Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Www.fszk.hu/dobbanto. A Dobbantó program Az előrelépés lehetősége diákoknak, szakiskoláknak Regionális tájékoztató napok 2008. szeptember 3-12.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Www.fszk.hu/dobbanto. A Dobbantó program Az előrelépés lehetősége diákoknak, szakiskoláknak Regionális tájékoztató napok 2008. szeptember 3-12."— Előadás másolata:

1

2 A Dobbantó program Az előrelépés lehetősége diákoknak, szakiskoláknak Regionális tájékoztató napok szeptember 3-12.

3 Miért szükséges a Dobbantó? Korábban SNI-nek számító diákok: Tanulási nehézségek Magatartási problémák Az általános iskola után nem folytatták a tanulmányaikat Kimaradtak a szakképzésből Nem szereztek szakképesítést

4 Kiknek kell a Dobbantó? Az iskolarendszerben sikertelen diákoknak, akiket „kilökött” a rendszer nehezen fogad el Akik nem látják saját lehetőségeiket Akik visszatérnének az oktatásba Akiket eddig speciális iskolában képeztek

5 Miért szükséges a Dobbantó? Az iskola bizonyos diákokkal gyakran „nem tud mit kezdeni”: nem érdekli őket a tanulás komoly tudásbeli hiányossággal rendelkeznek nincs jövőképük Új feladatot jelent a (korábban) SNI tanulók integrálása

6 Miben más a Dobbantó? Épít, felhasználja az eddigi fejlesztések eredményeit, segít azokat integrálni (SZFP, HEFOP) Segít abban, hogy ezek „egyéniesítve” valósuljanak meg Iskolára/intézményre szabott támogatást kínál

7 Miben támogatja az iskolákat? Az érintett tanulócsoporttal foglalkozó pedagógusok hatékonyan segíthessék minden diák tanulását Eredményesen kezeljék a különbözőségeket Az érintett tanulócsoport diákjainak tanuláshoz való hozzáállása és aspirációi változzanak Csökkenjen a lemorzsolódók száma

8 Segíti a pedagógusokat Működő, eredményes, jó gyakorlati megoldások megmutatásával A lemorzsolódás veszélyének felismertetésével Tanulásszervezésük eredményesebbé tételével

9 A különbözőségek kezelése A differenciálást jól segítő eszközrendszert biztosít Segíti az intézmény vezetőjét, hogy a programot meggyökereztethesse az iskolában

10 A diákok attitűdjének változtatása Pedagógus-teamek foglalkoznak egy-egy csoporttal A diákok számára érdekes tananyagtartalom Egyéni fejlődési tervek Egyéni igények, szükségletek szerinti továbbhaladás

11 A lemorzsolódás mérséklése A diákok felelősséget vállalnak tanulásukért A pedagógusok tudják, hogy ki hol tart, miben van szüksége segítségre Az iskolák megelőzési stratégiát alakítanak ki Helyi együttműködés a megelőzés érdekében

12 Mindezeket hogyan? Vezetők támogatása Pedagógusok támogatása Intézményi kapcsolatok fejlesztésének támogatása a felkészülés éve a megvalósítás éve

13 A vezetők támogatása Educoachok: támogatás a vezetői problémák megoldásában saját helyzet elemzése a Dobbantó és az iskola helyzete, lehetőségei megtalálása iskolafejlesztési terv elkészítése, pályázati támogatás tervezése megvalósításban segítség:  szervezeti változások, változó pedagógusok  a változás, változtatás „birtokosává” válni  a fejlesztés „jövőjének” megtalálása

14 Pedagógusok támogatása Változást segítő mentorok az intézménybe mennek „tanítanak” és mentorálnak az egyén és a változás figyelembe vétele csapatépítés reflektálás támogatása együttműködés a coach-csal Konkrét eszközök, videó, programcsomag Tudástár – honlap, kiadvány hírlevél

15 Intézményi kapcsolatok Helyi beágyazódás az iskola és fenntartója a diákok komplex támogatását biztosító intézmények munkaadók releváns intézmények (TISZK, más képzőhelyek) Dobbantó iskolák regionális együttműködése

16 Indító konferencia Pedagógusoknak tréning és támogatás (3+2 nap; 3x1 nap): az új módszerek, megoldások kipróbálása - érdeklődők Vezetőknek tréning és coaching – pályázati támogatás 1. részlete Záró konferencia

17 Pedagógus teamek, a Dobbantó csoportok kialakítása 2 nap pedagógus tréning, 2 nap vezetői tréning 4 regionális találkozó A program megvalósítása, mentorálás és coaching (pályázati támogatás 2. részlete) A program jövőjéének meghatározása Záró konferencia

18 A Dobbantó „tudásháttere” Hasonló helyzetű iskolákkal kapcsolatos hazai és nemzetközi tapasztalatok – E2C Az eredményes változás, iskolafejlesztés hazai és nemzetközi tapasztalatai A Dobbantóban dolgozó szakemberek

19

20 A Dobbantó program vezetője Bognár Mária: 1139 Budapest, Pap Károly u (06-1) Köszönöm a figyelmet! Sikeres pályázást kívánok


Letölteni ppt "Www.fszk.hu/dobbanto. A Dobbantó program Az előrelépés lehetősége diákoknak, szakiskoláknak Regionális tájékoztató napok 2008. szeptember 3-12."

Hasonló előadás


Google Hirdetések