Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„ A Harmadik Oldali Erőszak megelőzése helyi szinten” projekt Projektgazda: Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége (TÖOSZ) Partnerek: • Norvég Helyi.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„ A Harmadik Oldali Erőszak megelőzése helyi szinten” projekt Projektgazda: Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége (TÖOSZ) Partnerek: • Norvég Helyi."— Előadás másolata:

1 „ A Harmadik Oldali Erőszak megelőzése helyi szinten” projekt Projektgazda: Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége (TÖOSZ) Partnerek: • Norvég Helyi és Regionális Önkormányzatok Szövetsége (KS) • Magyar Köztisztviselők, Közalkalmazottak • és Közszolgálati Dolgozók Szakszervezete (MKKSZ) • Fagforbundet (NUMGE) Norvég Önkormányzati Dolgozók Szakszervezete „A Harmadik Oldali Erőszak megelőzése helyi szinten” projekt1

2 A partnerségről: A KS a norvég helyi és regionális önkormányzatokat képviselő szövetség. - A tagok érdekeit képviseli országos szinten, a jogi és a gazdasági környezet fejlesztésével a helyi önkormányzatok, a helyi demokrácia és a helyi közszolgáltatások érdekében. - Képviseli a tagokat a társadalmi párbeszédben és a háromoldalú tárgyalásokban. - Képviseli és koordinálja a norvég helyi önkormányzatokat a nemzetközi szervezetek munkájában, mint amilyen az UCLG vagy a CEMR, valamint nemzetközi projektekben, mint pl. az EGT és Norvég Alap projektjei. 2 „A Harmadik Oldali Erőszak megelőzése helyi szinten” projekt

3 • Fagforbundet a legnagyobb szakszervezet a Norvég Szakszervezetek Konföderációjában (LO), több, mint 300,000 taggal. A tagok a magánszektorban, a helyi és regionális önkormányzatokban és a kórházakban dolgoznak. • A Fagforbundet fő feladata, hogy biztosítsa a tagok megfelelő és biztonságos fizetési és munkakörülményeit. 3 „A Harmadik Oldali Erőszak megelőzése helyi szinten” projekt

4 • A Magyar Köztisztviselők, Közalkalmazottak • és Közszolgálati Dolgozók Szakszervezete (MKKSZ) • Országos érdekvédelmi szakszervezet, aminek tagjai a központi és a helyi közigazgatásban, intézményekben, állami költségvetésből finanszírozott gazdasági és civil szervezetekben és nyugdíjasként dolgoznak Magyarországon. • MKKSZ a közigazgatásban dolgozókat önkéntes és regionális szerveződéses alapon képviseli. • Jelenlegi taglétszáma: fő. • Az országos szint mellett az MKKSZ nemzeti tanácsában szakmai tevékenységenként is fórumokat biztosít a dolgozói érdekképviseletnek. 4 „A Harmadik Oldali Erőszak megelőzése helyi szinten” projekt

5 • A TÖOSZ a magyar helyi önkormányzatok országos érdekvédelmi szervezete, ami a helyi önkormányzatok jogainak és érdekeinek kollektív képviseletére hivatott. Több, mint 1600 önkormányzat vesz részt a munkában a 3100 magyar önkormányzat közül. • Fő feladatai: önkormányzati kapacitás-építés, érdekvédelem országos és nemzetközi szinten. 5 „A Harmadik Oldali Erőszak megelőzése helyi szinten” projekt

6 TROLL = Threats and violence (Fenyegetettség és erőszak)

7 Története  Az ellátó intézmények szembesültek a problémával  Fredrikstad önkormányzatában űrlapot vezettek be az erőszak megnyilvánulásának dokumentálására  Kb eset fordul elő évente  Jellemzően alul-dokumentált  A legtöbb az ellátó intézményekben fordul elő, de az iskolákban is jellemző  Háromoldalú együttműködést hoztak létre minden egyes munkahelyen

8 Eljárások Az eljárásokat egy egyezményben rögzítették ”AMU” (együttműködési fórum a politikusok, menedzsment képviselői, szakszervezetek és biztonsági felelősök képviselői között)  Tréning a TROLL kezelésére  Mit kell tenni egy fenyegető szituációban.  Hogyan kell kezelni egy munkavállalót miután agresszív magatartással szembesült.  A traumatikus eset utáni szükséges lépések

