Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TÁMOP-3.4.3/08-/2-2009-0143 ZÁRÓKONFERENCIA Új tehetséggondozási módszerek és programok kialakítása két eltérő profilú miskolci középiskolában.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TÁMOP-3.4.3/08-/2-2009-0143 ZÁRÓKONFERENCIA Új tehetséggondozási módszerek és programok kialakítása két eltérő profilú miskolci középiskolában."— Előadás másolata:

1 TÁMOP-3.4.3/08-/ ZÁRÓKONFERENCIA Új tehetséggondozási módszerek és programok kialakítása két eltérő profilú miskolci középiskolában

2 Tisztelettel köszöntöm vendégeinket a Berzeviczy Gergely Szakközépiskola és Szakképző Központ 125. jubileumi tanévében

3 A konzorcium tagjai: 1. Berzeviczy Gergely Szakközépiskola és Szakképző Központ (Miskolc, Hősök tere 1.) 2. Herman Ottó Gimnázium (Miskolc, Tizeshonvéd u. 21.)  Projekt időtartama: július szeptember 30.  Főkedvezményezett megnevezése: Berzeviczy Gergely Szakközépiskola és Szakképző Központ A projekt támogatásának összege: Ft

4 A projekt leírása A projekt célja két eltérő profilú középiskola (gimnázium és szakközépiskola) összekapcsolása a tehetséges tanulókon keresztül, a tanórai és a tanórán kívüli tehetség- kibontakoztató programok szervezéséhez szükséges komplex feltételrendszer továbbfejlesztése a középiskolás korosztályhoz tartozó tehetségek számára

5 ELVÉGZETT TEVÉKENYSÉGEK 1. A tehetségazonosítás Cél : tehetségazonosítás teljes körű mérés segítségével. Eredmény : a két iskola 1200 tanulójának mérése, egyénenkénti értékelése, tehetségek azonosítása, a tehetséggondozó programba való beválogatásra a pályázat futamideje alatt, a kidolgozott protokoll alapján. A tehetségfejlesztő szakkörökbe beválogatásra került kb. 150 tanuló, valamint 17 kiemelkedően tehetséges gyerekek, akiknek a fejlesztése egyéni mentorálási, fejlesztési rendszer keretében történt

6 2. Projektverseny tematikájának kidolgozása: Cél : egy olyan projekt verseny tematikájának kidolgozása középiskolás tanulók részére, amely illeszkedik a Berzeviczy Gergely Szakközépiskola és Szakképző Központ profiljához és a Herman Ottó Gimnázium idegenvezetési fakultációjához. Eredmény : a projekt időtartama alatt egy projektverseny felhívásának, szabályzatának, feladatainak kidolgozása. A 2 fordulós verseny megszervezése, lebonyolítása 

7 3. Tehetségprogramok megvalósítása: Cél : az általános intellektuális képességek, kompetenciák fejlesztése talaján speciális képességek kibontakoztatása. Eredmény : a 2 iskolában összesen 17 különböző tehetséggondozó szakkör (pl. kézműves szakkör, Iránytű – idegenforgalmi szakkör, Ifjú vállalkozók klubja stb.) működött a pedagógusok által kidolgozott tematikák alapján kb. 150 tanuló bevonásával. A 2 iskolában összesen 17 tanuló egyéni fejlesztése zajlott a tanév során a pedagógusok által kidolgozott tematikák alapján különböző területeken.

8 4. Továbbképzés megszervezése pedagógusok számára: Cél : olyan alapvető az iskolai tehetséggondozást segítő elméleti és gyakorlati ismeretek nyújtása a pedagógusok számára melyek elsajátítása révén képes lesz nevelő-oktató munkájába beépíteni a tehetség felismerésének, fejlesztésének, gondozásának szakmai lépéseit. Eredmény : 14 fő pedagógus részére akkreditált 30 órás továbbképzés megszervezése - azok, akik a továbbképzés követelményeit elsajátították, saját pedagógiai praxisukban tudatosabb, hatásosabb tehetségfelismerő és tehetségfejlesztő munkát fognak végezni.

