Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI. A termék fogalma: Termék mindaz, ami a piacon felhasználás vagy fogyasztás céljából felkínálható, s amely valamilyen.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI. A termék fogalma: Termék mindaz, ami a piacon felhasználás vagy fogyasztás céljából felkínálható, s amely valamilyen."— Előadás másolata:

1 A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI

2 A termék fogalma: Termék mindaz, ami a piacon felhasználás vagy fogyasztás céljából felkínálható, s amely valamilyen szükségletet vagy igényt elégíthet ki.

3 A termék három szintje:

4 A termék öt szintje

5 A termékminőség marketing szempontú megközelítése Gyártói minőség + Fogyasztói minőség = Minőség

6 A fogyasztói minőségképet alakítják: - a marketingmix további elemei - a gyártó hírneve - a termék származási helye

7 Márkadöntések: A márka egy név, kifejezés, jel, szimbólum, design vagy ezek valamilyen kombinációja. Legfontosabb feladata, hogy az eladók termékeit azonosítsa és megkülönböztesse a versenytársak termékeitől.

8 A márkanév a márka hangokkal kifejezhető része (pl. Avonmore, Parmalat, Danone). A márkajel a márka felismerhető, de hangokkal nem kifejezhető része, tehát szimbólum, formaterv, valamilyen megkülönböztető szín- ill. betűkombináció (pl. Puma, Adidas márkajelei). A kereskedelmi márka jogi védelmet élvező, kizárólagos használatra jogosító márka.

9 A jó márkanév kritériumai: Utaljon a termék előnyeire! Utaljon a termék sajátos hatásaira! Legyen könnyen kiejthető, azonnal felismerhető, könnyen megjegyezhető! Legyen megkülönböztető! Ne jelentsen rosszat más országokban!

10 A márkaérték (Brand Equity) modell elemei Márkaismertség (Brand Awareness) Észlelt minőség (Perceived Quality) Márkaasszociációk (Brand Associations) Márkahűség (Brand Loyalty) Egyéb márkaérték-összetevők (Other Brand Equity Components)

11 A márkaértékből származó előnyök: Márkahű vásárlók Magasabb ár A vállalat alkuereje nő a kereskedelemmel szemben Jobb együttműködés a kereskedővel Márkanév-kiterjesztés

12 Különböző márkázási stratégiák a.) Generikus „márkák” (márkanév nélküli termékek) b.) Licenc márkanév (rajzfilmfigurák, híres sportolók)

13 Különböző márkázási stratégiák c.) Termelői márkák – Egyedi márkanév (Ráma, Magnum) – Egyetlen családnév (Délhús, Cerbona) – Vállalati és egyedi név együtt – fedőmárka (Pick Rákóczi) d. ) Kereskedelmi márkák (Tesco, Spar, Profi)

14 A termelői és a kereskedelmi márkák közötti különbség - Mindenhol kaphatók - Intenzív reklámozás - Magasabb árak - Innováció - Csak a kereskedelmi láncnál kaphatók - Mérsékelt reklámozás - Kedvezőbb árak - Me-too termékek Termelői márkákKereskedelmi márkák

15 A kereskedői márkák előnyei: 1. A kereskedők nagyon vigyáznak márkáik minőségszínvonalának fenntartására. 2. A kereskedői márkák gyakran olcsóbbak, mint a gyártói márkák. 3. A kereskedő saját márkáját jobb pozícióba helyezi a polcokon. 4. Jobb raktározási körülményeket is biztosít saját márkáinak.

16 Az élelmiszeripari cégek válaszlépései: Árcsökkentés Valódi innováció Intenzív reklámtevékenység Interaktív tele-shopping (kihagyjuk a közvetítőket) Gyártói márkaközösségek

17 Márka-újrapozicionálási döntések Alkalmazására akkor van szükség, ha a vállalat márkája mellé egy versenytárs új márkát vezetett be, vagy pedig a fogyasztói preferenciák tolódtak el.

18 A csomagolás helye és szerepe a marketing rendszerében: A termékmix része. A kommunikációsmix része. A marketingmix 5. eleme (5. P - Packaging).

19 A csomagolás kereskedelmi szerepe: - Könnyű szállíthatóság, készletezés, átrakás - Termékvédelem, biztonság -Helytakarékos raktározás A TERMÉKMIX része

20 A csomagolás marketing szempontjai: - A termék jó megjelenítése - Vásárlásra ösztönzés - A versenytársaktól eltérő, jellemző csomagolás - A vevő tájékoztatása A KOMMUNIKÁCIÓS-MIX része

21 A csomagolás szerepe mezőgazdasági termékeknél: Áruvédelem, szállítással, tárolással, raktározással összefüggő funkciók. A TERMÉKMIX része

22 A csomagolás szerepe élelmiszereknél és nyers mezőgazdasági termékeknél: Az előző funkciók mellett egyre fontosabb a fogyasztó informálása, figyelmének felkeltése, a fogyasztói használat megkönnyítése. A KOMMUNIKÁCIÓS-MIX része


Letölteni ppt "A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI. A termék fogalma: Termék mindaz, ami a piacon felhasználás vagy fogyasztás céljából felkínálható, s amely valamilyen."

Hasonló előadás


Google Hirdetések