9 A projekt céljai: • A méltányos munka fogalmának megértése és alkalmazásának támogatása: kutatás az önkormányzatoknál és intézményeiknél előforduló harmadik oldali erőszak eseteiről, előfordulásairól; támogató önkormányzati tevékenységek alkalmazása, ösztönzése az önkormányzatoknál és alkalmazottjaiknál a harmadik oldali erőszak megelőzése, csökkentése és kezelése érdekében norvég tapasztalatok alapján. Annak biztosítása, hogy a magyar önkormányzatok eredményorientált politikával rendelkezzenek a harmadik oldali erőszak kezelésének és megelőzésének terén. 9 „A Harmadik Oldali Erőszak megelőzése helyi szinten” projekt

10 Elvárt eredmények: • Széleskörű kutatás a harmadik oldali erőszak megnyilvánulásairól elsősorban a szociális ellátások és a gyermekvédelem terén. • A méltányos munka, harmadik oldali erőszak kezelése fogalmának megértése, alkalmazása; valamint olyan eredményorientált önkormányzati politika megalkotása a magyar önkormányzatoknak, amelyek norvég módszereken nyugszanak és a harmadik oldali erőszak megelőzésére, beazonosítására, munkahelyi erőszak megelőzésére és kezelésére szolgálnak; 20 tréner kiképzése önkormányzati vezetők és alkalmazottak bevonásával Magyarországon, valamint 3 kísérleti tréning végrehajtásával az eredmények széleskörű kommunikációjának biztosításával. 10 „A Harmadik Oldali Erőszak megelőzése helyi szinten” projekt

11 Outcome: • Fokozottabb együttműködés az önkormányzati dolgozók méltányosabb munkahelyi körülményeinek biztosításában. • Jobb önkormányzati kapacitások a harmadik oldali erőszak elleni szisztematikus munkában. • Kedvezőbb jogszabályi környezet kialakítása Magyarországon a fenti célok érdekében. • Magasabb fokú kölcsönös együttműködés magyar és norvég önkormányzatok között. 11 „A Harmadik Oldali Erőszak megelőzése helyi szinten” projekt

12 Outputs: • Adaptált tréningmódszer kinyomtatott kézikönyvvel. • Kísérleti tréningek, trénerek képzésével együtt. • 19 megyei rendezvény a széleskörű kommunikáció biztosítására. • Záró-konferencia nemzetközi szereplőkkel • Két tanulmányút Norvégiába minisztériumok és kutatási intézmények bevonásával. 12 „A Harmadik Oldali Erőszak megelőzése helyi szinten” projekt

13 Tevékenységek: 1. Kutatás és felmérés, az eredmények elemzése az önkormányzatokban előforduló harmadik oldali erőszak formáiról, gyakoriságáról (2013. február végéig) 2. Tréning módszer megalkotása a harmadik oldali erőszak kezelésére (2013. májusig) 3. Kísérleti képzések (2013. júliustól októberig) 4. Eredmények terjesztése 5. Projektmenedzsment és monitoring 6. Kommunikáció 13 „A Harmadik Oldali Erőszak megelőzése helyi szinten” projekt

14 Amit már megtanultunk ebből a pályázatból • A projekttervezés egyetlen állandó eleme a változás... • Mindig fontos előnyök származnak a korábbi közös projektvégrehajtásból. • Sosem lehet túl sokat kommunikálni. • A személyes találkozók fontosak: lehetőséget kell teremteni, hogy leülhessenek és személyesen beszéljenek egymással a felek. 14 „A Harmadik Oldali Erőszak megelőzése helyi szinten” projekt

15 Kihívások • A projekt költségvetés megnyirbálása után az eredeti célok megtartása • Miután megtaláltuk a megfelelő tevékenységeket, a csökkentések miatt az egész újratervezése. • Fenntartások a lehetséges túlzott adminisztrációs terhekkel szemben. 15 „A Harmadik Oldali Erőszak megelőzése helyi szinten” projekt

16 A Partnerség nevében örömmel nézünk a közös munka elé! Köszönjük a figyelmet. 16 „A Harmadik Oldali Erőszak megelőzése helyi szinten” projekt


Letölteni ppt "„ A Harmadik Oldali Erőszak megelőzése helyi szinten” projekt Projektgazda: Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége (TÖOSZ) Partnerek: • Norvég Helyi."

Hasonló előadás


Google Hirdetések