Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szociális munkások a közszférában 2008. március 27. Varga István főiskolai adjunktus Szociális munkások a közszférában 2008. március 27. Varga István főiskolai.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szociális munkások a közszférában 2008. március 27. Varga István főiskolai adjunktus Szociális munkások a közszférában 2008. március 27. Varga István főiskolai."— Előadás másolata:

1 Szociális munkások a közszférában március 27. Varga István főiskolai adjunktus Szociális munkások a közszférában március 27. Varga István főiskolai adjunktus PTE Illyés Gyula Főiskolai Kar Szekszárd PTE Illyés Gyula Főiskolai Kar Szekszárd

2 Egységes közszféra nem létezik hazánkban Köztisztviselő (Köztisztviselői törvény) Közalkalmazott ( Közalkalmazotti törvény) Civil szektor

3 A köztisztviselői lét jellemzői  Hierarchikus felépítés  Rugalmatlanság  Kiszámítható életpálya (?)  Viszonylagos anyagi elismertség

4 Köztisztviselőként dolgoznak szociális munkások - Minisztériumokban, országos hatáskörű szervekben - Megyei és regionális dekoncentrált szerveknél - Megyei és regionális dekoncentrált szerveknél - Önkormányzatoknál

5  Kevésbé hierarchikus felépítés  Viszonylagos rugalmasság  Kiszámítható életpálya (?)  Szerényebb anyagi elismertség A közalkalmazotti lét jellemzői

6 A szociális munkások többsége közalkalmazottként dolgozik Önkormányzatok által fenntartott intézményekben - Családsegítő szolgálatok - Gyermekjóléti szolgálatok - Idősellátás - Hajléktalan ellátás - …

7 A civil szektor jellemzői Amit a jelen lévők jobban tudnak … Amit a jelen lévők jobban tudnak …  Kevésbé hierarchikus felépítés  Rugalmasság  Rövid távú kiszámíthatóság – projekt szemlélet

8 Napjaink tendenciái  Az állam visszavonul (neoliberális elvek, egyéni felelősség hangsúlyozása, pénzügyi problémák) (neoliberális elvek, egyéni felelősség hangsúlyozása, pénzügyi problémák)  Univerzalitás helyett Rászorultság  Kiszerződtetés (egyes szociális szolgáltatásokat egyesületek alapítványok működtetnek)  Hatékonyság-Minőség előtérbe kerülése

9 Tradicionálisan a civil szektorból ered a szociális munka  Egyházi-karitatív szervezetek  Jótékonykodás – jótékonysági egyletek  Önkéntes segítők (baráti látogatók)

10 Közszféra vs. Civil szektor helyett Közszféra és Civil szektor  A két szektor egymást kiegészíti  Verseny helyett együttműködés  Kérdés azonban a szolgáltatások minősége

11 Minőség?!  Ugyanolyan színvonalú ellátást kapnak-e egy civil szociális szolgáltatótól, mint egy közszolgáltatótól az ügyfelek?  Ugyanolyan színvonalú ellátást kapnak-e az ország 2 pontján lévő azonos közintézménytől az ügyfelek?  Ugyanolyan színvonalú ellátást kapnak-e az ország 2 pontján lévő azonos közintézménytől az ügyfelek?  Ügyfél vs. Szolgáltatást Vásárló?

12 A szociális munka I. Olyan hivatásszerűen végzett tevékenység, melyet a szociális, illetve a gyermekjóléti ellátórendszeren belül vagy azon kívül személyes szolgáltatásként nyújtanak, és amely az igénybevevők problémáinak megoldásához szükséges erőforrások komplex mozgósítására, ezzel élet és működőképességük javítására, illetve helyreállítására irányul.

13 A szociális munka II.  Képviselői szerep  Közvetítő szerep  Tanító szerep  Képessé tévő szerep

14 A szociális munka III. Hogyan tud fellépni a szociális munkás a kliens érdekében azzal az önkormányzattal szemben, amely az őt alkalmazó intézménynek a fenntartója? Hogyan tud fellépni a szociális munkás a kliens érdekében azzal az önkormányzattal szemben, amely az őt alkalmazó intézménynek a fenntartója? Megoldás: valódi civil szervezetek Megoldás: valódi civil szervezetek

15 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Szociális munkások a közszférában 2008. március 27. Varga István főiskolai adjunktus Szociális munkások a közszférában 2008. március 27. Varga István főiskolai."

Hasonló előadás


Google Hirdetések