Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaRudolf Tamás Megváltozta több, mint 9 éve
1
ETDK utalás, dátum Postai szolgáltatások stratégiai tervezése hasonlóságelemzéssel Készítette: Vernyik Mónika, GTK-GAM, TLM; V. évf.
2
Előzmények Motiváció 2013-as piacnyitás Folyamatos stratégiai tervezés Célcsoportok Magyar Posta Zrt. szakszervezetek, kormányzatok, konkurensek
3
Tartalom Előzmények Hasznosság … Összefoglalás
4
Előzmények: Hasznosság Teljes kép az erőforrások eloszlásáról az erőforrások kihasználtságáról a fogyasztói szokásokról
5
Magyar Posta Zrt. Egyetemes szolgáltatás 50gr tömegű belföldi és nemzetközi küldemények Hivatalos iratokkal kapcsolatos postai szolgáltatás
6
Liberalizáció után (1) Az egyetemes szolgáltatók túlnyomó része állami nagyvállalatból gazdasági társasággá alakulnak át Hangsúly: nyereségesség, költséghatékonyság, ügyfélközpontúság Az egyetemes szolgáltatók kitüntetett helyzete megszűnik
7
Liberalizáció után (2) Ők is piaci szereplőkként versenyeznek a fogyasztókért Javul a szolgáltatás minősége Fokozódik a hatékonyság Növekszik a nyereségesség Csökken a levélforgalmi bevételektől való függőség
8
Magyar Posta Zrt. Balanced ScoreCard-ja (1) Sikeres vállalatirányítási és menedzsmenteszköz 2005-ben vezették be Szüksége: Környezeti változások kezelése Egyre több elvárás a cég irányába Hiányosságai (pl. hasonlóságelemzés)
9
Magyar Posta Zrt. Balanced ScoreCard-ja (2) Új, a szervezettel szemben támasztott követelmények: Európai Unió postai irányelveinek megfelelés Internet - e-mail előretörése Szolgáltatásminőség javítása a versenytársak erősödése miatt Piaci igények változásának követése, rugalmas alkalmazkodás hozzá
10
Magyar Posta Zrt. Balanced ScoreCard-ja (3) Stratégiai célként a következőt fogalmazták meg: „villámgyorsan olyan szolgáltatóvá válni, amely az ügyfelek igényeit testre szabott, egyedi ajánlatokkal, és értéknövelt szolgáltatásokkal magas kiszolgálási színvonalon ki tudja elégíteni”
11
Magyar Posta Zrt. Balanced ScoreCard-ja (4)
12
Kontrolling (1) Az egész cég életére, teljesítményére kihatással van, hogyan kommunikál a vezetés a dolgozókkal. Fluktuáció mértéke vagy az elégedettségi tesztek a szervezet erősségét tükrözi. Hatékony kommunikáció: valóban célba érnek-e az üzenetek; van-e egyáltalán kommunikáció?
13
Kontrolling (2) Magyar Posta Zrt.: legnagyobb foglalkoztató (kb. 35000 alkalmazott) Óriási információs rendszer Kétszintű kontrolling rendszer Havi jelentések standardizálása Speciális adatok szolgáltatása
14
Hasonlóságelemzés Indoklás: A best practice nem tartalmaz nemzetközi összehasonlítást (vö. benchmarking) Az elemzési módszertan eddig nem volt automatizált A stratégia-alkotás nem volt objektíven kezelhető (vö. monitoring) …
15
Adatvagyon (1) 10 ország: Horvátország, Csehország, Görögország, Magyarország, Málta, Moldova, Litvánia, Portugália, Szlovénia és Ukrajna 23 vizsgálati szempont (1): Teljes személyzet száma, üzemi eredmény, Üzemi bevétel, Üzemi ráfordítás, Állandó postahivatalok száma, ahol a postai szolgáltató munkavállalói dolgoznak, Állandó postahivatalok száma, ahol nem a postai szolgáltató munkavállalói (külsős munkavállalók) dolgoznak, Állandó postahivatalok által lefedett átlagos terület, Állandó postahivatalok által kiszolgált lakosok átlagos száma
16
Adatvagyon (2) 23 vizsgálati szempont (2): Mobil postahivatalok száma; Levélszekrényekből történő begyűjtések átlagos száma munkanaponként városokban; Levélszekrényekből való begyűjtések átlagos száma hetenként vidéken; Levélszekrények száma; Kézbesítések átlagos száma munkanaponként városokban; Kézbesítések átlagos száma hetenként vidéken; Kézbesített levélküldemények átlagos száma lakosonként; Levélküldemények száma, belföld; Levélküldemények száma, nemzetközi, -feladás; Levélküldemények száma, nemzetközi, -átvétel; Közönséges csomagok száma, belföld;
17
Adatvagyon (3) 23 vizsgálati szempont (2): Közönséges postautalványok száma, belföld, Közönséges postautalványok száma, nemzetközi, -feladás, Közönséges postautalványok értéke, belföld, Közönséges postautalványok értéke, nemzetközi, - feladás 5 év : 2003, 2004, 2005, 2006, 2007
18
Alkalmazott módszertan Hasonlóságelemzés Vetítési alap meghatározása Irányok meghatározása Lépcsők száma Értékek meghatározása COCO standard modell futtatása (MY-X) Becsült és tény-értékek összevetése
19
Teljes személyzet száma BecslésTény 200313,714 200415,515 200514,614 200614,614 200712,813 Az ábrát is át kell színezni és kell hozzá forrás és pontos cím és mértékegység a segédtáblában is… az ábra legyen arányos (a minimum és ne a nulla legyen az alsó érték)
20
Állandó postahivatalok által lefedett átlagos terület BecslésTény 200329,930 200432,933 200532,433 200632,433 200731,932
21
Kézbesítések átlagos száma munkanaponként városokban BecslésTény 20030,91 20040,91 20050,91 20060,91 20071,41
22
Kézbesített levélküldemények átlagos száma lakosonként BecslésTény 2003146,6144 2004142,2135 2005144,2145 2006152,6163 2007155,5170
23
Közönséges postautalványok száma, belföld BecslésTény 20031962,51952 20041934,91925 20051778,11768 20061617,41608 20071411,41544
24
Közönséges postautalványok száma, nemzetközi,- feladás BecslésTény 20036,32 20047,75 20059,28 200610,79 20071410
25
Közönséges postautalványok értéke, nemzetközi - feladás BecslésTény 20032450,5241 20042790,2911 20052300,41580 20062466,72171 20071614,42615
26
Állandó/mobil posta BecslésTény 20033,23 20043,23 20053,23 20063,23 20071,12
27
Konklúziók 2003-as törvények és a posta liberalizáció ténye változtatásokra késztette a Magyar Posta Zrt.-t. 2004-re változások történtek Magyar társadalom látlelete egyes tényezőknél részletes, rövid szövegpanel kell minden ábra után!!! Valódi veszélyek megmutatkozása
28
Köszönöm a figyelmüket!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.