Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában Marczell Viktória főiskolai adjunktus marketing vezető – Semmelweis Egyetem.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában Marczell Viktória főiskolai adjunktus marketing vezető – Semmelweis Egyetem."— Előadás másolata:

1 Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában Marczell Viktória főiskolai adjunktus marketing vezető – Semmelweis Egyetem

2 Public Relations „Kölcsönös előnyökön alapuló kommunikáció és kapcsolatok tudatos szervezése, melynek célja az egyének, szervezetek és környezetük közötti megértés, valamint a bizalom megtartása.” (MPRSZ 2000)

3 Public Relations Szakmai feladata: a kommunikációs feladatok megoldása, a kommunikációs feladatok megoldása, a szervezet egyéb feladatai megoldásának kommunikációs támogatása. a szervezet egyéb feladatai megoldásának kommunikációs támogatása. Jellegét tekintve: tervszerűen és folyamatosan folytatandó, tehát nem kampányszerű! tervszerűen és folyamatosan folytatandó, tehát nem kampányszerű! hosszabb távú célokra irányul. hosszabb távú célokra irányul.

4 Public Relations A Public Relations feladatok megoldását szervezetileg háromféleképpen lehet támogatni: belső szervezeti egységgel, belső szervezeti egységgel, külső szakember, ill. ügynökség bevonásával, külső szakember, ill. ügynökség bevonásával, belső és külső szervezet együttműködésével. belső és külső szervezet együttműködésével.

5 Intézményen belüli PR egység: - legjobban ismeri az intézményt és problémáit, - leggyorsabban jut információhoz (házon belül van), - leggyorsabban mozgósítható, - belső munkatársak, így magukénak érzik a problémákat, feladatokat, - saját tapasztalati értékelés végezhető.

6 PR ügynökség (külső): széleskörű tapasztalat (általános), széleskörű tapasztalat (általános), külső szemmel nézi a problémákat, feladatokat, külső szemmel nézi a problémákat, feladatokat, részfeladatokra is megbízható, részfeladatokra is megbízható, nehezebben azonosul a szervezettel, nehezebben azonosul a szervezettel, belső tapasztalat hiánya. belső tapasztalat hiánya.

7 Public Relations munkakörök/1. PR vezető PR vezető - PR szakmai szempontok képviselete és érvényesítése a felső vezetés döntéseiben - PR részleg irányítása Szóvivő Szóvivő - információk közvetítése (személyesen) a nyilvánosság különböző csoportjaihoz

8 Public Relations munkakörök/2. PR munkatárs PR munkatárs - külső és belső kommunikációs kapcsolatok szervezése - operatív feladatok végrehajtása PR asszisztens PR asszisztens - folyamatos információ gyűjtés - adatbázis kezelés - adminisztratív feladatok ellátása

9 A Public Relations célcsoportjai: Az intézet belső kapcsolatrendszerével kapcsolatos PR tevékenység, Az intézet belső kapcsolatrendszerével kapcsolatos PR tevékenység, az intézet külső kapcsolatrendszerével kapcsolatos PR tevékenység. az intézet külső kapcsolatrendszerével kapcsolatos PR tevékenység.

10 Külső PR tevékenység: Összhangot biztosít: az intézmény által hivatalosan, az intézmény által hivatalosan, valamint a dolgozók és a páciensek által informálisan terjesztett intézménykép (image) között. valamint a dolgozók és a páciensek által informálisan terjesztett intézménykép (image) között.

11 Külső PR alanyai/1 Páciensek, betegek Páciensek, betegek - jelenlegi - korábbi - potenciális Beutaló orvosok, mentőszolgálatok Beutaló orvosok, mentőszolgálatok Konkurens állami és magán egészségügyi szolgáltatók Konkurens állami és magán egészségügyi szolgáltatók Finanszírozók Finanszírozók - OEP - önkéntes egészségpénztárak

12 Külső PR alanyai/2 Általános nyilvánosság Általános nyilvánosság - országos - nemzetközi Tömegkommunikációs médiumok Tömegkommunikációs médiumok - regionális - országos - nemzetközi

13 Külső PR alanyai/3 Társadalmi szervezetek Társadalmi szervezetek - egyesületek, alapítványok, jótékonysági szervezetek Szponzorok, mecénások Szponzorok, mecénások - országos vállalatok - helyi vállalkozások Külföldi kapcsolatok Külföldi kapcsolatok - testvérintézet

14 Külső PR alanyai/4 Szakmapolitikai szervek Szakmapolitikai szervek - Egészségügyi, Szociális és Családügyi Minisztérium Érdekképviseletek Érdekképviseletek - Magyar Orvosi Kamara - Magyar Kórházszövetség - Betegjogi képviselők stb.

15 Belső PR tevékenység: Biztosítania kell: a menedzsment és a dolgozók közötti megfelelő viszonyt, a menedzsment és a dolgozók közötti megfelelő viszonyt, a megfelelő munkahelyi légkört, a megfelelő munkahelyi légkört, az alkalmazottak intézménnyel, ill. céljaikkal való azonosulását, az alkalmazottak intézménnyel, ill. céljaikkal való azonosulását, a személyes elégedettség fokozását. a személyes elégedettség fokozását. A tevékenység eredménye: javul a munka hatékonysága javul a munka hatékonysága növekszik az egészségügyi intézmény eredménye növekszik az egészségügyi intézmény eredménye

16 PR stratégiai kérdések „Mit” mondjunk „Mit” mondjunk „Hol” „Hol” „Kinek” „Kinek” „Hogyan” „Hogyan” „Mennyiszer” „Mennyiszer”

17 PR feladatok/eszközök Vállalati image kialakítása Vállalati image kialakítása Külső kommunikáció Külső kommunikáció Belső kommunikáció Belső kommunikáció Közbenjárás Közbenjárás Médiakapcsolatok Médiakapcsolatok Sajtótájékoztatók Sajtótájékoztatók Sajtófigyelés Sajtófigyelés Lobbizás Lobbizás Háttér információk beszerzése Háttér információk beszerzése Szponzoráció Szponzoráció Mecenatúra Mecenatúra Hírlevelek Hírlevelek Szervezeti beszámoló anyagok Szervezeti beszámoló anyagok Kockázatkezelési terv Kockázatkezelési terv Alapítványi kapcsolatok összehangolása Alapítványi kapcsolatok összehangolása Reklamáció kezelés Reklamáció kezelés Stb. Stb.

18 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában Marczell Viktória főiskolai adjunktus marketing vezető – Semmelweis Egyetem."

Hasonló előadás


Google Hirdetések