Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1"— Előadás másolata:

1 Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP kiemelt uniós projektben

2 TÁMOP-3.1.8 A köznevelés minőségének fejlesztése
A tanulói teljesítménymérés rendszerének fejlesztése Az intézményi külső és belső értékelési rendszerek fejlesztése A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése

3 Az intézményi külső és belső értékelési rendszerek fejlesztése
A november 15-i projektkezdést követően az Oktatási Hivatal megkezdte az eredetileg OFI-OH konzorcium által készített projektjavaslat szakmai tartalmának aktualizálását. Az új javaslat elemei: A tanfelügyeleti standardok tesztverzióinak kidolgozása, intézményi kipróbálása 50 intézmény bevonásával. A tanfelügyeleti standardok véglegesítése a tapasztalatok alapján. 30 órás szakértői képzés kidolgozása. 40 fő szakértő képzése. Az önértékelési standardok tesztverzióinak kidolgozása, intézményi kipróbálása 50 intézmény bevonásával. Az önértékelési standardok véglegesítése a tapasztalatok alapján. Intézményi minőségstandardok kidolgozása, tesztelése. A módosított projektjavaslat elfogadása: március

4 Az intézményi külső és belső értékelési rendszerek fejlesztése
A következő módosítás: szeptember Forrásbevonást követően a projektben új feladatok jelentek meg. Felhatalmazás 1000 fő tanfelügyeleti képzésére. A munka folyamatos: Lezárult az intézményi minőségstandardokra irányuló kutatás. Megszületett a tanfelügyeleti standardok tesztelést követő változata, decemberben a emberi erőforrások minisztere elfogadta az általános iskolai kézikönyvet. Az óvoda, szakképzés, gyógypedagógia, AMI, kollégium, gimnázium kézikönyveit is kidolgoztuk, ezek márciusban jelentek meg. Megkezdődött a pedagógiai szakmai szolgáltatás és a pedagógiai szakszolgálatok standardjainak kidolgozása is. Megszületett a szakértői képzés első változata, márciusra 100 fő tréner vizsgázott belőle.

5 Az intézményi külső és belső értékelési rendszerek fejlesztése
A következő módosítás: április Forrásbevonást követően további fő tanfelügyeleti képzésére nyílt lehetőség. A munka folyamatos: Az intézményi minőségstandardokat adaptáltuk az elfogadott tanfelügyeleti rendszerhez. A Central 5 alapján meghatároztuk a vezetői minőségstandardokat. A pedagógusminősítés indikátorrendszerét hozzáillesztettük a tanfelügyeleti standardokhoz. Elkészültek a pedagógiai szakmai szolgáltatás és a pedagógiai szakszolgálat tanfelügyeleti kézikönyvei. Közben folyik az 5000 tanfelügyeleti szakértő képzése. Megszületett az önértékelési standardok első változata, elindult a tesztelés.

6 A tesztelés folyamata Felkészülés
- Önértékelési standardok (területek, szempontok, elvárások, eszközök) - Intézményi képzés - Intézményi gyakorlat Kutatási kérdések: alkalmazhatóság szakterületi specifikumok támogatási rendszer Felkészülés A minőségstandardok egységes, zárt rendszere Az eddigi gyakorlattal működtethető önértékelési standardok Hatékony támogató rendszer Önértékelés Tapasztalatok Korrekció

7 Képzések Tanfelügyelő és pedagógusminősítő szakértői képzések:
Próba-tanfelügyelettel és próbaminősítéssel záruló, gyakorlatorientált képzések a pedagógusminősítés és a tanfelügyelet standardjai alapján. A cél a szükséges kapacitás megteremtése december 31-ig a évi minősítési és ellenőrzési tervek alapján. Jelenleg 4500 fős létszám, folyik a hiányterületek feltöltése. További képzések: Az intézményi önértékelést támogató távoktatásos (?) képzés. A tanfelügyeletre és önértékelésre épülő minőségfejlesztést támogató képzés.

8 Az intézményi külső és belső értékelési rendszerek fejlesztése
További feladataink: A pedagógiai szakmai szolgáltató intézmények, pedagógiai szakszolgálatok számára készült tanfelügyeleti kézikönyvek megjelenése október. Az önértékelési standardok véglegesítése decemberig. A szakértői képzések lebonyolítása decemberig. Az informatikai támogató rendszer kifejlesztése decemberig. Elektronikus kézikönyvek fejlesztése. A tanfelügyelet, önértékelés és a pedagógusminősítés „éles” működésének monitorozása, a tapasztalatok alapján továbbfejlesztési javaslatok megfogalmazása első felében.

9 Az intézményi külső és belső értékelési rendszerek fejlesztése
További feladataink: A pedagógiai szakmai szolgáltató intézmények, pedagógiai szakszolgálatok számára készült tanfelügyeleti kézikönyvek megjelenése október. Az önértékelési standardok véglegesítése decemberig. A szakértői képzések lebonyolítása decemberig. Az informatikai támogató rendszer kifejlesztése decemberig. Elektronikus kézikönyvek fejlesztése. A tanfelügyelet, önértékelés és a pedagógusminősítés „éles” működésének monitorozása, a tapasztalatok alapján továbbfejlesztési javaslatok megfogalmazása első felében.

10 A pedagógiai-szakmai értékelési rendszerek bevezetése
TÁMOP : A évi pedagógusminősítési és tanfelügyeleti eljárások megtervezése. pedagógusminősítés tanfelügyeleti ellenőrzés további tanfelügyeleti ellenőrzés A szereplők felkészítése (pedagógusok, intézményvezetők, kormányhivatalok). képzések fórumok előadások kézikönyvek Az eljárások lebonyolítása (Koordinációs Központ). folyamatos minőségbiztosítás ügyfélszolgálat működtetése

11 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1"

Hasonló előadás


Google Hirdetések