Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A tanulók foglalkoztatását áthatja: a habilitációs ( beillesztést elősegítő) fejlesztés.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A tanulók foglalkoztatását áthatja: a habilitációs ( beillesztést elősegítő) fejlesztés."— Előadás másolata:

1 A tanulók foglalkoztatását áthatja: a habilitációs ( beillesztést elősegítő) fejlesztés

2 Habilitációs órakeret Fogyatékossági kategóriánként a Közokt.törvény 52.§(6)- ben meghatározott %-os arányban! Létszámok !! Értelmi sérültek: 15 % Pszichés fejlődés zavarai:15% Hallássérültek: -nagyothalló: 40 %, -siket: 50% Mozgássérültek: 40% Látássérültek: -gyengénlátó: 35 %, - vak: 40 % Autisták: 50 % Beszédfogyatékosok: 40 %

3 A habilitáció irányulhat:  A sérült funkció korrekciójára, kompenzálására (pl. kreatív tevékenység)  Új funkció kialakítására (pl. beszédindítás)  A funkciók egyensúlyára (pl. ép érzékszervi csatorna fejlesztése)  Speciális eszközök használatára (pl. hallókészülék)  Társadalmi együttéléshez szükséges képességekre (pl. kommunikáció, ügyintézés, munkavégzés, állóképesség, kitartás, türelem, stb.) Nem tantárgyakra, nem passzív ismeretekre!

4 A habilitációt meghatározó tényezők: A fogyatékosság típusa és súlyossága Kialakulásának ideje A tanuló életkora Pszichés és egészségi állapot Képességei, készségei Az adott tanulóra vonatkozó integrálhatósági követelmények

5   A segítségnyújtás lehetőségei   Diagnózis   Egyénre szabott fejlesztési terv   Rendszeres – a hiányzó alapkészségeket   fejlesztő – foglalkozások   Logopédia   Pszichoterápia   Nevelési tanácsadás   Szaktanácsadás pedagógusoknak   Továbbküldés szakorvoshoz, szakértőhöz

6 Hol jelenjen meg a habilitáció tartalma?  Helyi Tanterv tartalmában  Tanmenetekben  Fejlesztési tervekben  Minőségirányítási programban (tervezés, ellenőrzés,értékelés)

7 A gyógypedagógus kompetenciái:  Programok, fejlesztési tervek készítése  Fejlesztés, habilitáció  Tanácsadói szerepkör az integrált intézményekben Saját szakterületén – adott fogyatékossági területen!

8 Pedagógiai diagnosztika  a tanulási képesség állapotának, fejlődésének értékelése, a gyermek korábbi életszakaszból való orvosi-pszichológiai dokumentumainak ismerete;  a tanítási tanulási eredményesség elemzése;  a pedagógus saját magatartásának (előítélet, az alkalmazott módszerek kontrollja, beállítódás) vizsgálata; az iskolai, tanulási és a családi környezet minőségének feltárása;  a tanulást megkönnyítő beavatkozási formák.

9

10 Részképességek  Vizuális figyelem  Akusztikus figyelem  Vizuális észlelés  Akusztikus észlelés  Vizuális emlékezet  Verbális-akusztikus emlékezet  Intermodális kódolás  Szeriális észlelés  Beszédmotorika  Vizuo-motoros koordináció  Téri orientáció

11 Ayres


Letölteni ppt "A tanulók foglalkoztatását áthatja: a habilitációs ( beillesztést elősegítő) fejlesztés."

Hasonló előadás


Google Hirdetések