Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

EGov Tanácsadó Kft. 1056 Budapest, Belgrád rkp. 27. Budapesti Ügyvédi Kamara e-Ügykezelő rendszer

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "EGov Tanácsadó Kft. 1056 Budapest, Belgrád rkp. 27. Budapesti Ügyvédi Kamara e-Ügykezelő rendszer"— Előadás másolata:

1 eGov Tanácsadó Kft Budapest, Belgrád rkp Budapesti Ügyvédi Kamara e-Ügykezelő rendszer

2 eGov Tanácsadó Kft Budapest, Belgrád rkp A BÜK bemutatása • A kamara „mérete”: – 6000 aktív tag – 2000 szüneteltetett tag – 2000 ügyvédjelölt – törölt tag • A Magyar Ügyvédi Kamarán belül a legnagyobb területi kamara

3 eGov Tanácsadó Kft Budapest, Belgrád rkp A projekt aktualitása • évi LXXV tv. 16. §-a az ügyvédekről szóló évi XI. törvény („Ütv.”) 12/A. § (5) bekezdését hatályon kívül helyezi, ez a jogszabály biztosította december 31-ig, hogy „a kamarai hatósági eljárás elektronikus úton nem folytatható le.” • január 1-jétől a kamarai hatósági eljárások körében is a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól törvény („Ket.”) fog hatályba lépni, amely szerint az összes területi kamarának kötelessége biztosítania, hogy az ügyfelek elektronikusan intézhessék az ügyeiket.

4 eGov Tanácsadó Kft Budapest, Belgrád rkp Feladatunk összefoglalása • Elektronikus ügyintéző frontend rendszer bevezetése – Ügyek indítása, megtekintése – „Hivatali” válasz • Belső ügykezelési folyamatok „szűk körben” való támogatása – Érkeztetés, válasz továbbítása – Iktatás, iratok elektronikus képe 1 kattintásra – Kamarai Program „közrefogása” – Egységes felület – Egységes, központi adatbázis • Ezen feladatok elvégzéséhez: – Folyamatfelmérési dokumentáció készítése – Követelményspecifikáció dokumentum készítése

5 eGov Tanácsadó Kft Budapest, Belgrád rkp „Extra” igények • A fejlesztés átadása előtt megrendelői igény mutatkozott 4 ügytípus esetében az elektronikus ügykezdeményezés megvalósítására – Webes form kitöltése – Webes aláíró alkalmazás – Elkészült e-akta egy ügyintézői felületről letölthető • Ezen 4 ügytípus esetében átlag napi 20 ügykezdeményezés történik • • Az „extra” igények hatásai

6 eGov Tanácsadó Kft Budapest, Belgrád rkp Elektronikus tanúsítványok • Cégeljárással foglalkozó ügyvédeknek már biztosan van elektronikus aláírásuk és aktívan használják • 2 hitelesítés-szolgáltató (HSZ) van jelenleg Magyarországon: – Microsec – Netlock • A HSZ-ek eltérő csomagokat kínálnak, a piaci részesedés az ügyvédek körében jelenleg: – 85% Microsec – 15 % Netlock

7 eGov Tanácsadó Kft Budapest, Belgrád rkp Elektronikus tanúsítványok II. • A Microsec csomagjában van autentikációs tanúsítvány, a Netlock-éban nincs (ígéretet kaptunk a Netlocktól, hogy az év közepéig kapnak az ügyvédek autentikációs tanusítványt). • Autentikáció vs. aláírás • Böngészőspecifikus problémák a Microsec esetében • A Netlock hosszú idejű passzivitása? • Elektronikus kommunikáció a kamara és a HSZ-ek között

8 eGov Tanácsadó Kft Budapest, Belgrád rkp Bonyolult autentikációs rendszer • 3 féle autentikációs mód: – Ügyfélkapuval – Autentikációs tanúsítvánnyal – Egyszerű név/jelszó párossal • Ügytípusonként eltérő autentikációs szint lehet szükséges • A név/jelszó páros főleg a külső rendszerek miatt szükséges, mint mód • Hatósági ügyekben az ÜK-s azonosítás kötelező használata

9 eGov Tanácsadó Kft Budapest, Belgrád rkp Más (külső) rendszereknek nyújtott szolgáltatások • A Kamara honlapja felé autentikációs szolgáltatás: – Így egy ponton bejelentkezve tudnak több dologhoz hozzáférni – Konzisztensen tartjuk a felhasználói adatállományt, ui: • a HSZ-ek közvetlenül nekünk küldik a tanúsítványok adatait • a Kamarai Program adatbázisához csak mi férünk hozzá (a Kamarai Program felhasználóin kívül)

10 eGov Tanácsadó Kft Budapest, Belgrád rkp Egy átlagos ügy folyamata I. • Autentikáció • Ügytípus kiválasztása (többféle lehetőség) • A kérelem űrlapjának kitöltése, vagy a kérelem fájlként való feltöltése • A mellékletek fájlként való feltöltése • A rendszer ezeket egy aktába csomagolja, és egy webes alkalmazás segítségével aláíratja az ügyvéddel. • A rendszer időbélyegzés után automatikusan érkezteti a bejövő dokumentumot. • Az érkezett dokumentumot ezután iktatják, majd szignálásra kerül a megfelelő ügyintézőhöz.

11 eGov Tanácsadó Kft Budapest, Belgrád rkp Egy átlagos ügy folyamata II. • Az ügyintéző végzi el a tartalmi és formai ellenőrzéseket, szükség esetén hiánypótlásra is ő szólít fel. Hiánypótlás esetén az ügyvéd már látja a megkezdett ügyei között ezt, így fel tud annak kapcsán tölteni újabb dokumentumot, ugyanazon iktatószám egy másik alszámára. • A Kamara válasza is iktatásra kerül, erről az ügyvédet értesítik, aki a saját felületén hozzáfér a Kamara válaszához elektronikus formában, amíg az ügy véglegesen le nem zárul. (jogerő)

12 eGov Tanácsadó Kft Budapest, Belgrád rkp Jelenlegi állapot • A követelményspecifikáció elkészült – Néhány helyen technikai szempontok kapcsán még pontosítása várható • A folyamatfelmérési dokumentáció elkészült – A Megrendelő elképzelései alapján, egy a jövőre vonatkozó verzió elkészítése következik – (csak a front-office rész) • A fejlesztés folyamatban van – Jelenlegi készültségi szint: 85-90%

13 eGov Tanácsadó Kft Budapest, Belgrád rkp További tervek • A fejlesztés folytatása egy újabb ütemben: – További ügytípusok kapcsán űrlapok készítése – A kapcsolat „mélyítése” a Kamarai Programmal – Workflow támogatás az egyes ügytípusok kapcsán – Folyamatok (hatékonyságának) javítása – Back-office folyamatok felmérése • Esetlegesen egy külön projekt keretében: – A Kamarai Program lecserélése

14 eGov Tanácsadó Kft Budapest, Belgrád rkp VÉGE Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "EGov Tanácsadó Kft. 1056 Budapest, Belgrád rkp. 27. Budapesti Ügyvédi Kamara e-Ügykezelő rendszer"

Hasonló előadás


Google Hirdetések