Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„Játszani is engedd!” Tehetséggondozás és kompetenciafejlesztés az általános iskolában Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„Játszani is engedd!” Tehetséggondozás és kompetenciafejlesztés az általános iskolában Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila."— Előadás másolata:

1 „Játszani is engedd!” Tehetséggondozás és kompetenciafejlesztés az általános iskolában Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila igazgató

2 150 óvodás gyermek 434 általános iskolás tanuló 11 óvodapedagógus 36 tanító, tanár 35 munkatárs

3 1. Óvodáinkba és általános iskolánkba lépő gyermekek életkori sajátosságai – a játék fontossága 2. Iskolánk feladatai, tevékenységrendszere a tehetségígéretes gyermekek felismerésében 3. Helyi gyakorlatunk, kiemelve a magyar ill. szövegértés kulcskompetencia fejlesztésében végzett tevékenységünket

4 A család Feladatok: - a tehetség felismerése - a tehetség kibontakoztatása - a fegyelemmel és társas érintkezéssel kapcsolatos problémák megoldása

5 ANGOL MŰVÉSZET TÁNC FOCI INFORMA- TIKA NÉMET ÚSZÁS ??? ZENE

6 „Én boldog pillanataimban gyermeknek érzem magamat, és akkor derűs a szívem, ha munkámban játékot fedezek föl. Félek a játszani nem tudó emberektől és mindig azon leszek, hogy az emberek játékos kedve el ne lankadjon, hogy azok a szűkös életfeltételek, melyek a játék kedvét és lehetőségét nem segítik, megszűnjenek.” József Attila

7 Feladataink Fogalmak tisztázása ◦ pedagógus továbbképzés ◦ szakmai nap ◦ nyomtatott kiadványok A tehetséges gyermek tulajdonságainak megismerése ◦ az ismeretszerzés jellemzői ◦ motiváció ◦ kreativitás ◦ társas kapcsolatok, viselkedés

8 RENZULLI-HARTMAN skála

9 Potenciálisan tehetséges gyermekek megtalálása – „leg”-ek megnevezése

10 Pedagógusaink módszertani kultúrájának megújítása Feltáró tevékenység, mely alapján kialakítjuk tehetséggondozó foglalkozásaink rendszerét egyénre szabott fejlesztési terv készül pályaorientációs tevékenységünket végezzük „Ideális” pedagógus megtalálása a tehetséges gyermekekhez – fontos tanári tulajdonságok

11 Tehetséggondozó tevékenység elismerése Optimális tanulási környezet megteremtése Szülők bevonása az iskolai tehetségfejlesztő tevékenységbe ◦ előadás a szülőknek ◦ eredmények megismertetése (mérések eredményei, versenyeredmények, produktumok) ◦ szülők meghívása az iskola által szervezett versenyekre

12 A tehetséggondozás intézményi keretei Tanórán Tanórán kívül

13 281 tanulónk (65 %) / 10 tevékenységcsoport / 466 tevékenység

14 245 tanulónk (56 %) / 11 tevékenységcsoport / 443 tevékenység

15 Anyanyelvi kompetencia fejlesztése Intézményi óraháló Kincskereső szakkör Dráma csoport Differenciált képességfejlesztés a felső tagozatban Tanulmányi versenyek Pályázatok Mérési eredmények

16

17 „Azért vagyok pedagógus, hogy a természetnek nyers gyémántját szép vigyázattal csiszoljam kristályba.” (Németh László)

18 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "„Játszani is engedd!” Tehetséggondozás és kompetenciafejlesztés az általános iskolában Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila."

Hasonló előadás


Google Hirdetések