Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Lean management ... egy kulcs a sikerhez

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Lean management ... egy kulcs a sikerhez"— Előadás másolata:

1 Lean management ... egy kulcs a sikerhez
LEAN- MANUFACTURING - Címlap Előadó: György T. Péter A fűnyíró elven túl... Konferencia a hatékonyságfejlesztő és költségcsökkentő módszerekről.

2 Egy munkát meg lehet csinálni jól, gyorsan és olcsón.
Ebből a három feltételből egyszerre kettőt lehet biztosítani: Ha gyors és olcsó, akkor nem lesz jó. Ha olcsó és jó, akkor nem lesz meg gyorsan. Ha jó és gyors, akkor nem lesz olcsó LEAN- MANUFACTURING

3 Az előbbi bölcsesség két problémája
LEAN- MANAGEMENT Az előbbi bölcsesség két problémája A kisebbik, hogy nem igaz. A nagyobbik: ha egy problémára kimondtuk, hogy nem lehet megoldani, akkor utána SOHA nem is fogjuk megpróbálni megoldani.

4 Paradigmaváltás szükségessége...
„A japán termék ócska másolat” (1960) „A kínai termék ócska másolat” (2000) „Az AAA minősítés alacsony kockázatú befektetést jelent” (2007)

5 Jó gondolkodás - jó termék
LEAN- MANUFACTURING Toyota filozófia LEAN- MANUFACTURING Jó gondolkodás - jó termék

6 A kezdetek... 1920: 350e db/év, 1924: 2M db/év
A mennyiségen és a gyorsaságon van a hangsúly a termelésben A kínálatot meghaladó igények kielégítése A termékek választéka behatárolt, mert fontosabb, hogy minél könnyebb legyen a gyártás Specializált gyártó berendezések "Vevőink minden színigényét ki tudjuk elégíteni, ha fekete kocsit rendelnek." 1920: 350e db/év, 1924: 2M db/év

7 4 név Toyoda Sakichi Édesanyja szövőgépét reformálta meg, majd a szabadalmat az angoloknak eladva ...(Jidoka) Toyota Industries Toyoda Kiichiro Toyota Motor Corporation alapítója ( ) ( ) Toyoda Eiji Amerikában figyelte meg a Ford termelési rendszert, majd azokat adaptálta a helyi viszonyokhoz, változó igényekhez és szűkösebb erőforrásokhoz ... (Just-in-Time, Lexus) ( ) ? Az egyes folyamatokat, mint szállító-vevő kapcsolat definiálta, ahol minden folyamat a megelőző folyamat vevője és egy „szupermarket” a következő folyamat számára... (Kanban, 7 fő veszteség)

8 Tradicionális megközelítés
Vevő Vevő Termelés tervezés Művezető Csom & Kiszáll. I II III IV Átfutási idő Árkedvezményt adunk a nagy rendelési tételekre Összevonjuk az azonos típusú rendeléseket Minimalizáljuk a szerszámcserék, átállítások számát Sorozatokat indítunk - biztonsági tényezőket építünk be mind időre, mind mennyiségre Minden berendezés külön kapja a gyártási programot Minden berendezés igyekszik maximalizálni a produktív idejét

9 A Lean megközelítés alapjai
A pálcika ember a rendszer egy modulja, Egy modul lehet egy team tag, egyetlen ember, egy csoport vagy team, egy team vezető támogatásával, egy termelési folyamat egy gyáregység egy teljes szervezet

10 Vevő – szállító folyamatszemléletű kapcsolata
Igény A rendszerben mindenki egy szállító, Az ideális folyamat: Szállító Vevő - Igény szerint, aki egy vevőnek szállít, - Hiba mentesen, egy folyamat által, Folyamat - Egyesével, a vevő igénye szerint. A veszteségek kiküszöbölésével szállít.

11 Példa – nem hatékony folyamatra

12 Példa – nem hatékony folyamatra

13 Példa – nem hatékony folyamatra

14 Példa – nem hatékony folyamatra – Vevőorientáció?

15 A folyamatok nem tudják elrejteni gyengeségeiket.
Következtetések A folyamatok nem tudják elrejteni gyengeségeiket. Bármely folyamat, amelyet nem az ügyfél-igények figyelembevételével alakítottak ki halálra van ítélve!

16 Veszteségek – Vevő & Szállító kapcsolatában
? Taichi Ohno Az egyes folyamatokat, mint szállító-vevő kapcsolat definiálta, ahol minden folyamat a megelőző folyamat vevője és egy „szupermarket” a következő folyamat számára... (Kanban, 7 fő veszteség) Kép forrása: Porsche Consulting

17 Általában csak kb. 5% az értékteremtés aránya
LEAN- MANAGEMENT Hogyan fogjunk hozzá? Felesleges nem értékteremtő folyamatok 5% Értékteremtő folyamatok 80% 15% ellenőrzések átállások várakozás beállítások hibák Elengedhetetlen nem értékteremtő folyamatok pl. előírt vizsgálatok Általában csak kb. 5% az értékteremtés aránya

18 Az 5 lean alapelv Specify Value – az érték meghatározása
LEAN- MANAGEMENT Az 5 lean alapelv VA POS Specify Value – az érték meghatározása Identify Value stream – értékáramlás azonosítása Flow – folyamatos anyagáramlás Pull – húzó rendszer Perfection - tökéletesítés Értékalkotó munka Nyilvánvaló pazarlással járó munka Burkolt pazarlással járó munka

19 LEAN- MANAGEMENT Hogyan fogjunk hozzá? Gyűjtsenek a veszteségekre példákat, mindenki mondjon legalább 3-t. Adják meg a területet, ahol jelentkeznek ezek a veszteségek Adjanak javaslatot a fejlesztés területére. Ahol sok a veszteség ott a vevői igények kielégítése sem megfelelő

20 Kell még: A 8. veszteség megszüntetése
LEAN- MANAGEMENT Kell még: A 8. veszteség megszüntetése

21 Köszönöm a figyelmet ... jó vadászatot!
György T. Péter TEQUA International Kft. – TÜV Akadémia


Letölteni ppt "Lean management ... egy kulcs a sikerhez"

Hasonló előadás


Google Hirdetések