Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

GERILLA-MARKETING.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "GERILLA-MARKETING."— Előadás másolata:

1 GERILLA-MARKETING

2 A gerilla-marketing meghatározása
Egy olyan irányzat a marketingben, amely meghökkentő módszerekkel próbálja felhivni a figyelmet a termékre.

3 Jellemzői Elkerüli a hagyományos médiumok igénybevételét Jól irányitható Hatásos: újszerű, „rabul ejtő”, szórakoztató Olcsóbb, mint a hagyományos eszközök „nem reklám”

4 Célja A fogyasztók vásásrlásra ösztönzése, profittermelés
Döntéshozatali sebesség megnövelése TERÜLETEI: 1. word of mouth vagy buzz marketing 2. virus-marketing 3. „astroturfing” vagy ál-fogyasztói csoportok létrehozása

5 - független hitelesség
1. BUZZ MARKETING buzz: egy termékről, szolgáltatásról különböző beszélgetésekben elhangzott kommentárok összessége szóbeszéd: kommunikációs tevékenység, amely a fogyasztók közötti közvetlen kapcsolatokon keresztül terjed - független hitelesség - tapasztalatszerzés

6 A háló részei: a. Csomópontok, „hub”-ok: különlegesen alkalmasak az információtovábbitásra b. Fürtök: egy vagy több aspektus mentén hasonló egyénekből álló csoportosulások c. Kapcsolódó pontok: segitik a buzz terjedését fürtről-fürtre

7 Csomópontok: - normál csomópontok - mega-csomópntok
- szakértői csomópontok - szociális csomópontok Módszerek: - jó sztori: rövid, egyszerű, újszerű, egyedi - bizonytalanság és rejtély - felháborodást keltő - hősök jelenléte - termék(minta) eljuttatása a hub-okhoz

8 2. VIRUS-MARKETING: Interneten történő járványszerű gyorsasággal terjedő kampány Formái: poénos képek, amatőrnek tűnő reklámfilmek, kommentáló fórumokon való jelenlét, blogok, amatőrnek látszó weboldalak, online közösségek Cél: a márka ismertségének exponenciális növelése Jellemzői: - szórakoztatás - különlegesség - egyszerű átvitel - gazdaságos - cenzúra hiánya

9 3. ASTROTURFING ál-fogyasztói csoportok létrehozása
Formái: - levéliró kampányok szervezése - SMS kampányok szervezése - olvasói levelek küldése napilapokhoz - aktivista mozgalmak, tüntetések megszervezése


Letölteni ppt "GERILLA-MARKETING."

Hasonló előadás


Google Hirdetések