Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Alternatív élelmiszerlánc és disztribúciós stratégiák a hagyományos élelmiszereknél Papp Attila oktatási vezető 2010.04.15 TRUEFOOD Zárókonferencia 1.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Alternatív élelmiszerlánc és disztribúciós stratégiák a hagyományos élelmiszereknél Papp Attila oktatási vezető 2010.04.15 TRUEFOOD Zárókonferencia 1."— Előadás másolata:

1 Alternatív élelmiszerlánc és disztribúciós stratégiák a hagyományos élelmiszereknél Papp Attila oktatási vezető TRUEFOOD Zárókonferencia 1

2 Újszerű, alternatív forgalmazási stratégiák kidolgozása Kutatási módszerek, eredmények (minőségi) Országonként (HU,B,I) 2 ötletbörze beszélgetés a láncszereplőkkel Több mint 180 összegyűjtött ötlet A legéletképesebb 12 ötlet kiválasztása Az ötletek megvalósításához intézkedési terv kidolgozása Értékesítési ötletek SWOT elemzése Értékesítési stratégiák megbízhatósági vizsgálata (mély interjú és csoportos foglalkozás keretében) A kidolgozott stratégiák megbízhatóság és alkalmazhatóság szerinti értékelése TRUEFOOD Zárókonferencia 2

3 Újszerű, alternatív forgalmazási stratégiák Speciális boltok Minden egy csomagban Mozgó árusítás E-kereskedelem Agro-turizmus A fogyasztók bevonása Közös forgalmazás (disztribúció) Gyorséttermi lánc Közös népszerűsítés, reklámozás Tájegységi sarok nagyáruház láncban vagy más értékesítési helyszíneken A hálózatban rejlő lehetőségek kihasználása Összpontosítás és piaci „betörés” kis méretű területre TRUEFOOD Zárókonferencia 3

4 SWOT elemzésből levezethető stratégia típusok Lehetőségek – O Sorolják fel a lehetőségeket Fenyegetések – T Sorolják fel a fenyegetéseket Erősségek – S Sorolják fel az erősségeket SO Stratégiák támadó Használjuk fel az erősségeket a lehetőségek kihasználására ST Stratégiák egyensúlyozó Az erősségek felhasználása a fenyegetések elkerülésére Gyengeségek – W Sorolják fel a gyengeségeket WO Stratégiák egyensúlyozó A gyengeségek leküzdése a lehetőségek előnyeinek kihasználásával WT Stratégiák védekező A gyengeségek lehető legkisebbre csökkentése a fenyegetések elkerülésére TRUEFOOD Zárókonferencia 4

5 Minden egy csomagban (1) Lehetőségek: Új csomagolási módok bevezetése Hagyományos termékek választékának kibővítése Fenyegetések: Kisebb hajlandóság a fogyasztók részéről a magasabb ár kifizetésére Új csomagolási technológiák kifejlesztésére szűkös állami források TRUEFOOD Zárókonferencia 5

6 Minden egy csomagban (2) Erősségek: Viszonylag nagyszámú, a fogyasztói elvárásokhoz igazodó termék variáció hozható létre A kényelmi és a hozzáadott érték növelhető a hagyományos termékek esetén Gyengeségek: Magas marketing költség a termék bevezetésekhez A gyártók korlátozott ismeretanyaggal és pénzügyi erőforrással rendelkeznek új csomagolások bevezetéséhez TRUEFOOD Zárókonferencia 6

7 Intézkedési terv kidolgozása a stratégia megvalósításához A megcélzott stratégia megvalósításához szükséges intézkedési lépések felsorolása időrendi sorrendben A lépések végrehajtásához szükséges erőforrások értékelése Lehetővé teszi az összehasonlítást az erőforrás igény alapján a különböző típusú erőforrások között Stratégiák között: segítség a rendelkezésre álló erőforrásokra épülő stratégia kiválasztásához TRUEFOOD Zárókonferencia 7

