Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Mobil e-ügyintézési rendszer kifejlesztése

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Mobil e-ügyintézési rendszer kifejlesztése"— Előadás másolata:

1 Mobil e-ügyintézési rendszer kifejlesztése
Közigazgatási innovációs együttműködési lehetőségek K+F projektek tükrében Mobil e-ügyintézési rendszer kifejlesztése A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg.

2 Mobil e-ügyintézési rendszer kifejlesztése
Előzmények Felismerés Innovatív együttműködés Célok és elvárt eredmények

3 Mobil e-ügyintézési rendszer kifejlesztése
Előzmények - igények Szolgáltató közigazgatás fejlesztése Elektronikus szolgáltatások kiterjesztése Mobil vs. szélessávú internet penetráció Teljes interakció szükségessége Interoperabilitás hiánya Számtalan egyedi ügyintézési modell

4 Változó igények Felismerés ÉLETVITEL SZERINT Aut. folyamatok
Ügyfél életciklus kezelés Partnerség

5 PC penetráció Felismerés

6 Mobil penetráció Felismerés

7 M-közigazgatás Felismerés
Az m-közigazgatás az e-közigazgatás része, a mobiltechnológiát felhasználó közigazgatási alkalmazások rendszere. Az m-közigazgatás kialakulását, elterjedését befolyásoló tényezők: Jogszabályi környezet (pl. SMS alkalmazhatóságának területei, azonosítás, stb.) Technológia (ügyfél oldalon mobil telefonok képességei, hivatal oldalán megfelelő fogadó rendszerek) Szervezeti, működési környezet (szolgáltatói szemlélet) Ügyfél oldali igények

8 Projekt részvevők Innovatív együttműködés Klaszter
Stratis Kft. Delta Informatika Zrt. Apertech Kft. Innovatív együttműködés Klaszter Innovatív értékek és tudás összekapcsolása Gyakorlati akadályok felismerése, kezelése K+ F erőforrások optimális felhasználása Kutatás (mobil technológia, nemzetközi best practice) Tanácsadás, folyamatszervezés Közigazgatási alkalmazásfejlesztés, tesztelés Rendszer és alkalmazás integráció Bevezetés, működtetés, minőségbiztosítás Geoview Systems Kft. Humansoft Kft. 4Sales Systems Kft.

9 Előkészítés – kérdések
Innovatív együttműködés Milyen külföldi és hazai mobil önkormányzati alkalmazások vannak jelenleg? Milyen szabályozási környezethez kell igazodni? Milyen technológiai környezethez kell alkalmazkodni? Hogyan strukturáljuk a szakterületi eljárásokat és a folyamatok leírását milyen dokumentációs keretek között végezzük el? Milyen funkcionális és nem funkcionális követelményeket kell támasztani a kialakítandó megoldással szemben? Milyen folyamatokban, milyen folyamati lépésekben alkalmazhatunk a mobil technológiát?

10 Előkészítés – feladatok
Mobil alkalmazások technológiai környezetének, alkalmazható megoldásoknak a felmérése Előkészítés – feladatok Szabályozási környezet felmérése Mobil önkormányzati alkalmazások jelenlegi gyakorlatának felmérése (külföldi és hazai megoldások) MobilGov Rendszer megoldás Követelményspecifikáció mely meghatározza a megvalósítandó megoldásokkal szembeni funkcionális és nem funkcionális követelményeket mGOV, hatósági ügyintézés és önkormányzati közszolgáltatás folyamatainak leírásához a szakterületi eljárások strukturálási szabályainak meghatározása mGOV, hatósági ügyintézés és önkormányzati közszolgáltatás folyamatainak leírásához szükséges dokumentációs keretek meghatározása IT biztonsági követelmény-rendszer Szakterületi standard eljárási és ügykezelési folyamatok meghatározása és dokumentálása.

