Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

ETDK utalás, dátum Postai szolgáltatások stratégiai tervezése hasonlóságelemzéssel Készítette: Vernyik Mónika, GTK-GAM, TLM; V. évf.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "ETDK utalás, dátum Postai szolgáltatások stratégiai tervezése hasonlóságelemzéssel Készítette: Vernyik Mónika, GTK-GAM, TLM; V. évf."— Előadás másolata:

1 ETDK utalás, dátum Postai szolgáltatások stratégiai tervezése hasonlóságelemzéssel Készítette: Vernyik Mónika, GTK-GAM, TLM; V. évf.

2 Előzmények Motiváció 2013-as piacnyitás Folyamatos stratégiai tervezés Célcsoportok Magyar Posta Zrt. szakszervezetek, kormányzatok, konkurensek

3 Tartalom Előzmények Hasznosság … Összefoglalás

4 Előzmények: Hasznosság Teljes kép az erőforrások eloszlásáról az erőforrások kihasználtságáról a fogyasztói szokásokról

5 Magyar Posta Zrt. Egyetemes szolgáltatás 50gr tömegű belföldi és nemzetközi küldemények Hivatalos iratokkal kapcsolatos postai szolgáltatás

6 Liberalizáció után (1) Az egyetemes szolgáltatók túlnyomó része állami nagyvállalatból gazdasági társasággá alakulnak át Hangsúly: nyereségesség, költséghatékonyság, ügyfélközpontúság Az egyetemes szolgáltatók kitüntetett helyzete megszűnik

7 Liberalizáció után (2) Ők is piaci szereplőkként versenyeznek a fogyasztókért Javul a szolgáltatás minősége Fokozódik a hatékonyság Növekszik a nyereségesség Csökken a levélforgalmi bevételektől való függőség

8 Magyar Posta Zrt. Balanced ScoreCard-ja (1) Sikeres vállalatirányítási és menedzsmenteszköz 2005-ben vezették be Szüksége: Környezeti változások kezelése Egyre több elvárás a cég irányába Hiányosságai (pl. hasonlóságelemzés)

9 Magyar Posta Zrt. Balanced ScoreCard-ja (2) Új, a szervezettel szemben támasztott követelmények: Európai Unió postai irányelveinek megfelelés Internet - előretörése Szolgáltatásminőség javítása a versenytársak erősödése miatt Piaci igények változásának követése, rugalmas alkalmazkodás hozzá

10 Magyar Posta Zrt. Balanced ScoreCard-ja (3) Stratégiai célként a következőt fogalmazták meg: „villámgyorsan olyan szolgáltatóvá válni, amely az ügyfelek igényeit testre szabott, egyedi ajánlatokkal, és értéknövelt szolgáltatásokkal magas kiszolgálási színvonalon ki tudja elégíteni”

11 Magyar Posta Zrt. Balanced ScoreCard-ja (4)

12 Kontrolling (1) Az egész cég életére, teljesítményére kihatással van, hogyan kommunikál a vezetés a dolgozókkal. Fluktuáció mértéke vagy az elégedettségi tesztek a szervezet erősségét tükrözi. Hatékony kommunikáció: valóban célba érnek-e az üzenetek; van-e egyáltalán kommunikáció?

13 Kontrolling (2) Magyar Posta Zrt.: legnagyobb foglalkoztató (kb alkalmazott) Óriási információs rendszer Kétszintű kontrolling rendszer Havi jelentések standardizálása Speciális adatok szolgáltatása

14 Hasonlóságelemzés Indoklás: A best practice nem tartalmaz nemzetközi összehasonlítást (vö. benchmarking) Az elemzési módszertan eddig nem volt automatizált A stratégia-alkotás nem volt objektíven kezelhető (vö. monitoring) …

15 Adatvagyon (1) 10 ország: Horvátország, Csehország, Görögország, Magyarország, Málta, Moldova, Litvánia, Portugália, Szlovénia és Ukrajna 23 vizsgálati szempont (1): Teljes személyzet száma, üzemi eredmény, Üzemi bevétel, Üzemi ráfordítás, Állandó postahivatalok száma, ahol a postai szolgáltató munkavállalói dolgoznak, Állandó postahivatalok száma, ahol nem a postai szolgáltató munkavállalói (külsős munkavállalók) dolgoznak, Állandó postahivatalok által lefedett átlagos terület, Állandó postahivatalok által kiszolgált lakosok átlagos száma

16 Adatvagyon (2) 23 vizsgálati szempont (2): Mobil postahivatalok száma; Levélszekrényekből történő begyűjtések átlagos száma munkanaponként városokban; Levélszekrényekből való begyűjtések átlagos száma hetenként vidéken; Levélszekrények száma; Kézbesítések átlagos száma munkanaponként városokban; Kézbesítések átlagos száma hetenként vidéken; Kézbesített levélküldemények átlagos száma lakosonként; Levélküldemények száma, belföld; Levélküldemények száma, nemzetközi, -feladás; Levélküldemények száma, nemzetközi, -átvétel; Közönséges csomagok száma, belföld;

17 Adatvagyon (3) 23 vizsgálati szempont (2): Közönséges postautalványok száma, belföld, Közönséges postautalványok száma, nemzetközi, -feladás, Közönséges postautalványok értéke, belföld, Közönséges postautalványok értéke, nemzetközi, - feladás 5 év : 2003, 2004, 2005, 2006, 2007

18 Alkalmazott módszertan Hasonlóságelemzés Vetítési alap meghatározása Irányok meghatározása Lépcsők száma Értékek meghatározása COCO standard modell futtatása (MY-X) Becsült és tény-értékek összevetése

19 Teljes személyzet száma BecslésTény , , , , ,813 Az ábrát is át kell színezni és kell hozzá forrás és pontos cím és mértékegység a segédtáblában is… az ábra legyen arányos (a minimum és ne a nulla legyen az alsó érték)

20 Állandó postahivatalok által lefedett átlagos terület BecslésTény , , , , ,932

21 Kézbesítések átlagos száma munkanaponként városokban BecslésTény 20030, , , , ,41

22 Kézbesített levélküldemények átlagos száma lakosonként BecslésTény , , , , ,5170

23 Közönséges postautalványok száma, belföld BecslésTény , , , , ,41544

24 Közönséges postautalványok száma, nemzetközi,- feladás BecslésTény 20036, , , ,

25 Közönséges postautalványok értéke, nemzetközi - feladás BecslésTény , , , , ,42615

26 Állandó/mobil posta BecslésTény 20033, , , , ,12

27 Konklúziók 2003-as törvények és a posta liberalizáció ténye változtatásokra késztette a Magyar Posta Zrt.-t re változások történtek Magyar társadalom látlelete egyes tényezőknél  részletes, rövid szövegpanel kell minden ábra után!!! Valódi veszélyek megmutatkozása

28 Köszönöm a figyelmüket!


Letölteni ppt "ETDK utalás, dátum Postai szolgáltatások stratégiai tervezése hasonlóságelemzéssel Készítette: Vernyik Mónika, GTK-GAM, TLM; V. évf."

Hasonló előadás


Google Hirdetések