8 Példa: egy intézkedési terv elkészítése: Mindent egy csomagban No.Int é zked é si l é p é sFelelős Emberi erőforr á s P é nz ü gyi erőforr á s Berendez é s Inform á ci ó / elemz é s Ö sszes erőforr á s 1 Soroljon fel hagyományos ételeket és válasszon egyet FV A cél fogyasztói csoport meghatározása FV Válassza ki a lehetséges disztribúciós csatornákat FV A csomagolás koncepciójának meghatározása FV A csomagolás méretének meghatározása FV A csomagolás, technológia és a csomagolóanyag meghatározása FV Lépjen érintkezésbe a lehetséges kiskereskedelmi forgalmazókkal FV Dolgozza ki a kommunikációs eszközöket FV Összesen = Nem kell vagy szinte semmilyen erőforrás nem kell 2 = Kevés erőforrás kell 3 = Közepes mennyiségű erőforrás kell 4 = Jelentősebb erőforrás kell 5 = Sok erőforrás kell Oszloponkénti összeg = teljes ráfordítás az erőforrásokból Soronkénti összeg = a lépéshez tartozó erőforrás 8

9 TRUEFOOD Zárókonferencia Kiválasztott stratégiák értékelése Legütőképesebb stratégiák Alacsony erőforrás igény, magas SWOT érték „fogyasztó bevonása”, „minden egy csomagban” Gyenge stratégiák Magas erőforrás igény, alacsony SWOT érték Mozgó árusítás, Betörés kis méretű, célzott területre, Agro-turizmus 9

10 Kiválasztott stratégiák értékelése StratégiaMeglévő formákÚjszerűség Közös népszerűsítés Fesztiválok ( különböző borvidékek termelői) Kiegészítő termékek termelői pl.: Újbor és sajtfesztivál (időszakos) Kiegészítő termékek gyártói saját termelő helyükön népszerűsítik egymás termékeit (pl. bor és sajt ) (folyamatos) Mozgó árusításGyorsfagyasztott termékek (fagylalt, félkész étel) Nyári időszakban üdülő övezetekben péksütemény, vákuum csomagolt kolbász Agro-turizmusPl.:Borutak, sajtút, falusi vendégasztal Összekapcsolás gyógyvíz turizmussal, Közös értékesítés Kiegészítő termékek gyártói: savanyúság, szárazáru, közös szállítójármű Mindent egy csomagolásban Több típusú hagyományos termék egy csomagban Több összetevőből álló gyorsfagyasztott készétel TRUEFOOD Zárókonferencia 10

11 Stratégiák értékelése megbízhatóság szerint StratégiaMegbízhatóKételkedve fogadott Nehezen kivitelezhető Elutasított Speciális boltok + Minden egy csomagban + Mozgó árusítás - E-kereskedelem - A fogyasztók bevonása + Közös forgalmazás TRUEFOOD Zárókonferencia 11

12 Stratégiák értékelése megbízhatóság szerint StratégiaMegbízhatóKételkedve fogadott Nehezen kivitelezhető Elutasított Agro-turizmus + Közös népszerűsítés + Piaci „betörés” kis méretű területre + Hálózatban rejlő lehetőségek + Tájegységi sarok nagyáruház láncban TRUEFOOD Zárókonferencia 12

13 Következtetések Országok között különbségek, hasonlóságok megbízhatósági interjúk, erőforrás igény alapján A mozgó árusítás elfogadott Magyarországon és Olaszországban, elutasított Belgiumban Az E-kereskedelem teljes körűen elutasított (HU, IT) Az agro-turizmus Olaszországban megbízhatóbb, mint Belgiumban Magyarországon magas erőforrás igényű stratégiát is értékeltek megbízhatónak (tájegységi sarok nagyáruházláncban) TRUEFOOD Zárókonferencia 13

14 Javaslatok A lánc rövidítésével hagyományos termékekre, közvetlen értékesítési módszerek jelentős arányú alkalmazása célravezető KKV-k számára. A forgalmazási stratégia bevezetése a vállalat képességeinek, erőforrásainak, szakértelmének figyelembe vételével történjen és alapos értékelés előzze meg TRUEFOOD Zárókonferencia 14


Letölteni ppt "Alternatív élelmiszerlánc és disztribúciós stratégiák a hagyományos élelmiszereknél Papp Attila oktatási vezető 2010.04.15 TRUEFOOD Zárókonferencia 1."

Hasonló előadás


Google Hirdetések