Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Pr a könyvtárban BLK1 tevékenység a könyvtárban. Pr a könyvtárban BLK2 A pr „szomszédai”

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Pr a könyvtárban BLK1 tevékenység a könyvtárban. Pr a könyvtárban BLK2 A pr „szomszédai”"— Előadás másolata:

1 Pr a könyvtárban BLK1 tevékenység a könyvtárban

2 Pr a könyvtárban BLK2 A pr „szomszédai”

3 Pr a könyvtárban BLK3 Fogalmak, meghatározások Public relations = közönség kapcsolatok, propaganda, kapcsolatszervezés, reklám ? Kulcsfogalmai: hírnév, megértés, bizalom, megkülönböztetés, befolyásolás, együttműködési készség Meghatározása:menedzseri funkció, célja az egyének, szervezetek és környezetük közötti - kölcsönös előnyökön alapuló – kommunikációs kapcsolatok kialakítsa.

4 Pr a könyvtárban BLK4 A pr feladata A szervezet és a környezete közötti kommunikációs kapcsolatok tervezése, létrehozása, kivitelezése, értékelése és folyamatos karbantartása.

5 Pr a könyvtárban BLK5 Imázs (ki)alakítása Valóság Önimázs Arculat (Arculati kézikönyv) (Corporate Identity CI – pecsétnyomó) Imázs (képmás – lenyomat) Arculat = Kép x (Komm Tettek Fizikai megj) x (Struktúra + Kultúra)

6 Pr a könyvtárban BLK6 A public relations tevékenység lényege a a pozitív imázs kialakítása. ☺

7 Pr a könyvtárban BLK7 Pr szakterületei (Szeles Péter nyomán)

8 Pr a könyvtárban BLK8 Nonprofit public relations Hasznosság, a nélkülözhetetlenség benyomásának keltése Fontos kapcsolat a fenntartóval – néha túlzó ?! Pr és a reklám keveredik

9 Pr a könyvtárban BLK9 ReklámPublic relations Tevékenységepiacot építtársadalmi környezetet épít és tart meg Céljagazdasági érdekből fogyasztói igényeket elégít ki ismertség, bizalom és együttműködés megteremtése Célcsoportfogyasztóa szervezet minden célcsoportja Hatáspiacorientálttá teszközvélemény - orientálttá tesz Irányaegyoldadúfontos a visszacsatolás

10 Pr a könyvtárban BLK10 Public relations funkciói Információs funkció – információk a megértő magatartás elérésére Image-alakító funkció – egy kép felépítése, megváltoztatása Vezetési funkció – közvélemény befolyásolása Kommunikációs funkció – kapcsolatok létrehozása Egzisztencia-megtartási funkció – a ráutaltság bemutatása

11 Pr a könyvtárban BLK11 Belső public relations (Internal) A szervezet és az alkalmazottak közötti kölcsönös előnyökön nyugvó kommunikációs kapcsolat, melyen keresztül az alkalmazottak összehangoltan cselekedve azonosulnak a szervezet céljaival. A munkatársakat szegmensekre osztják (régi-új; magasan – alacsonyan képzett, fizikai-szellemi stb)

12 Pr a könyvtárban BLK12 Belső pr célja A munkavállalók informálása Motiválás Elkötelezettség fokozása Fluktuáció csökkentése Szervezeti hatékonyság növelése Vezetési feladatok, a döntések támogatottságának növelése Együttműködés segítése A belső és a külső pr összehangolása

13 Pr a könyvtárban BLK13 Belső pr eszközei Kommunikációs csatornák létrehozása: intranet, , hírlevél, faliújság,VIR Vezetői tájékoztatók Munka megbeszélések Belső továbbképzések, előadás Belső nyílt nap Bemutató újonnan érkezőknek, kézikönyv Szervezeti szabadidős tevékenységek Évfordulók, névnapok ünneplése Kitüntetések, anyagi és erkölcsi juttatások

14 Pr a könyvtárban BLK14 Külső public relations (external) Kapcsolat a környezettel Célcsoportok: Felhasználók – szegmensekre osztva Fenntartó Társintézmények: Könyvtárak, művelődési központok, múzeum Oktatási intézmények Szakmai szervezetek Helyi vállalatok, gyárak Tömegtájékoztatás, média

15 Pr a könyvtárban BLK15 Pr tevékenység eszközei 1. Korszerű informatikai eszközök (internet, intranet, ,honlap,cd-rom, stb) Pr filmek (belső, oktató, image-filmek) News release (sajtó közlemény) Rendezvények, programok – „Összefogás a könyvtárakért”, megbocsátás hete, könyv vagy polc örökbefogadás, Szakmai konferenciák Nyomtatványok

16 Pr a könyvtárban BLK16 Pr tevékenység eszközei 2. Sajtótalálkozók, sajtótájékoztató Sajtómonitoring/figyelés Road-show Prezentáció Televízios és rádiós produkció Szponzorálás Mecenatúra

17 Pr a könyvtárban BLK17 Szponzorálás Szponzorálás: pénz vagy más formájú befektetés, melynek célja az üzletileg kihasználható potenciál. Kétoldalú üzleti kapcsolat előnyökkel és elvárásokkal. Más kommunikációs csatornák. A könyvtár általában, mint alany

18 Pr a könyvtárban BLK18 Mecenatúra A szervezet a támogatott fél számára átadott forrásokért nem kap/kér ellentételezést. Nincsenek milliók, de van: helyiségek, munkatársak ideje, berendezések.

19 Pr a könyvtárban BLK19 Szponzorálás és mecenatúra célja és eszközei Szolgáltatás és termékimázs építése Forgalom növelése Referencia lehetőség Média megjelenés  Sajtófigyelés a helyi önkormányzatnak,  szemét ill. parlagfű szedés,  internet használat iskolai vetélkedő győztesének,  terem ill. infrastruktúra a helyi egyesületek programjaihoz, számítógép tanfolyamokhoz  Gyerekek szponzorálása ill. mecénási feladatok

20 Pr a könyvtárban BLK20 Ajánlott irodalom Szeles Péter:Public relations tevékenység a gyakorlatban. Bp.:Geomédia Szakkönyvek, Pelejtei Tibor: Public relations 2.kiad, Bp.:Informatikai és Könyvtári Szövetség, Mikulás Gábor: Az információs és könyvtári szolgáltatás pr-je.In: Könyvtárosok kézikönyve 4.Bp.:Osiris, fejezet p Mónus Ágnes:Public realtions:A bizalomépítés művészete. Bp.:Edge 2000.Kft, Al és Laura Ries: A pr tündöklése, a reklám bukása. Bp.:Geomédia, 2005.


Letölteni ppt "Pr a könyvtárban BLK1 tevékenység a könyvtárban. Pr a könyvtárban BLK2 A pr „szomszédai”"

Hasonló előadás


Google Hirdetések