Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

2009.Június 18. 1 Lean management... egy kulcs a sikerhez Előadó: György T. Péter A fűnyíró elven túl... Konferencia a hatékonyságfejlesztő és költségcsökkentő.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "2009.Június 18. 1 Lean management... egy kulcs a sikerhez Előadó: György T. Péter A fűnyíró elven túl... Konferencia a hatékonyságfejlesztő és költségcsökkentő."— Előadás másolata:

1

2 2009.Június 18. 1 Lean management... egy kulcs a sikerhez Előadó: György T. Péter A fűnyíró elven túl... Konferencia a hatékonyságfejlesztő és költségcsökkentő módszerekről. LEAN- MANUFACTURING - Címlap LEAN- MANAGEMENT

3 2009.Június 18. 2 LEAN- MANUFACTURING Egy munkát meg lehet csinálni jól, gyorsan és olcsón. Ebből a három feltételből egyszerre kettőt lehet biztosítani: Ha gyors és olcsó, akkor nem lesz jó. Ha olcsó és jó, akkor nem lesz meg gyorsan. Ha jó és gyors, akkor nem lesz olcsó

4 2009.Június 18. 3 Az előbbi bölcsesség két problémája A kisebbik, hogy nem igaz. A nagyobbik: ha egy problémára kimondtuk, hogy nem lehet megoldani, akkor utána SOHA nem is fogjuk megpróbálni megoldani. LEAN- MANAGEMENT

5 2009.Június 18. 4 Paradigmaváltás szükségessége... „A japán termék ócska másolat” (1960) „A kínai termék ócska másolat” (2000) „Az AAA minősítés alacsony kockázatú befektetést jelent” (2007)

6 2009.Június 18. 5 Toyota filozófia LEAN- MANUFACTURING Jó gondolkodás - jó termék LEAN- MANUFACTURING

7 2009.Június 18. 6 A kezdetek... A mennyiségen és a gyorsaságon van a hangsúly a termelésben – A kínálatot meghaladó igények kielégítése – A termékek választéka behatárolt, mert fontosabb, hogy minél könnyebb legyen a gyártás – Specializált gyártó berendezések 1863-1947 "Vevőink minden színigényét ki tudjuk elégíteni, ha fekete kocsit rendelnek." 1920: 350e db/év, 1924: 2M db/év

8 2009.Június 18. 7 4 név Toyoda Sakichi – Édesanyja szövőgépét reformálta meg, majd a szabadalmat az angoloknak eladva...(Jidoka) – Toyota Industries Toyoda Kiichiro Toyota Motor Corporation alapítója....... Az egyes folyamatokat, mint szállító-vevő kapcsolat definiálta, ahol minden folyamat a megelőző folyamat vevője és egy „szupermarket” a következő folyamat számára... (Kanban, 7 fő veszteség) (1867-1930) (1894-1952) Toyoda Eiji Amerikában figyelte meg a Ford termelési rendszert, majd azokat adaptálta a helyi viszonyokhoz, változó igényekhez és szűkösebb erőforrásokhoz... (Just-in-Time, Lexus) (1894-1952) ?

9 2009.Június 18. 8 Tradicionális megközelítés IIIIIIIV Csom & Kiszáll. Átfutási idő Vevő Termelés tervezés Vevő Árkedvezményt adunk a nagy rendelési tételekre Összevonjuk az azonos típusú rendeléseket Minimalizáljuk a szerszámcserék, átállítások számát Sorozatokat indítunk - biztonsági tényezőket építünk be mind időre, mind mennyiségre Minden berendezés külön kapja a gyártási programot Minden berendezés igyekszik maximalizálni a produktív idejét Művezető

10 2009.Június 18. 9 A Lean megközelítés alapjai A pálcika ember a rendszer egy modulja, Egy modul lehet – egy team tag, egyetlen ember, – egy csoport vagy team, egy team vezető támogatásával, – egy termelési folyamat – egy gyáregység – egy teljes szervezet

11 2009.Június 18. 10 Vevő – szállító folyamatszemléletű kapcsolata A rendszerben mindenki egy szállító, SzállítóVevő Az ideális folyamat: aki egy vevőnek szállít, egy folyamat által, a vevő igénye szerint. - Igény szerint, - Hiba mentesen, - Egyesével, -A-A veszteségek kiküszöbölésével szállít. Folyamat Igény

12 2009.Június 18. 11 Példa – nem hatékony folyamatra

13 2009.Június 18. 12 Példa – nem hatékony folyamatra

14 2009.Június 18. 13 Példa – nem hatékony folyamatra

15 2009.Június 18. 14 Példa – nem hatékony folyamatra – Vevőorientáció?

16 2009.Június 18. 15 Következtetések A folyamatok nem tudják elrejteni gyengeségeiket. Bármely folyamat, amelyet nem az ügyfél- igények figyelembevételével alakítottak ki halálra van ítélve!

17 2009.Június 18. 16 Veszteségek – Vevő & Szállító kapcsolatában Taichi Ohno Az egyes folyamatokat, mint szállító-vevő kapcsolat definiálta, ahol minden folyamat a megelőző folyamat vevője és egy „szupermarket” a következő folyamat számára... (Kanban, 7 fő veszteség) ? Kép forrása: Porsche Consulting

18 2009.Június 18. 17 Hogyan fogjunk hozzá? LEAN- MANAGEMENT Értékteremtő folyamatok Felesleges nem értékteremtő folyamatok Elengedhetetlen nem értékteremtő folyamatok Általában csak kb. 5% az értékteremtés aránya pl. előírt vizsgálatok ellenőrzések átállások várakozás beállítások hibák 80% 5% 15%

19 2009.Június 18. 18 LEAN- MANAGEMENT Az 5 lean alapelv Specify Value – az érték meghatározása Identify Value stream – értékáramlás azonosítása Flow – folyamatos anyagáramlás Pull – húzó rendszer Perfection - tökéletesítés VA POS VA Nyilvánvaló pazarlással járó munka Értékalkotó munka Burkolt pazarlással járó munka

20 2009.Június 18. 19 Hogyan fogjunk hozzá? LEAN- MANAGEMENT Gyűjtsenek a veszteségekre példákat, mindenki mondjon legalább 3-t. Adják meg a területet, ahol jelentkeznek ezek a veszteségek Adjanak javaslatot a fejlesztés területére. Ahol sok a veszteség ott a vevői igények kielégítése sem megfelelő

21 2009.Június 18. 20 Kell még: A 8. veszteség megszüntetése LEAN- MANAGEMENT

22 2009.Június 18. 21 Köszönöm a figyelmet... jó vadászatot! György T. Péter TEQUA International Kft. – TÜV Akadémia gyorgy.peter@tuvakademia.hu www.tuvakademia.hu


Letölteni ppt "2009.Június 18. 1 Lean management... egy kulcs a sikerhez Előadó: György T. Péter A fűnyíró elven túl... Konferencia a hatékonyságfejlesztő és költségcsökkentő."

Hasonló előadás


Google Hirdetések