Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Korai fejlesztés a bölcsődénkben •Sümeginé Hamvas Enikő •gyógypedagógus • 2011.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Korai fejlesztés a bölcsődénkben •Sümeginé Hamvas Enikő •gyógypedagógus • 2011."— Előadás másolata:

1 Korai fejlesztés a bölcsődénkben •Sümeginé Hamvas Enikő •gyógypedagógus • 2011

2 A sajátos nevelési igényű gyermek A sajátos nevelési igényű gyermek fogalmát a közoktatásról szóló évi LXXVI. törvény módosításáról szóló évi LXXXVII. törvény határozza meg. A sajátos nevelési igényű gyermeknek, tanulónak joga, hogy különleges gondozás keretében állapotának megfelelő pedagógiai, gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai ellátásban részesüljön attól kezdődően, hogy igényjogosultságát megállapították.

3 A sajátos nevelési igényű gyermek A sajátos nevelési igényű gyermekek bölcsődei ellátása lehetővé teszi, hogy minél fiatalabb életkortól kezdve segítsük optimális fejlődésüket. A jelenleg ellátott gyermekek: tanulásban akadályozottak, értelmileg akadályozottak, autisták, mozgás-sérültek, nyelvi fejlődési zavarral küzdők.

4 Segítség a szülőknek  választ kaphatnak kérdéseikre  figyelemmel kísérhetik gyermekük bölcsődei fejlesztését  írásos programot kaphatnak otthonra  folyamatos kapcsolattartás napi szinten  család látogatás, szülőcsoportos beszélgetés, családi nap, kézműves délutánok

5 Team-munka  kisgyermeknevelő  gyermekorvos  gyógytornász  dietetikus  gyógypedagógus Gondos mérlegelés előzi meg, hogy a gyermek- nek, melyik ellátási forma felelne meg a leginkább.

6 Lehetőségek  teljes integráció  időszakos bölcsődei ellátás  játszó csoport  bejárás egyéni fejlesztésre  másik intézménybe irányítás

7 Egyéni fejlesztés A gyermek fejlesztéséhez a csoportos és egyéni foglalkozások adnak keretet. Területei:  mozgásfejlesztés  figyelem, emlékezet fejlesztése  finommotorika fejlesztése  kommunikációs készség, beszédkészség fejlesztése, beszédindítás  játékokkal való adekvát tevékenység kialakítása  önkiszolgálási szokások kialakítása

8 Hangterápia Számos pedagógiai terület számára értékes és támogató módszer. Jó eredménnyel alkalmazható:  viselkedési rendellenességek  tanulási nehézségek  kommunikációs zavarok  sajátos nevelési igényű gyermekek esetében

9 Hangterápia A hangok befogadása:  érzelmekkel párosul  örül, figyel, rácsodálkozik  személyes kapcsolat  zenei színek  élmény  többszöri ismétlés, utánzási kedv

10 Hangterápia Alkotás öröme:  semmiből lesz valami  rögtönözni próbál  spontán rögtönzés  ének beszéd  tudatos rögtönzés

11 Hangterápia Hatására:  gátlások könnyen oldhatók  zenei képességek fejlődnek  szívesen hallgatja az éneklést  örül a játéknak  önként vállal szerepeket  szabályokat elfogad  nyitottá, érdeklődővé válik „Ne múljon el nap éneklés nélkül!”

12 Fényterápia

13 Viziterápia

14 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Korai fejlesztés a bölcsődénkben •Sümeginé Hamvas Enikő •gyógypedagógus • 2011."

Hasonló előadás


Google Hirdetések