11 Előkészítés – elkészült anyagok
Innovatív együttműködés Mobil eszközök használata az elektronikus közigazgatásban mGov kliens portfólió jegyzék Szakterületi struktúra és szakterületi eljárás gyűjtemény mGov önkormányzati hatósági eljárások dokumentációs keretei és konvenciói Standard eljárási és ügykezelési folyamatok mGov Követelményjegyzék Mobil eszközök használata az elektronikus közigazgatásban Az m-government helye, szerepe, pozicionálása a közigazgatási ügyintézésben Nemzetközi példák Javaslattétel a gyakorlatban is használható mGov megoldásokra mGov kliens portfólió jegyzék –tanulmány A mobil kommunikáció hazai önkormányzati alkalmazásai a gyakorlatban A mobil kommunikáció önkormányzati használatát támogató körülmények A mobil kommunikáció önkormányzati használatát hátráltató körülmények A mobil eszközökben rejlő technológiai lehetőségek Szakterületi struktúra és szakterületi eljárásgyűjtemény A tevékenység halmazokat elnevezései a Ket. –hez képest specifikusabban kerültek megfogalmazásra annak érdekében, hogy a dokumentálás során a leírást kezelhetővé tevő, egyszerűsítő struktúrák kerülhessenek alkalmazásra. Ennek megfelelően megkülönböztetünk: Általános eljárási tevékenységeket és Szakterületi eljárásokat Dokumentáció keret és konvenciók A követelményrendszer alapvetően egy általános BPMN módszertanból indul ki. Annak alapjai képezik a dokumentálás szabályait Standard eljárási és ügykezelési folyamatok Önkormányzati hatósági ügyintézési folyamatok azonosítása, és dokumentálása. 5 szakterületen 61 folyamat került kidolgozásra Szakterületek: szociális, gyám, építés, adó, kereskedelmi igazgatási szakterületek Követelményjegyzék Folyamatok tervezésével és dokumentálásával kapcsolatos követelmények Megvalósítással kapcsolatos funkcionális követelmények A rendszerrel szemben támasztott informatikai követelmények

12 Prototípus fejlesztés
Projekt ütemezés Felmérés Technológiák Műszaki folyamatok Specifikálás Alkalmazott technológia (k) Rendszer tervezés Diszpozíciók, modulok Részletes rendszerterv I. TERVEZÉS Prototípus fejlesztés „M” front -office alkalmazás „M” back-office alkalmazás „M” ügyfél alkalmazás Pilotprojekt Bevezetés „Üzemeltetés” támogatás Piaci bevezetés Szegmens marketing Termékvonal kialakítása Komplex „MobilGov” II. MEGVALÓ-SÍTÁS

13 Lehetséges mobil megoldások
Front Office mobil telefonról indított SMS alapú üzenet küldése az önkormányzat felé, ahol értelmezésre és feldolgozásra kerül, hatósági eljárás keretében a folyamat adott pontján automatikus tájékoztatás küldése az ügyfél számára mobil telefonról indított információs csomaggal ellátott üzenet küldése az önkormányzat számára, ahol annak értelmezése és feldolgozás megkezdődik (információs csomag tartalma: szöveg; kép; GPS adat) Információs SMS (kérdés-válasz Back Office mobil eszköz használata hatósági eljárás keretében (mobil eszköz ebben az esetben: smart phone; mobilnyomtató, notebook) csoportos SMS küldés Információs SMS (kérdés-válasz)

14 Mobil e-ügyintézési rendszer kifejlesztése
Célok, elvárt eredmények Interoperabilitás Ajánlások, szabványok kidolgozása Továbbfejlesztési lehetőségek megfogalmazása Értéknövelt szolgáltatások keretrendszere

15 Köszönöm a megtisztelő figyelmet!
MADÁR ZOLTÁN ügyvezető igazgató GEOVIEW SYSTEMS Kft. 1021 Bp. Völgy utca 5/A. MobilGov Kft. 6722 Szeged, Hajnóczy utca 11. 15


Letölteni ppt "Mobil e-ügyintézési rendszer kifejlesztése"

Hasonló előadás


Google Hirdetések