Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A társadalmi környezet hatása a gyermekek fejlődésére Hegyi Ildikó cikke alapján.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A társadalmi környezet hatása a gyermekek fejlődésére Hegyi Ildikó cikke alapján."— Előadás másolata:

1 A társadalmi környezet hatása a gyermekek fejlődésére Hegyi Ildikó cikke alapján

2 A környezeti hatásokra kialakuló érzelmek •A környezet állandóságának jelentősége  biztonságérzet –az egyéni sajátosságok  gyermek más-más érzelemmel reagálhat a körülötte lezajló eseményekre, –az előzetes tapasztalatok, élmények szerepe –gyermekközpontú nevelés és megelőzés –az erős intenzitású érzelmek „kezelésének” mikéntje modellértékűvé válhat.

3 A tárgyi környezet és az óvodásgyermek érzelmei •Biztonság •Önállósodás •Folyamatos érdeklődés •Az esztétikai érzelmek és a tárgyak külső tulajdonságai •Az erkölcsi érzelmek a tárgyak használatával, azoknak rendeltetésszerű felhasználásával és kezelésével kötődnek össze.

4 A tárgyak felhívó jelei, tulajdonságai •A szín – amiről a színek beszélnek –a világos szín - jobb hangulat, magasabb a tevékenységi szint, –a színek összességében befolyásolják az egészségügyi állapotot, –minden életkorban a piros-kék színre reagálnak az emberek leginkább. –a különböző vérmérsékletű típusokhoz más- más színt „rendelt” Galenos.

5 •Az alak/forma – a nevén nevezés alapja –a gyermekek az ívelt, kerek, gömbölyű tárgyakhoz jobban vonzódnak. •A nagyság/méret – a téri elhelyezkedés variációi •A súly - a tapasztalatszerzés lehetséges akadálya •Az anyag – „miből lesz a cserebogár?” •A mennyiség – raktáráruház vagy ésszerűség •A praktikusság – a tárgyak „haszna”

6 A szociális környezet és az óvodásgyermek érzelmei •Az első találkozásnál történő vizuális érzékelés az alap, amire ráépül a hang- illat-tapintás ingerek sokasága. Ezután alakul ki a gyermekben az érzelmi kép – „szimpatikus, elfogadom”, vagy „unszimpatikus, nem fogadom el” döntése.

7 Az óvónő érzelmi elfogadását, illetve elutasítását befolyásoló tényezők •A megjelenés – hogy nézel ki? •A beszéd – csendben, nyugodtan, lassan •A gyermekközeliség fizikai megvalósítása •Az illat – de jó szagod van! •A mozgás – karót nyeltél?

8 Társkapcsolatok az óvodában •Szimpátia és antipátia a csoportban: –ki mellé ül le rajzolni, reggelizni, mesekönyvet nézegetni, többször is, –ki mellé fekszik, választja ki ágyát (és miért ne lehetne egymás mellé fektetni a kölcsönösen szimpatizálókat?!), –kivel játszik legtöbbet, –kinek a kezét fogja szívesen a sétánál, körjátéknál, –kivel tart kapcsolatot az óvodán kívül is.

9 •A társ iránti igény válfajai –életeleme az állandó interakció, az „áldozatkeresés”, akik nem tudnak meglenni a másik nélkül. –inkább a magányos foglalatosságot kedvelik. Szűk körben tartanak kapcsolatot és időnként igénylik a rövidebb elszigetelődést. –A társas befolyás

10 Az óvodán kívüli környezeti szocializációs hatások sokasága •Háztartás •fogyasztás, •munkavégzés, •a szabadidő és rekreáció tevékenységformák •tömegtájékoztatás, az írott és az elektronikus hírközlés, a művészet, a települések helyi információs felületei


Letölteni ppt "A társadalmi környezet hatása a gyermekek fejlődésére Hegyi Ildikó cikke alapján."

Hasonló előadás


Google Hirdetések