Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Problémafelismerés Belső motiváció Külső ingerek Keresés Személyes Kereskedelmi Tömegkommunikációs Tapasztalati Alternatívák értékelése Megismerés Összemérés.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Problémafelismerés Belső motiváció Külső ingerek Keresés Személyes Kereskedelmi Tömegkommunikációs Tapasztalati Alternatívák értékelése Megismerés Összemérés."— Előadás másolata:

1 Problémafelismerés Belső motiváció Külső ingerek Keresés Személyes Kereskedelmi Tömegkommunikációs Tapasztalati Alternatívák értékelése Megismerés Összemérés Preferenciák A vásárlási döntési folyamat

2 Vásárlás utáni értékelés elégedettség elégedetlenség

3 Cselekvés Ismeret Érzelem IsmeretÉrzelem Cselekvés Magatartás Magas fogyasztói érdekeltségnél Alacsony fogyasztói érdekeltségnél

4 A fogyasztói információforrások Személyes források: család, barátok, szomszédok, ismerősök. Kereskedelmi források: reklám, eladók, kereskedők, csomagolás, kirakatok. Közszolgálati források: reklám, termékminősítő szervezetek. Tapasztalati források: a termék kipróbálása, vizsgálata és használata.

5 A vásárlót érdeklő tulajdonságok (pl.) Fényképezőgépek: képélesség, sebesség, méret, ár. Szállodák: földrajzi fekvés, tisztaság, hangulat, ár. Autógumi: biztonság, futófelület tartóssága, minőség, ár.

6 Döntési szabályok Lexikografikus szabály Kizáráson alapuló döntés Jó és rossz tulajdonságok mérlegelése Kompenzáló szabály Kombinált szabályok

7 Döntési szabályok Lexikografikus szabály Kizáráson alapuló döntés Jó és rossz tulajdonságok mérlegelése Kompenzáló szabály Kombinált szabályok

8 Költséges Nehéz döntés eredménye Megmásíthatatlan Szorongásra hajlamos Vásárlás utáni bizonytalan érzés. Fokozottan fellép, ha a vásárlás: Ha a vásárló:

9 A fogyasztókutatás és a fogyasztói magatartás kutatás eltérései

10 A fogyasztói érdekvédelem... … a végső fogyasztók szükségletkielégítéshez kapcsolt érdekeinek szervezett képviseletét, védelmét értjük. A fogyasztói érdekvédelem fontos eszköze a jogi szabályozás, de a nem kormányzati, társadalmi kezdeményezések is fontos részét képezik.


Letölteni ppt "Problémafelismerés Belső motiváció Külső ingerek Keresés Személyes Kereskedelmi Tömegkommunikációs Tapasztalati Alternatívák értékelése Megismerés Összemérés."

Hasonló előadás


Google Hirdetések