Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

I. GAZDASÁGPSZICHOLÓGIA A TUDOMÁNYOK KÖZÖTT GAZDASÁGTUDOMÁNY PSZICHOLÓGIA Gazdaságpszichológia SZOCIOLÓGIA SZOCIÁLPSZICHOLÓGIA TÁRSADALOMTÁRSADALOM GAZDASÁGGAZDASÁG.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "I. GAZDASÁGPSZICHOLÓGIA A TUDOMÁNYOK KÖZÖTT GAZDASÁGTUDOMÁNY PSZICHOLÓGIA Gazdaságpszichológia SZOCIOLÓGIA SZOCIÁLPSZICHOLÓGIA TÁRSADALOMTÁRSADALOM GAZDASÁGGAZDASÁG."— Előadás másolata:

1

2 I. GAZDASÁGPSZICHOLÓGIA A TUDOMÁNYOK KÖZÖTT GAZDASÁGTUDOMÁNY PSZICHOLÓGIA Gazdaságpszichológia SZOCIOLÓGIA SZOCIÁLPSZICHOLÓGIA TÁRSADALOMTÁRSADALOM GAZDASÁGGAZDASÁG

3 Szervezeti szempont Szervezet - bizalom Szervezeti – saját csoport Szervezet – külső csoport Egyén és társadalomGazdaság és piac

4 II. A társas észlelés és értékelés Kognitív folyamatok Társas folyamatok Társadalmi-gazdasági valóság szubjektív megkonstruálása

5 Gazdaságpszichológiai alapelvek A társas viszony A személy Motivációs elvek: -Törekvés az események kézbentartására - Kapcsolatteremtési motiváció -Társak és magunk értékelése Feldolgozási elvek: 1. Konzervativizmus 2. Hozzáférhetőség 3. Felületesség - Alaposság Társas befolyá s minden t átható ereje A valóság megkonstruálása

6 Reform Szakmai csoportok ÉrintettekKözvélemény Kormánypártiak Ellenzékiek Paternalisták Liberálisok A valóság megkonstruálása Társas befolyá s minden t átható ereje Feldolgozás jellege Társas befolyá s minden t átható ereje

7 Gazdaságpszichológiai szempont Valóság megkonstruálása Társas befolyás Új kultúra megjelenése Elfogadás Elvetés Reform

8 Gazdaságpszichológiai következmények Érdeksérelem Mások érdekérvényesítési sikere Piac – liberalizáció Bizonytalanság érzés Vesztesek: negatív spirál Nyertesek: bizalmatlanság Társak hatása – valóság felfogása Szubjektív torzulások Újítás – reform - változás

9 A döntéshozatal pszichés társadalmi kiterjedése Döntéshozatal Politikum Érintettek/szakma Gazdasági élet Társadalmi környezet Közvetlen hatások Közvetlen feedback mechanizmusok Közvetett hatások és feedback mechanizmusok Vélemény-szóródás Döntéshozatali konfliktus Eseti átívelő kapcsolat Manipulációs bázis Információ gazdálkodás Információs hiány

10 III. Kultúra és divat

11 A kultúrahatások terjedése 1-2. Átterjedő (változó- alkalmazkodó) divatelemek Diszlokációs effektus Expanziós effektus Divat- mag Divat forrás Szétterjedő, fragmentálódó divatelemek

12 A kultúrahatások terjedési minősége 1-2. Elit Középrétegek Alsó társ-i rétegek 1. Hierarchikus divatterjedés Kiszélesedés - fragmentálódás Új hullám megjelenése Váltás Eredeti divat 2. Járványszerű – letaroló terjedés

13 A kultúrahatások terjedési minősége 3. Eredeti divat 1-es variánsú stimuláns 2-es variánsú stimuláns n-ik variánsú stimuláns 3. Stimuláns terjedés

14 Terjedési fokozatok 1. Diffúz szakasz 2. Multiplikátor hatás 3. Lecsengő fázis Váltás

15 Divat  Célja: –szükséglet keltés –státusz-kifejezési potenciál –fogyasztás irányítás –gazdasági élénkítés  Működés: - divat paradoxon –Versengésen alapuló utánzás – konformitás (Spencer) –Kitűnni vágyás, non- konformitás (Kroeber)

16 Divat javak fogyasztása Divat- terjedés Érték Fogyasztás

17 Presztízsjavak és plebsz uralma Érték Fogyasztás Divat – Presztízs - Demokratizálódó fogyasztás Plutokrácia Plebsz uralma Individualizált tömegtermelés Tömegtermelés

18 Divat-érzékelés 1. Szubjektív érzet Valós fizikai inger Érzet- változás Konstans ingerváltozás Weber- Fechner törvény

19 Divatérzékelés 2. Valós fizikai inger Konstans ingerváltozás Stevens törvény Szubjektív érzet Érzet- változás

20 Közönség A fogyasztás 3- szakaszos modellje ElitTömegSzakosodott Idő

21 Kellemesség Kellemetlenség Stimulusintenzitás (Újdonsághatás) Megszokott Újszerű Teljesen új Az ‘újszerűséget’ és ‘újat’ módosító hatások: 1.Személyiség nyitottsága 2.Asszociációs viszonyok 3.Szociológiai kemény változók Wundt-görbe

22 Valóság torzulás Média realitást torzító hatása Gazdasági realitás Vágyak Médiahatás Média-kitettség

23 IV. Motiváció és viselkedés

24 Szükséglet és motiváció hatása Szükséglet és motiváció hatása Szükségletek ID EGO SZUPER EGO Motivációk Tervezett cselekvéssor Vágyott cselekvéssor Motivációk Normák értékek Normák értékek

25 Az aktivációs szint napi rutin hatása c Aktivációs szint Viselkedés irányítás Mély alvás Optimális reakció és kogníció Éberség Figyelem + emóció Ébredés Erősödő emocionális és kognitív zavar, szorongás AlacsonyMagas

26 Az aktivációs szint motivációs bázisa c Aktivációs szint Viselkedés irányítás Unalom Optimum Komfortérzet Boldogság Szükségle- kielégítés Stimuláció Hiányérzet AlacsonyMagas örömérzet


Letölteni ppt "I. GAZDASÁGPSZICHOLÓGIA A TUDOMÁNYOK KÖZÖTT GAZDASÁGTUDOMÁNY PSZICHOLÓGIA Gazdaságpszichológia SZOCIOLÓGIA SZOCIÁLPSZICHOLÓGIA TÁRSADALOMTÁRSADALOM GAZDASÁGGAZDASÁG."

Hasonló előadás


Google Hirdetések