Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

GERILLA-MARKETING. A gerilla-marketing meghatározása Egy olyan irányzat a marketingben, amely meghökkentő módszerekkel próbálja felhivni a figyelmet a.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "GERILLA-MARKETING. A gerilla-marketing meghatározása Egy olyan irányzat a marketingben, amely meghökkentő módszerekkel próbálja felhivni a figyelmet a."— Előadás másolata:

1 GERILLA-MARKETING

2 A gerilla-marketing meghatározása Egy olyan irányzat a marketingben, amely meghökkentő módszerekkel próbálja felhivni a figyelmet a termékre.

3 Jellemzői -Elkerüli a hagyományos médiumok igénybevételét -Jól irányitható -Hatásos: újszerű, „rabul ejtő”, szórakoztató -Olcsóbb, mint a hagyományos eszközök -„nem reklám”

4 Célja A fogyasztók vásásrlásra ösztönzése, profittermelés -Döntéshozatali sebesség megnövelése -TERÜLETEI: 1. word of mouth vagy buzz marketing 2. virus-marketing 3. „astroturfing” vagy ál-fogyasztói csoportok létrehozása

5 1. BUZZ MARKETING -buzz: egy termékről, szolgáltatásról különböző beszélgetésekben elhangzott kommentárok összessége -szóbeszéd: kommunikációs tevékenység, amely a fogyasztók közötti közvetlen kapcsolatokon keresztül terjed - független hitelesség - tapasztalatszerzés

6 -A háló részei: a. Csomópontok, „hub”-ok: különlegesen alkalmasak az információtovábbitásra b. Fürtök: egy vagy több aspektus mentén hasonló egyénekből álló csoportosulások c. Kapcsolódó pontok: segitik a buzz terjedését fürtről-fürtre

7 -Csomópontok: - normál csomópontok - mega-csomópntok - szakértői csomópontok - szociális csomópontok -Módszerek: - jó sztori: rövid, egyszerű, újszerű, egyedi - bizonytalanság és rejtély - felháborodást keltő - hősök jelenléte - termék(minta) eljuttatása a hub-okhoz

8 2. VIRUS-MARKETING: -Interneten történő járványszerű gyorsasággal terjedő kampány -Formái: poénos képek, amatőrnek tűnő reklámfilmek, kommentáló fórumokon való jelenlét, blogok, amatőrnek látszó weboldalak, online közösségek -Cél: a márka ismertségének exponenciális növelése -Jellemzői: - szórakoztatás - különlegesség - egyszerű átvitel - gazdaságos - cenzúra hiánya

9 3. ASTROTURFING -ál-fogyasztói csoportok létrehozása -Formái: - levéliró kampányok szervezése - SMS kampányok szervezése - olvasói levelek küldése napilapokhoz - aktivista mozgalmak, tüntetések megszervezése


Letölteni ppt "GERILLA-MARKETING. A gerilla-marketing meghatározása Egy olyan irányzat a marketingben, amely meghökkentő módszerekkel próbálja felhivni a figyelmet a."

Hasonló előadás


Google Hirdetések