9 5. Tudománynépszerűsítő előadások Cél: a tanulók személyesen találkozhassanak a tudományok képviselőivel. Eredmény: A Herman Ottó Gimnázium szervezésében az érdeklődő diákok több alkalommal is részt vehettek vendégelőadók, különböző tudományágak jeles képviselőinek előadásain. 6. Tanulásmódszertan fejlesztése Cél : diákok számára tréning megszervezése, lebonyolítása. Eredmény : A Herman Ottó Gimnáziumban került sor egy 2 x 4 órás tanulás-módszertani tréning megtartására 15 tehetséges tanuló részvételével.

10 7. A pedagógusok munkájának összehangolása (munkacsoportok) Cél : a két középiskola tehetséggondozásban részt vevő pedagógusaiból 2 munkacsoport alakítása, működtetése külső szakértő vezetésével. Eredmény : A Berzeviczy Gergely Szakközépiskola és Szakképző Intézetben működött a tanévben a Fejlesztési munkacsoport 17 pedagógus részvételével, a Herman Ottó Gimnáziumban pedig az Esetelemző munkacsoport szintén 17 pedagógussal. 8. Versenyfelkészítő feladatok Cél : A tehetséggondozásban, versenyfelkészítésben használható anyag készítése Eredmény : a Herman Ottó Gimnáziumban elkészült 4 témában 4 feladatgyűjtemény a felkészítő tanárok munkájának segítése céljából.

11 9. A projekt során készült tematikák, feladatgyűjtemények hozzáférhetőségének biztosítása Cél : a nyilvánosság biztosításán belül az elkészült tematikák, szakmai anyagok az iskolák pedagógusai számára a jövőben is elérhetők, felhasználhatók legyenek. Eredmény : Az iskolák honlapján megjelenő tartalom hozzáférhető. 10. Eszközbeszerzés Cél : a tervezett szakkörök működéséhez szükséges eszközök és a projekt lebonyolításához szükséges irodaszerek beszerzése. Eredmény : Mindkét iskolában sor került több kis értékű eszköz (pl. szakkönyv) beszerzésére.

12 Összegzés: A két iskola diákjainak teljes körű felmérése lehetőséget adott a tantestületeknek tehetséges diákok felfedezésére. A projektben részt vevő pedagógusok megismerhették a másik iskola tehetséggondozási sajátosságait, a munkacsoportok munkája során kicserélhették tapasztalataikat, a továbbképzés pedig hozzásegítette őket a további sikeres tehetséggondozó munkájukhoz. A tehetséggondozó szakkörök sokoldalú kínálata olyan diákokat is megmozgatott, akiknél a motiváció korábban nem jelent meg.

13 A megszervezett és megrendezett „Miskolc, a kereskedők és vendéglősök városa” c. projektversenyhez két másik iskola diákjai és tanulói is csatlakoztak. Az egyéni fejlesztés, mentorálás lehetőséget adott 17 diák teljes körű segítésére, versenyfelkészítésére, gondozására. A projekt során elkészült tematikák, feladatgyűjtemények a későbbiekben is jól használhatóak lesznek. A tudománynépszerűsítő előadások olyan területre kalauzolták a diákokat, ahol egy tanítási óra keretében nem jártak még.

14 Akik nélkül nem jött volna létre  Mattyasovszkyné Lipták Éva igazgató  Dr. Burkáné Szolnoki Ágnes igazgató  Madarász Péter igazgatóhelyettes  Várfalvi Pálné, pénzügyi vezető  A Városi Pedagógiai Intézet vezetője, munkatársai  Szalai Zita, marketing  Külső vállalkozások  és nem utolsó sorban a két iskola PEDAGÓGUSAI Köszönjük!


Letölteni ppt "TÁMOP-3.4.3/08-/2-2009-0143 ZÁRÓKONFERENCIA Új tehetséggondozási módszerek és programok kialakítása két eltérő profilú miskolci középiskolában."

Hasonló előadás


Google Hirdetések