Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Csecsemőkortól az ifjúkorig.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Csecsemőkortól az ifjúkorig."— Előadás másolata:

1 Csecsemőkortól az ifjúkorig.
A TÁRSAS KAPCSOLATOK FEJLŐDÉSÉNEK JELLEMZŐI A KÜLÖNBÖZŐ ÉLEKORI SZAKASZOKBAN Csecsemőkortól az ifjúkorig.

2 Társas kapcsolatok A kapcsolat előfeltételei
a szociális másik észlelése differenciált érzelmek megjelenése kognitív fejlettség szintje önszabályozás alapszintje

3 Társas kapcsolatok A társas magatartás szintjei (Mérei):
magányos semmittevés magányos semmittevés a csoportban magányos játék mások szemlélése őt szemlélik csoportos semmittevés csoportos magányos játék csoportos szemlélés magányos játék a csoportban együttmozgás összeverődés a tárgy körül kollaboráció szereposztásos tevékenység szervezett csoporttevékenység

4 Társas kapcsolatok Társas magatartásmódok:(szociális penetrancia)
modellnyújtás; parancsolás; kezdeményezés; irányítás; tárgyak megszerzése, megtartása; támadás; közeledés; (variálás; színezés; licitálás; dicsekvés; gyámolítás)

5 Mások vélekedésének visszatükrözése.
Társas kapcsolatok Önmagamról való tudás. Mások vélekedésének visszatükrözése.

6 Csecsemőkor Az első évre az anyával való szoros kapcsolat jellemző.
Harlow: majomkísérletek Spitz: árvaházi megfigyelések, hospitalizmus Bowlby: rejtett érzelmi elhanyagoltság Fél éves korra kialakul az elsődleges kötődés. Kötődési típusok (Ainsworth): biztonságosan kötődő - bizonytalan, elkerülő - ambivalens, ellenálló - zavart 2 hó: szociális mosoly (mindenkire) 3 hó: családot megkülönbözteti az idegenektől 8 hó: szeparációs félelem, félelem az idegenektől

7 Kisgyermekkor Hasonló korú társakkal kapcsolatot kezdeményez. Tartósan együtt játszó gyerekek barátoknak tartják egymást.

8 Óvodáskor Kortárskapcsolatok fontossá válnak.
Önjellemzés és mások jellemzése főleg külső és tevékenység alapján történik meg. Fiúk-lányok csoportjai elkülönülnek.

9 Kisiskoláskor Átpártolás jellemző a társas kapcsolatokra. Javul a kommunikációs képesség, mimika, hanghordozás. Egyre több pszichológiai sajátosságot említ a leírásokban. Empátia, segítségnyújtás jellemző. A kisiskoláskori csoport biztonságot, támaszt jelent. Fontos a társas helyzet. Fiúk és lányok csoportjai különbözőek.

10 Pubertás Szociális kapcsolatok:
A kezdeti magány oldódik, kialakulnak a kisebb csoportok és szerveződnek a páros kapcsolatok. A serülőkor az intenzív pszichoszexuális fejlődése időszaka. Fokozottan jelentkezik a másik nem iránti érdeklődés. A szülők, tanárok tisztelete visszaesik. A viszonyok átrendeződése jellemző a serdülő és szülő, a serdülő és pedagógus között új viszonyok létesülnek „nem gyermeki” alapon.


Letölteni ppt "Csecsemőkortól az ifjúkorig."

Hasonló előadás


Google Hirdetések