eljutni a jövőben? 3.Milyen út vezethet oda? 4.Kik segíthetik az előrehaladást? idő helyzet

4 „SEGÍTŐK” RENDSZERE Országos pedagógiai szakmai szolgáltatás /OFI/ Ellenőrzés, értékelés, „fejlesztés ” /közoktatási szakértő; OH/ Ellenőrzés, „értékelés” /önkormányzat/ Támogató szakmai szolgáltatás /Ped. Intézet, szaktanácsadó/ Közoktatási intézmények Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. Országos Oktatási Integrációs Hivatal/OOIH/

5 INSPIRÁCIÓ -GONDOLATÉBRESZTÉS „A kulcs, amely belső életünket nyitja, bennünk van. Így kell azonban egy külső személy, egy szó, egy gesztus, a kapcsolat sűrűsége, hogy érintsen, felcsendüljön bennünk a mélyen búvó harmónia.” (André Louf)

6 XXI. SZÁZADI PROFESSZIÓK A SEGÍTŐ, TÁMOGATÓ, PEDAGÓGIAI SZAKMAI SZOLGÁLTATÁS TERÜLETÉN Vezetésfejlesztés Szervezetfejlesztés Értékelés,- és minőségfejlesztés Személyzetfejlesztés Tartalomfejlesztés

7 „SEGÍTŐK” ÉS A VÁLTOZÁS jelenlegi állapot jövőbeli állapot 1. ELUTASÍTÁS - tájékoztatás -világos célok -világos feladatok -világos kritériumok 2. ELLENÁLLÁS - kulcsemberanalízis -figyelem -empátia -kommunikáció 3. FORDULÓPONT -megegyezések -kölcsönös előnyök -nincsen vesztes 4. ELFOGADÁS -bevonás -együttműködés -közös stratégia -individuális haszon 5. INTERIORIZÁCIÓ - enyém, tied, mienk -szociális, érzelmi intellgencia -tudatosság -örömérzés

8 „SEGÍTŐK” ÉS A VÁLTOZÁS A változás menedzselés fázisai: a kezdeményezés a bevezetés az elsajátítás A kezdeményezés tanácsadói funkciói: mediátori motivátori facilitátori operátori

9 „SEGÍTŐK” ÉS A VÁLTOZÁS A bevezetés tanácsadói funkciói: implementátori interpretátori animáló megerősítő kontroll katalizáló modell Az elsajátítás tanácsadói funkciói: korrektív involvációs megerősítő

10 coach A „segítők” szerepei szupervizor tanácsadómentor tanár gondozó terapeuta tréner szponzor kezdéssegítő kutató kísérő

11 TÁMOGATÓ ÉS SEGÍTŐ SZEREPEK Szerepek és módszerek konkrét szituációkban Cselekvő ember tréner coach terapeuta kísérő szupervizor kutató kezdéssegítő szponzor tanár gondozó mentor tanácsadó

12 TÁMOGATÓ ÉS SEGÍTŐ SZEREPEK Szerepek és módszerek konkrét szituációkban Cselekvő ember coach terapeuta kísérő kutató kezdéssegítő szponzor gondozó mentor tanácsadó tanár szupervizor tréner ÉLET MUNKA TANULÁS

13 TÁMOGATÓ ÉS SEGÍTŐ SZEREPEK tréner coach terapeuta kísérő szupervizor kutató kezdéssegítő szponzor tanár gondozó mentor tanácsadó Szerepek és módszerek személyes szituációkban Fejlődő ember

14 TÁMOGATÓ ÉS SEGÍTŐ SZEREPEK coach terapeuta kezdéssegítő szponzor gondozó tanár szupervizor tréner Szerepek és módszerek személyes szituációkban Fejlődő ember mentor tanácsadó kísérő kutató SZEMÉLYES FEJLŐDÉSE

15 TÁMOGATÓ ÉS SEGÍTŐ SZEREPEK tréner coach terapeuta kísérő szupervizor kutató kezdéssegítő szponzor tanár gondozó mentor tanácsadó Folyamatbeli segítség

16 TÁMOGATÓ ÉS SEGÍTŐ SZEREPEK coach terapeuta kezdéssegítő szponzor gondozó tanár szupervizor tréner mentor tanácsadó kísérő kutató Rövid távú, folyamatorientált Folyamatbeli segítség

17 TÁMOGATÓ ÉS SEGÍTŐ SZEREPEK tréner coach terapeuta kísérő szupervizor kutató kezdéssegítő szponzor tanár gondozó mentor tanácsadó Tartalmi vonatkozás

18 TÁMOGATÓ ÉS SEGÍTŐ SZEREPEK coach terapeuta kezdéssegítő szponzor gondozó tanár szupervizor tréner mentor tanácsadó kísérő kutató Tartalmi vonatkozás Hosszabb távú, tartalmi irányultság

19 MÓDSZERTANI SOKSZÍNŰSÉG TANÁCSADÁS FOLYAMATÁBAN

20 coach szupervizor tanácsadómentor tanár gondozó terapeuta tréner szponzor kezdéssegítő kutató kísérő EGYMÁST KIEGÉSZÍTŐ SZEREPEK tanácsadó mentor gondozó tanár szupervizor terapeuta tréner szponzor kezdéssegítő kutató kísérő coach

21 INSPIRÁCIÓ -GONDOLATÉBRESZTÉS „Ha elhiszed, hogy legyőztek – legyőztek. Ha elhiszed, hogy nem mered – nem mered. Ha győzni akarsz, de nem hiszed nem győzhetsz, Csaknem biztos, hogy nem te leszel a győztes. Az élet csatáit nem mindig Az erősebb, gyorsabb nyeri, És előbb utóbb az győz, Aki hogy győzhet, elhiszi.” (Arnold Palmer)

22 A „SEGÍTŐK” SZEMÉLYISÉGE Magas szintű: Kognitív intelligencia Érzelmi intelligencia Szociális intelligencia Akarati intelligencia Rendszerező intelligencia Hitelesség Professzió Élet-, ember-, munkaszeretet

23 A SZAKTANÁCSADÁS, A SZAKÉRTÉS TELJESÉRTÉKŰ HIVATÁS SZAKMA FOGLALKOZÁS

24 „….. A TANÁCS CSAK A MEGTÖRTÉNT DOLGOKON NEM SEGÍT.” LESSING

25 KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET!


Letölteni ppt "„OKOS TANÁCS NÉLKÜL AZ ERŐ LEROGY …” HORATIUS. A hatékony, eredményes tanácsadó személyisége, segítő szerepek, a professzionalizmus kritériumai Dr. Janza."

Hasonló előadás


Google Hirdetések