Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Beavatás avagy gerillák a betondzsungelben, harc a „vakság” ellen.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Beavatás avagy gerillák a betondzsungelben, harc a „vakság” ellen."— Előadás másolata:

1

2 Beavatás avagy gerillák a betondzsungelben, harc a „vakság” ellen

3 A szó eredete Spanyol eredetű szó, a guerra (jelentése harc) az etimológiája. A guerilla jelentése „kis harc”, a legtöbb nyelvben így hívjuk a harcmodort folytató személyt is.

4 Mi a „VAKSÁG”? • Ad-banner-placard blindness: Rezisztencia a reklámokkal, illetve a különböző típusú hirdetésekkel szemben. (passzív, ösztönös) • Ad avoider- blocking: A reklámkerülés, reklámszűrés, reklámelutasítás (aktív, tudatos).

5 •a mozgékony, •kis létszámú csoport •meglepetésszerű támadásokkal •a jól ismert terület adottságait kihasználva •felőrli az ellenséget. Milyen a gerilla harcmodor?

6 Marketing „Minden olyan eszköz, amelyet bevethetsz termékeid eladása és üzleti sikereid elérése érdekében.” (Jay Conrad Levinson: Guerilla, 1984) A gerilla-marketing ma már a nem hagyományos marketingstratégiák, illetve technikák gyűjtőneve.

7 •szellemes, ötletes (ingenios) •költség-hatékony (cost effectiveness) •figyelemfelkeltő (shtick, eye-magnet) •meghökkentő: humoros, polgárpukkasztó, újszerű, naturalisztikus etc. (extraordinary) •általában gondolatébresztő (thought-provoking) •és élménymegosztásra késztett (viral) A gerilla-marketing jelentése napjainkban:

8 A gerilla harcmodor fajtái Ambient: alternatív vagy egyedi médiumok gyűjtőneve. Az ötletesen környezetbe illesztett megjelenések, illetve más egyedi, a tradicionálistól eltérő megjelenések. Amelynek alaptétele, hogy a megfelelően kiválasztott médiafelület és a kreatív tartalom megsokszorozza a figyelemfelkeltő, illetve az üzenetközvetítő hatást. Ennek egy különleges fajtája a „street art” ambient.

9 Ambient lehetőségek a magyar piacon: •bicilight (eljut a sétáló utcákba) •pixman (digitális hirdetési technológia) •quadlight (jó kiegészítő elem) •robogómédia (gyors, mozgékony, az autósokkal is kommunikál)

10 A gerilla harcmodor fajtái Astroturf(ing): ál-mozgalmak, pszeudo-fogyasztói csoportok „kreálása” valamilyen kampánycél elérése érdeké- ben. A csoport tagjai azt színlelik, mintha a társadalom organikus képződményéről, egy civilszerveződésről lenne szó vagy az adott közösség valamilyen természetes és spontán értelmiségi reakciót képviselne. Az ilyen csoportok akkor tudnak sikeresek lenni, ha hitelesnek tűnnek és elérik a kívánt véleményformálást. (hamis érdekvédelmi szervezetek, nyílt levelek, elhatárolódások, etc.)

11 Astroturf példák a magyar közegben: •a Blondie megnyitó előtt nyilvánosságra hozták, hogy szőke nők nem léphetnek be a helyre, ezek után, természetesen beépített szőke hölgyek „azonos jogokért, bánásmódért” tüntettek a Parlament előtt, majd a médiával közösen a club elé vonultak, ahol a tulajdonost megdobták tortával, mindenkit meginvitált a nyitóbulira. A szokatlan eseményről több hazai médium beszámolt a hírműsorokban, hatalmas publicitást generálva az új vendéglátóhelynek. •a „Tégy a gyűlölet ellen!” mozgalom köteles beszéd elleni „tiltakozása”. „Köteles beszéd nélkül talán nyerhettünk volna.”- Kövér László 2008 novemberében nyilatkozta

12 A gerilla harcmodor fajtái Viral: a vírus marketing szakít a hagyományos kommunikációs metodikákkal, és egészen más módon juttatja el a reklámüzenetet a fogyasztóhoz, mint a tradicionális média. A vírusgazda (viral marketer) elindítja az üzenetet, amely különböző csatornákon keresztül eljut a kommunikációs csomópontokba (hub). Az üzenet folyamatosan fertőzi meg az online közeget.

13 Vírus videók: Két video: •X-BOX 360X-BOX 360 •MikulásMikulás

14 A vírusfilm szabályai: 1.a minőség nem számít, az ötlet a lényeg 2.ereszd be a leglátogatottabb közösségekbe (hub), hadd fertőzzön 3.optimalizáld a címet 4.manipuláld a thumbnail-t (a videó kis nézőképét, ikonját) 5.társalogj magaddal (dicsérd a videód) 6.enged ki az összes vírust párhuzamosan (persze, csak ha több van:) 7.használj találó kulcsszavakat a videó elhelyezésekor (analizáld, hogy mire keresnek a felhasználók) 8.mérd a hatékonyságot 9.összegezd

15 A gerilla harcmodor fajtái word of mouth: „szóbeszéd” útján terjedő üzenet. Ezt a típusú eszközt sokáig főként a politikai kommunikáció használta. Lényege az emberi kapcsolatok működési rendszerének és az emberi természetnek az üzletszerű kihasználása. A word of mouth stratégia alapvetően két irányú lehet. Az egyik, amikor az adott szereplő a „word of mouth” által értesül a felszín alatti, azonban már kialakult véleményről, annak az élére áll, amellyel megelőzi a versenytársakat (népvezető/ demagogos). A másik, amikor jól működő, széleskörű hálózattal híreket, álhíreket, lejáratásokat terjesztenek a társadalom rétegeiben (suttogó propaganda/ urban legend/ hoax/ social network/ content).

16 Hazai Word of mouth példa : A Kádár-korszakban a vezetők leváltását, a minisztercseréket, illetve az áremeléseket suttogópropagandával vezették elő.

17 Köszönöm a figyelmet!

18 Béres Ferenc 06/ gerilla-kampányok tervezése és kivitelezése vírus videók  ambient megjelenések  hoaxok  gegek  speciális promóciók  több haszon  kevesebb stressz


Letölteni ppt "Beavatás avagy gerillák a betondzsungelben, harc a „vakság” ellen."

Hasonló előadás


Google Hirdetések