Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben TÁMOP 3.1.5/12 - 2012 – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben TÁMOP 3.1.5/12 - 2012 – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA."— Előadás másolata:

1 Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA

2 Miről lesz szó? A pedagógiai professzió alakulása A pedagógiai professzió megjelenése az életpályában A támogatás szükségessége, jellemzői és az első tapasztalatok A támogatás – értékelés – minősítés egysége

3 Folyamatos szakmai fejlődés A szakemberré válás az egész karrieren átívelő folyamat Elméleti ismeretek + tapasztalati tudás = szakmai bölcsesség Mit? Hogyan? Miért? A szakmai professzió alakulása fogalmazódik meg az életpálya pedagógiai szintleírásaiban.

4 A pedagógus-életpálya szakaszai Gyakornok: mentori támogatással dolgozó pedagógus. Pedagógus 1.: önálló pedagógus, osztályfőnök, vizsgáztató tanár. Pedagógus 2.: tapasztalt pedagógus, munkaközösség-vezető, érettségi elnök, vezető. Mesterpedagógus: professzionális pedagógus, szakértő, szaktanácsadó, vezetőtanár, mentortanár. Kutatótanár: tudományos fokozattal rendelkező, rendszeresen publikáló pedagógus.

5 GyakornokPedagógus I.Pedagógus II. Mester- pedagógus Kutatótanár Hossza 2-4 év6-9 év1-….Nem kötelező Életkor év26-33 év34 év felett37 év felett Erényei Elméleti tudás, IKT - használat, nyelvtudás, nyitottság, közel áll a diákokhoz Frissesség, gazdagodó módszertan, önálló arculat, fejlődés Elmélyült tapasztalati tudás, stabil énkép, hatékony csapattag Biztos szakmai tudás, sokrétű tapasztalat, (specialista), elhivatott, Egy szakterület en speciális tudás, tényekre alapozott fejlesztő A pedagógiai professzió alakulása

6 Elvárások

7 Támogatás, segítés „A szaktanácsadó a pedagógusok szakirányú munkájának segítője.” [Nkt.61.§ (4)]

8 Tanár/ tantestület Támogatás Célok Kihívás Az eredményes iskolafejlesztés …

9 Megújuló szaktanácsadás Jogszabály: Nkt. 61. § (4), 48/2012. (XII. 12.) EMMI rendelete Cél : A pedagógusok fejlesztő célú támogatása Módszer: – dokumentumelemzés – szakos óra és foglalkozáslátogatás – óraelemzés a pedagógussal – megbeszélés (pedagógussal, munkaközösséggel, intézményvezetéssel) – jó gyakorlatok ismertetése – összegzés; a mesterségbeli tudás fejlesztésére vonatkozó javaslatok megfogalmazása

10 A szaktanácsadás szempontjai

11 Szaktanácsadói típusok Az egyes pedagógust támogató – Tantárgygondozó (tantárgyanként, óvodai nevelés, alsó tagozat, kollégium, iskolai könyvtár) – Speciális országos (kiemelt figyelmet igénylő tanulók, konfliktuskezelés, HHH, nemzetiségi, országos köznevelés-fejlesztési pályázatokhoz kapcsolódó) Az intézményvezetést támogató – Intézményfejlesztő

12 Szaktanácsadás, tanfelügyelet, minősítés SzaktanácsadásTanfelügyeletMinősítés Cél Támogatás (pedagógus) Külső értékelés (3 érintett szereplő) Komplex értékelés (pedagógus) Gyakoriság éventelegalább ötévenként az egyes fokozatok szerint Megvalósítók OFI, MPI-k/ szaktanácsadók OH/köznevelési szakértők OH, kormányhivatalok/ 3 fős bizottság Következmény fejlesztési javaslat/egyéni fejlődési terv jegyzőkönyv magasabb fokozatba kerül (vagy nem; vagy munkaviszonya megszűnik)

13 A pilot tapasztalatai 10 intézmény (különböző típus, méret, helyzet) Az életpályán való előrehaladás segítése általában Szaktárgyi segítés A pedagógusok számára nem világos a „triptichon” Nagy az igény a pedagógiai problémák kezelésének támogatására

14 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Dr. Szabó Mária


Letölteni ppt "Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben TÁMOP 3.1.5/12 - 2012 – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA."

Hasonló előadás


Google Hirdetések