Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja."— Előadás másolata:

1 Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja

2 DOMINÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA Cím: 1096 Budapest, Lenhossék utca Tel:

3 Iskola szerkezete általános iskolai tagozat ( évfolyam) kis létszámú (8-12 fő) osztályok Magatartási probléma, beilleszkedési nehézség, tanulási zavar

4 9/17/20144 A segítő munkaközösség 4 fő gyógypedagógus/ fejlesztő pedagógus 2 fő pszichológus 1 fő gyermek - és ifjúságvédelmi felelős (1-4. évfolyam) 1 pszichiáter családi kapcsolattartó évfolyamonként (5-8.évfolyam) programkoordinátor évfolyamonként (5.-8. évfolyam)

5 Fejlesztést segítő foglalkozások formái Csoportos foglalkozás Játékcsoportok, kalandcsoportok Tanulási technikák elsajátíttatása Mozgásterápia

6 Fejlesztést segítő foglalkozások formái Korrepetálás/ felzárkóztatás a tananyagban elmaradóknak A „Mi lakásunk” mentálhigiénés és szabadidőközpont adta lehetőségek kihasználása

7 A Re-ED alapfeltételei A gyerekek ellátása az erősségeikre és jóllétükre alapozott. A gyereket mindig egy nagyobb rendszer részeként szemléli. A gyerekekkel közvetlenül foglalkozók képzett szakemberek.

8 A modellprogram célja Olyan intenzív, „rövid” időtartamú, átmeneti oktatási és kezelési szolgáltatás, amely képes az érzelmi zavarokkal és magatartási nehézségekkel küzdő gyerekeket és fiatalokat eljuttatni arra a szintre, hogy sikeresen vissza tudjanak integrálódni hagyományos tantervvel és módszerekkel működő iskolába.

9 Adaptációs modell a DOMINÓ Általános Iskolában Közvetlen célcsoport:  5-8. évfolyam  szüleik  pedagógusok

10 Munka a pedagógusokkal Célunk:  a pedagógusok attitűdje a tanítás- tanulás folyamata, illetve a problémás gyerekek és családjaik iránt pozitív irányban változik.

11 Munka a pedagógusokkal Stratégiák:  alkalmazottak kiválasztása  pedagógusok folyamatos képzése, monitorozása  programkoordinátor jelenléte  team munka  a pozitív megerősítésre épülő pedagógiai szemlélet alkalmazása

12 Osztályfőnök és szaktanár együttműködése A főállású osztályfőnökök közreműködhetnek a tanítás során  csoportmunkákban  a tanulóknak egyéni segítségnyújtásban  differenciálásban  szemléltető eszközök előkészítésben fegyelmezéssel kapcsolatosan:  a pedagógus közelsége 1-1 tanulóhoz  tanuló kivonása az óra bizonyos részéből

13 Munka a családokkal Célunk: A szülők  pozitívan gondolkodjanak az iskoláról, tanulásról  támogassák gyermekeiket  büszkék legyenek gyermekeik iskolai teljesítményére

14 Munka a családokkal Stratégiák  családi kapcsolattartó – évfolyamonként  hidat szeretnénk építeni az iskola és a család között  pozitív visszajelzéseket adunk a szülőknek  esetmegbeszélők negyedévente

15 Családi kapcsolattartók feladatai a családot, gyereket érintő, az iskola színteréhez kapcsolódó ügyek elintézése gyermekvédelmi feladatok ellátása nem a mi feladatunk a családgondozás (!)

16 Munka a gyerekekkel Célunk: A tanulók  képesek legyenek hagyományos iskolai keretek között tanulni (általános iskola, középiskola)  pozitívan gondolkodjanak jövőjükről (legyen céljuk, jövőképük)  alapvetően csökkenjen a kriminális viselkedések száma köreikben

17 Munka a gyerekekkel Stratégiák:  széleskörű felmérés  egyéni tervek alapján dolgozunk, a gyermek erősségeire építve  két tanár van egyszerre a tanteremben (páros óravezetés)  állandó, egyértelmű, tisztán kommunikált elvárásrendszer  folyamatos visszajelzés a gyerekeknek

18 Munka a gyerekekkel  Magatartás módosító menedzsment rendszer (célkitűzések, petákrendszer)  Életre nevelési program  Kalandpedagógiai foglalkozások – tapasztalati tanulás  Csoportban dolgozunk  Erdei iskola  Reggeli, értékelő beszélgető kör  Problémamegoldó beszélgetőkör  Közösségi programok

19 Tanulók magatartásának értékelése, változása következetes értékelés, visszajelzés a tanuló működéséről egyéni és csoportcélok az osztályokban heti egy alkalommal vásárlás havi kimutatás a céljaik betartásáról

20 Értékelések máshogyan magatartási kérdőív félévente negyedévenként esetmegbeszélő tagozatgyűlések havonta féléves szöveges értékelés  iskolai mulasztások  tanórai magatartás  kommunikáció  iskolai, közösségi magatartás  iskolához, tanuláshoz való viszony

21 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja."

Hasonló előadás


Google Hirdetések