Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Médiamarketing Lapok piaca 2012.február. Médiamarketing-sajtó Nyomtatott sajtó története: XV.sz.Gutemberg-könyvnyomtatás XVII.sz.újság XVIII.sz.első napilap.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Médiamarketing Lapok piaca 2012.február. Médiamarketing-sajtó Nyomtatott sajtó története: XV.sz.Gutemberg-könyvnyomtatás XVII.sz.újság XVIII.sz.első napilap."— Előadás másolata:

1 Médiamarketing Lapok piaca 2012.február

2 Médiamarketing-sajtó Nyomtatott sajtó története: XV.sz.Gutemberg-könyvnyomtatás XVII.sz.újság XVIII.sz.első napilap XIX.sz.újság,mint tömegmédia

3 Médiamarketing-sajtó Újságok szerkezete és a kiadók  XX.sz.fénykor  Rádiózás-televiziózás elszívó ereje  Csökken az ezer főre jutó napilapok száma

4 Médiamarketing-sajtó Újságok fajtái: csoportosítás  területi  gyakoriság  tartalom/minőségi-középutas- bulvár/  tematikus  politikai helyettesíthetőségnél mind az öt ismérv kell

5 Médiamarketing-sajtó Nyomtatott időszaki kiadványok neve. Lapok fajtái: újság:adott közönség általános érdeklődését kiszolgáló naponta vagy hetente megjelenő kiadvány magazin:igényes,a nagyközönség speciális igényét kielégítő kiadvány folyóirat:mindennapi életvitellel kapcsolatos,szakmai,információkat tartalmazó kiadvány

6 Médiamarketing-sajtó Megjelenés gyakorisága Célközönség Tartalom Technológiai sajátosságok Elemzés az újságra vonatkozik ez viseli az árucikk sajátosságait Új kategória:ingyenes hirdetési újságok

7 Médiamarketing-sajtó Újságok,mint árucikk: kívánatos javak/politikai napilapok,minőségi újságok/ közönséges árucikkek a bulvárlapok újságok-kétpiacossága ingyenes újságok térhódítása

8 Médiamarketing-sajtó Újságok iránti keresletre ható tényezők:  olvasási szokások  területi szektorok  demográfiai és társadalmi gazdasági változók  magatartás,életstílus  ár  televízió  hirdetések

9 Médiamarketing-sajtó Újságok előállítása:  nyomda  kiadó  terjesztő Előállítási költségek:  szerkesztés  nyomópapír  nyomtatás  reklám  terjesztés  kiadói részleg

10 Médiamarketing-sajtó Magazinok szerkesztése és kínálata Könyv és újság közötti szükségletet elégíti ki  XX.sz.nótt a magazinok száma  lakosság szabadidő  vásárlóerő növekedés Kétpiacos termék Időálló termék

11 Médiamarketing-sajtó Magazinok csoportosítása Nagyközönség meghatározott rétegéhez szól Ismeretek alapján:  fogyasztói  kereskedelmi  műszaki Fogyasztó magazinok a téma mellett szerkesztőségen belül földrajzi eredet szerint

12 Médiamarketing-sajtó Hirdetést nem tartalmazó magazinok /fogyasztó érdekvédelem/ szerelmes regények A fogyasztói magazinokat szabadidőipar termékének tekinthetjük

13 Médiamarketing-sajtó Keresletet befolyásoló tényezők  fogyasztói szokás  terület  szociológiai-demográfiai tényezők  ár televízió és hirdetések hatása a magazinokra negatívan befolyásolja a keresletet/tv/ erős konkurrecia,megjelenik az advertorial műfaj

14 Médiamarketing-sajtó Előállítás sajátosságai  szerkesztés-kisebb létszám a gyakoriság miatt  kiadásuk tőkeigényes  kiadók közepes vagy nagyobb vállalatok a termék kockázata miatt  sikeres kisebb kiadók felvásárlása

15 Médiamarketing-sajtó A lappiac szerkezete és a verseny Újságpiac:  területi és földrajzi piac szegmentáció  horizontális és vertikális integráció  monopólium a helyi újságpiacon  amerikai metropoliszok sajátosságai- esernyőverseny  regionális és országos újságok piaci szerkezete  újságpiacok koncentrációja mérőszámok szerint

