Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Minőségstandardok a PSZ-ek működésében? Setényi János

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Minőségstandardok a PSZ-ek működésében? Setényi János"— Előadás másolata:

1 Minőségstandardok a PSZ-ek működésében? Setényi János

2 Egy TÁMOP projekt története A standardok kifejlesztése a TÁMOP (OH) keretében történt A standardok kifejlesztése a TÁMOP (OH) keretében történt Csak általános iskolára fejlesztették ki Csak általános iskolára fejlesztették ki A korábbi hazai és a jelenlegi nemzetközi minőségfejlesztésre épít A korábbi hazai és a jelenlegi nemzetközi minőségfejlesztésre épít Gyengesége a valódi standardok hiánya a hazai közoktatásban Gyengesége a valódi standardok hiánya a hazai közoktatásban

3 A standardok szerkezete Először a működési területek Aztán a követelmények Utána az indikátorok Végül az adatforrások

4 Kiindulópont az EFQM

5 Megfelelési területek – Adottságok 1. Adottságok Adottságok 1. Vezetés 1. Vezetés 1.1 Tervezés és intézményi értékek 1.1 Tervezés és intézményi értékek 1.2 Intézményi működés irányítása 1.2 Intézményi működés irányítása 1.3 Eredményközpontú pedagógiai vezetés 1.3 Eredményközpontú pedagógiai vezetés 1.4 Belső és külső partnerekkel való együttműködés 1.4 Belső és külső partnerekkel való együttműködés 1.5 Munkatársak motiválása és támogatása 1.5 Munkatársak motiválása és támogatása 2. Munkatársak 2. Munkatársak 2.1 A munkatársak szakmai irányítása és támogatása 2.1 A munkatársak szakmai irányítása és támogatása 2.2 A munkatársak szakmai fejlődésének támogatása 2.2 A munkatársak szakmai fejlődésének támogatása 2.3 A munkatársak közötti együttműködés, a tantestületen belüli egyetértés 2.3 A munkatársak közötti együttműködés, a tantestületen belüli egyetértés 2.4 A munkatársak munkájának értékelése és elismerése 2.4 A munkatársak munkájának értékelése és elismerése

6 Megfelelési területek – Adottságok Stratégia és pedagógiai program 3. Stratégia és pedagógiai program 3.1 Az intézmény pedagógiai programja, az intézmény által biztosított tanulási lehetőségek 3.1 Az intézmény pedagógiai programja, az intézmény által biztosított tanulási lehetőségek 3.2 Az intézmény működésének sajátosságait rögzítő dokumentumok minősége, előállításuk módja 3.2 Az intézmény működésének sajátosságait rögzítő dokumentumok minősége, előállításuk módja 3.3 Az intézmény partnereinek részvétele a pedagógiai program és más stratégiai dokumentumok elkészítésében 3.3 Az intézmény partnereinek részvétele a pedagógiai program és más stratégiai dokumentumok elkészítésében 3.4 Az intézmény pedagógiai programjának és más stratégiai dokumentumainak megvalósítása 3.4 Az intézmény pedagógiai programjának és más stratégiai dokumentumainak megvalósítása 4. Partnerkapcsolatok és erőforrások 4. Partnerkapcsolatok és erőforrások 4.1 A szülők és az intézmény más partnereinek bevonása 4.1 A szülők és az intézmény más partnereinek bevonása 4.2 Az intézmény pénzügyi és tárgyi erőforrásainak felhasználása 4.2 Az intézmény pénzügyi és tárgyi erőforrásainak felhasználása 4.3 Az intézmény információs rendszere 4.3 Az intézmény információs rendszere 5. Pedagógiai folyamatok 5. Pedagógiai folyamatok 5.1 Tanítás- és tanulásszervezés 5.1 Tanítás- és tanulásszervezés 5.2 A tanítás minősége 5.2 A tanítás minősége 5.3 Intézményi klíma 5.3 Intézményi klíma 5.4 Értékelési képesség, értékelés és önértékelés 5.4 Értékelési képesség, értékelés és önértékelés 5.5 Iskolafejlesztés 5.5 Iskolafejlesztés

7 Megfelelési területek – Eredmények 1. Eredmények Eredmények 6. A belső és külső partnerek elégedettsége 6. A belső és külső partnerek elégedettsége 6.1 A munkatársak elégedettsége 6.1 A munkatársak elégedettsége 6.2 A szülők elégedettsége 6.2 A szülők elégedettsége 6.3 A tanulók elégedettsége 6.3 A tanulók elégedettsége 6.4 A külső partnerek (fenntartó és más partnerek) elégedettsége 6.4 A külső partnerek (fenntartó és más partnerek) elégedettsége 7. Nevelési és oktatási eredmények 7. Nevelési és oktatási eredmények 7.1 Tanulási eredmények 7.1 Tanulási eredmények 7.2 Az intézmény működésének társadalmi hatásai 7.2 Az intézmény működésének társadalmi hatásai

8 A leggyakrabban használt források Jogszabályok Jogszabályok Létező standardok (pl. taneszköz jegyzék) Létező standardok (pl. taneszköz jegyzék) Külső pedagógiai-szakmai értékelés (jelenleg kísérleti szakaszban) Külső pedagógiai-szakmai értékelés (jelenleg kísérleti szakaszban) Országos kompetenciamérés Országos kompetenciamérés Vezetői pályázat Vezetői pályázat SZMSZ SZMSZ Pedagógiai program Pedagógiai program Iskolafejlesztési terv Iskolafejlesztési terv Intézmény által alkotott kérdőív Intézmény által alkotott kérdőív Interjúk Interjúk SWOT elemzés SWOT elemzés Statisztikai adatok gyűjtése és elemzése Statisztikai adatok gyűjtése és elemzése Jó gyakorlatok Jó gyakorlatok


Letölteni ppt "Minőségstandardok a PSZ-ek működésében? Setényi János"

Hasonló előadás


Google Hirdetések