Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Bauer-Berács: Marketing, 5. fejezet 1 Piacok megismerése l Kultúrális trendek begubódzkodás, kis-luxus l A kereslet hosszú távú alakulása fogyasztási szerkezet.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Bauer-Berács: Marketing, 5. fejezet 1 Piacok megismerése l Kultúrális trendek begubódzkodás, kis-luxus l A kereslet hosszú távú alakulása fogyasztási szerkezet."— Előadás másolata:

1 Bauer-Berács: Marketing, 5. fejezet 1 Piacok megismerése l Kultúrális trendek begubódzkodás, kis-luxus l A kereslet hosszú távú alakulása fogyasztási szerkezet egyes termékek kereslete l A keresletet befolyásoló tényezők gazdasági kulturális technológiai

2 Bauer-Berács: Marketing, 5. fejezet 2 Fait Popcorn az amerikai gazdaság trendjéről (1) 1. Megcsömörlés a hajszától nosztalgikus kisvárosi értékek 2. Begubózás – saját fészek 3. Fiatalos öregek divatja Tina Turner, Cher, Belmondo 4. Az önkifejezés vágya (egonómia) * egyedi tulajdonlás és élményszerzés 5. Fantáziakalandok – Disney-land

3 Bauer-Berács: Marketing, 5. fejezet 3 Fait Popcorn az amerikai gazdaság trendjéről (2) 6. Száz életet szeretnénk szupermama: szakmai karrier, rend a családban 7. Mentsük meg társadalmunkat környezet-oktatás-erkölcs 8. Kis élvezetek, örömpótlékok: HAAGEN-DÄZS 9. Vágy a hosszabb és jobb életre egészség, kirándulás, sport 10. Az öntudatos fogyasztó

4 Bauer-Berács: Marketing, 5. fejezet 4 A keresletet befolyásoló gazdasági tényezők (1) l Anyagi ágak és szolgáltatás l Piaci normál állapot szabályozási mechanizmusok széles piaci egyensúly l Tulajdonviszonyok hatása a marketingre

5 Bauer-Berács: Marketing, 5. fejezet 5 A keresletet befolyásoló gazdasági tényezők (2) l Fogyasztói bizalom vásárlási hajlandóság várakozások l Amerikai Fogyasztói Elégedettség Index

6 Bauer-Berács: Marketing, 5. fejezet 6 A keresletet befolyásoló kulturális tényezők (3) l Fogyasztói tipológiák l VALS (Values Lifestyles): érték és életstílus elvek szerint viselkedők stíluskövetők aktív fogyasztók

7 Bauer-Berács: Marketing, 5. fejezet 7 Konjunktúraindexek 2002 Augusztus2001 Augusztus TOP KKV47,244,9 Forrás: Ecostat 2002 Augusztus2001 Augusztus Beszerzési Menedzser Index (BMI) 60,552,5 Forrás: MLBKT

8 Bauer-Berács: Marketing, 5. fejezet 8 MLBKT Beszerzési Menedzser Index (BMI) BMI egy összetett mutatószám, öt egyedi index súlyozott átlaga: Új rendelések0,3 Termelési mennyiség0,25 Foglalkoztatás0,2 Szállítási átfutási idő0,15 Vásárolt készletek0,1 A BMI 50% feletti értéke fellendülést jelez. Felmérés: 100 feldolgozóipari vállalat beszerzési vezetője


Letölteni ppt "Bauer-Berács: Marketing, 5. fejezet 1 Piacok megismerése l Kultúrális trendek begubódzkodás, kis-luxus l A kereslet hosszú távú alakulása fogyasztási szerkezet."

Hasonló előadás


Google Hirdetések