16 Médiamarketing-sajtó Újságpiac jövője  kiadói konszolidáció  kiadói stratégiai szövetségek  minőségi újságok oldalszáma csökken  internet

17 Médiamarketing-sajtó Fogyasztói magazinok piaci szerkezete  nemzetközi piac  piaci szereplők száma nagy  termékdifferencializáció  monopolisztikus verseny  koncentráció mértéke alatta van az újságok piacnak

18 Médiamarketing-sajtó Terjesztés funkciói és fajtái Terjesztés:a lapnak a fogyasztóhoz való eljuttatása,az el nem adott példányok begyűjtése  előfizetők gyűjtése  lapátvétel-feldolgozás  szállítás  kézbesítés  árusítás  remittenda kezelése

19 Médiamarketing-sajtó Fontos követelmény:  megbízhatóság  rugalmasság  takarékosság  ellenőrizhetőség Két forma:  előfizetéses terjesztés  árusterjesztés

20 Médiamarketing-sajtó Kiadó és a terjesztő kapcsolata:  kiadó maga terjeszt  kiadó mással terjeszt,nagyker áron eladja  kiadó ügynökkel terjeszt /bizományosi,remittendát visszaveszi/  kiadó a postával terjeszt

21 Médiamarketing-sajtó Szabályzás Általános állami szabályzás közvetlen állami támogatás Önszabályzás  iparági  szakmai  sajtóombudsman / MLE,Újságírók Szövetségei,ÖRT,/

22 Médiamarketing-sajtó Általános állami szabályzás:  rádió-televíziós hirdetések korlátozása  favorizált újságok támogatása/kormányhirdetés/  támogatás,engedélyek/nyomópapír/  olcsó postai árak/terjesztés/  kedvező adó  monopóliumellenes szabályok/verseny/  tulajdoni korlátok/ külföldi beruházás/  képzés,ösztöndíj /oktatás/

23 Médiamarketing-sajtó Ellenőrző kérdések: 1.Sorolja fel a lapok fajtái,jellemezze sajátosságait. 2.Milyen szempontok szerint lehet csoportositani az újságokat. 3.Sorolja fel az újság,médiatermék sajátosságait. 4.Milyen tényezők befolyásolják az újság iránti keresletet? 5.Ismertesse az újság előállítási folyamatát. 6.Milyen szempontok szerint lehet csoportosítani a magazinokat? 7.Milyen tényezők befolyásolják a magazin keresletét? 8.Magazin előállításának sajátosságai. 9.Lappiac szerkezetének sajátosságai. 10.Milyen jövő vár a lappiacra? 11.Ismertesse a terjesztés formáit,legfontosabb követelményeit. 12.Milyen szabályzások érvényesek a lappiacra? 13.Sorolja fel a legfontosabb állami szabályzási formákat.

24 Médiamarketing-sajtó  A Magyar Versenyhivatal nem engedélyezte a Ringier és az Axel Springer egyesülését.  A Népszabadság arculatot váltott  Az Est Média és a Geomédia egyesült (a Geomédia termékeit az Integrált Média Megoldások Kft. értékesíti)  MTVA felállítása (az összes közmédiumot értékesítő sales house)  A példányszámok és az olvasottság csökken  A kiadók bevételei növekednek – nagyobb kedvezmények, speciális csomagajánlatok online-nal egybekötve  Egyre több napilap és magazin elérhető digitális változatban Ipad-en (Napi Gazdaság, Story, Éva, HVG)  Est Lapok megújulása (regionális programmagazinok), Bio Info Bio Trend-ként jelenik meg  A Ringier az esemény marketing területére próbál belépni (koncertek, stb.)


Letölteni ppt "Médiamarketing Lapok piaca 2012.február. Médiamarketing-sajtó Nyomtatott sajtó története: XV.sz.Gutemberg-könyvnyomtatás XVII.sz.újság XVIII.sz.első napilap."

Hasonló előadás


Google Hirdetések