Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP 4.1.6 kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP 4.1.6 kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28."— Előadás másolata:

1 MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.

2 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Szervezeti egységek az OFI-ban: Szakmai szervezeti egységek Kutatási, Kutatásszervezési és Elemzési Központ (KKEK) Fejlesztési és Innovációs Központ (FIK) Oktatási Szolgáltatási Központ (OSZK) Kiemelt Fejlesztések Koordinációs Központja (KFKK) Nem szakmai szervezeti egység Gazdasági igazgatóság

3 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Szolgáltatási irodák Oktatásügyi Közvetítő Szolgálat Országos Kredittanács Irodája Országos Tudományos Diákköri Tanács Titkársága Arany János Programiroda Pedagógiai Alternatívák Programirodája Minőségfejlesztési Programiroda Nemzetiségi Koordinációs Iroda Kiadói Iroda Új Pedagógiai Szemle Szerkesztősége Educatio Szerkesztősége

4 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Új elemek az OFI munkájában Közoktatás – felsőoktatás – szakképzés – felnőttképzés Kutatás mellett kutatásszervezés Kutatás – fejlesztés mellett szolgáltatások, a szolgáltató jelleg erősítése Középpontban: a „felhasználók”, az igénybevevők

5 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Az OFI fejlesztő munkáját támogató hálózatok feladatai OFI kiemelt programjai megvalósításának segítése Új, hatékony disszemináció módszertan; a területi disszemináció erősítése (horizontális, vertikális) NFT és UMFT eredményei elfogadottságának növelése Reformorientált magatartás támogatása

6 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Az OFI szakértői – tanácsadói – partneri hálózatának szisztematikus építése és működtetése A helyi elérhetőség biztosítása Partnerségi keret megállapodások, konzorciumok, humán-klaszterek, szakmai közösségek szervezése „Szinergia” – program „a részek közötti kapcsolat révén többlet eredmény elérése”

7 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. A FEMIP előzményei évi felsőokt. törvény minőségfejlesztésre vonatkozó elemei NFT HEFOP pályázati felhívás felsőoktatási minőségfejlesztéshez kapcsolódó projektjei Új Magyarország Fejlesztési Terv kiemelt felsőoktatási minőségfejlesztési programjának akcióterve

8 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. A program fő célja A minőség biztosí tási rendszert minél több felsőoktatási intézményben vezessék be és alkalmazzák a versenyképesség fokozására, az intézménnyel való elégedettség növelésére!

9 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. A program konkrét célkitűzései 1. a minőségbiztosítás ágazati-szakmai koordinációját ellátó Ágazati Minőségirányítási Programiroda felállítása; az ágazati és a szakmai prioritások kidolgozása, harmonizációja; a minőségbiztosítás regionális megvalósítását segítő, hálózatba szerveződő regionális központok kiépítése; az ágazati minőségbiztosításon belül a konkrét (alágazati, szakmai) feladatok lehatárolása;

10 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. A program konkrét célkitűzései 2. a felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjeinek adaptációja; a minőségi díj és a kiválósági díj kritériumrendszerének létrehozása és továbbfejlesztése; egységes minőségbiztosítási definíciós gyűjtemény és egységes indikátorrendszer kidolgozása; Minőség biztos ítási Portál kialakítása és működtetése; minőségbiztosítási szakértői adatbázis kialakítása;

11 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. A program konkrét célkitűzései 3. jó gyakorlatok adattár (Good Practice), normatív minőségbiztosítási folyamatmodell létrehozása, disszeminációja; professzionális központi tanácsadási szolgáltatások kiépítése és a minőségbiztosítási rendszer bevezetőinek szakmai támogatása; a minőségbiztosítás oktatási, kutatási, tanulás támogatási rendszerének kialakítása; szakmai disszeminációs tevékenységek lebonyolítása;

12 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. A program konkrét célkitűzései 4. a Minőséghitelesítő-felkészítő Ügynökség ek ki alakítás a feltételrendszerének vizsgálata az európai minőséghitelesítő sztenderdeknek megfelelően; a vezetői elkötelezettség elősegítése a minisztériumban és a felsőoktatási intézményekben, a motivációs eszközök meghatározása.

13 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. A program hosszú távú hatása A felsőoktatás társadalmi szerepvállalásának hangsúlyossá tétele A felsőoktatás társadalmi szerepvállalásának hangsúlyossá tétele (sikerorientált tanítás, releváns kutatás) A szektor hatékonyságának garantálása A szektor hatékonyságának garantálása (jól irányított, gazdaságosan működő intézmények)

14 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. A program „értéküzenete” 1.Az elszámoltathatóság, 2. a minőség „módszeres képviselete”, 3. szövetségesek megnyerése a szektoron belül és kívül.

15 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP 4.1.6 kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28."

Hasonló előadás


Google Hirdetések