Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Mobil e-ügyintézési rendszer kifejlesztése Közigazgatási innovációs együttműködési lehetőségek K+F projektek tükrében A projekt az Európai Unió támogatásával,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Mobil e-ügyintézési rendszer kifejlesztése Közigazgatási innovációs együttműködési lehetőségek K+F projektek tükrében A projekt az Európai Unió támogatásával,"— Előadás másolata:

1 Mobil e-ügyintézési rendszer kifejlesztése Közigazgatási innovációs együttműködési lehetőségek K+F projektek tükrében A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg.

2 Mobil e-ügyintézési rendszer kifejlesztése ElőzményekFelismerésInnovatív együttműködésCélok és elvárt eredmények

3 –Szolgáltató közigazgatás fejlesztése –Elektronikus szolgáltatások kiterjesztése –Mobil vs. szélessávú internet penetráció –Teljes interakció szükségessége –Interoperabilitás hiánya –Számtalan egyedi ügyintézési modell Előzmények - igények Mobil e-ügyintézési rendszer kifejlesztése

4 4  ÉLETVITEL SZERINT ◦ Aut. folyamatok ◦ Ügyfél életciklus kezelés ◦ Partnerség Felismerés Változó igények

5 5 PC penetráció Felismerés

6 6 Mobil penetráció Felismerés

7 M-közigazgatás •Az m-közigazgatás az e-közigazgatás része, a mobiltechnológiát felhasználó közigazgatási alkalmazások rendszere. •Az m-közigazgatás kialakulását, elterjedését befolyásoló tényezők: –Jogszabályi környezet (pl. SMS alkalmazhatóságának területei, azonosítás, stb.) –Technológia (ügyfél oldalon mobil telefonok képességei, hivatal oldalán megfelelő fogadó rendszerek) –Szervezeti, működési környezet (szolgáltatói szemlélet) –Ügyfél oldali igények Felismerés

8 Projekt részvevők Geoview Systems Kft. Humansoft Kft. 4Sales Systems Kft. Stratis Kft. Delta Informatika Zrt. Apertech Kft. Innovatív együttműködés –Klaszter –Innovatív értékek és tudás összekapcsolása –Gyakorlati akadályok felismerése, kezelése –K+ F erőforrások optimális felhasználása •Kutatás (mobil technológia, nemzetközi best practice) •Tanácsadás, folyamatszervezés •Közigazgatási alkalmazásfejlesztés, tesztelés •Rendszer és alkalmazás integráció •Bevezetés, működtetés, minőségbiztosítás

9 Előkészítés – kérdések •Milyen külföldi és hazai mobil önkormányzati alkalmazások vannak jelenleg? •Milyen szabályozási környezethez kell igazodni? •Milyen technológiai környezethez kell alkalmazkodni? •Hogyan strukturáljuk a szakterületi eljárásokat és a folyamatok leírását milyen dokumentációs keretek között végezzük el? •Milyen funkcionális és nem funkcionális követelményeket kell támasztani a kialakítandó megoldással szemben? •Milyen folyamatokban, milyen folyamati lépésekben alkalmazhatunk a mobil technológiát? Innovatív együttműködés

10 Mobil önkormányzati alkalmazások jelenlegi gyakorlatának felmérése (külföldi és hazai megoldások) Szabályozási környezet felmérése Mobil alkalmazások technológiai környezetének, alkalmazható megoldásoknak a felmérése mGOV, hatósági ügyintézés és önkormányzati közszolgáltatás folyamatainak leírásához szükséges dokumentációs keretek meghatározása mGOV, hatósági ügyintézés és önkormányzati közszolgáltatás folyamatainak leírásához a szakterületi eljárások strukturálási szabályainak meghatározása Követelményspecifikáció mely meghatározza a megvalósítandó megoldásokkal szembeni funkcionális és nem funkcionális követelményeket Szakterületi standard eljárási és ügykezelési folyamatok meghatározása és dokumentálása. MobilGov Rendszer megoldás Előkészítés – feladatok IT biztonsági követelmény- rendszer

11 Előkészítés – elkészült anyagok •Mobil eszközök használata az elektronikus közigazgatásban •mGov kliens portfólió jegyzék •Szakterületi struktúra és szakterületi eljárás gyűjtemény •mGov önkormányzati hatósági eljárások dokumentációs keretei és konvenciói •Standard eljárási és ügykezelési folyamatok •mGov Követelményjegyzék Innovatív együttműködés

12 Projekt ütemezés •Technológiák •Műszaki folyamatok Felmérés •Alkalmazott technológia (k) •Műszaki folyamatok Specifikálás •Diszpozíciók, modulok •Részletes rendszerterv Rendszer tervezés •„ M” front -office alkalmazás •„M” back-office alkalmazás •„M” ügyfél alkalmazás Prototípus fejlesztés •Bevezetés •„Üzemeltetés” támogatás Pilotprojekt •Szegmens marketing •Termékvonal kialakítása •Komplex „MobilGov ” Piaci bevezetés I. TERVEZÉS II. MEGVALÓ- SÍTÁS

13 Lehetséges mobil megoldások •Front Office –mobil telefonról indított SMS alapú üzenet küldése az önkormányzat felé, ahol értelmezésre és feldolgozásra kerül, –hatósági eljárás keretében a folyamat adott pontján automatikus tájékoztatás küldése az ügyfél számára –mobil telefonról indított információs csomaggal ellátott üzenet küldése az önkormányzat számára, ahol annak értelmezése és feldolgozás megkezdődik (információs csomag tartalma: szöveg; kép; GPS adat) –Információs SMS (kérdés-válasz •Back Office –mobil eszköz használata hatósági eljárás keretében (mobil eszköz ebben az esetben: smart phone; mobilnyomtató, notebook) –csoportos SMS küldés –Információs SMS (kérdés-válasz)

14 –Interoperabilitás –Ajánlások, szabványok kidolgozása –Továbbfejlesztési lehetőségek megfogalmazása –Értéknövelt szolgáltatások keretrendszere Mobil e-ügyintézési rendszer kifejlesztése Célok, elvárt eredmények

15 Köszönöm a megtisztelő figyelmet! MADÁR ZOLTÁN ügyvezető igazgató GEOVIEW SYSTEMS Kft Bp. Völgy utca 5/A. MobilGov Kft Szeged, Hajnóczy utca 11.


Letölteni ppt "Mobil e-ügyintézési rendszer kifejlesztése Közigazgatási innovációs együttműködési lehetőségek K+F projektek tükrében A projekt az Európai Unió támogatásával,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések