Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Versenyelemzés 8.fejezet
2
A piac hosszú távú vonzerejét meghatározó tényezők (Porter)
Ágazati versenytársak fenyegetése Új belépők fenyegetése Helyettesítő termékek Vevők alkupozíciója Szállítók alkupozíciója
3
A vállalatnak 5 dolgot kell tudnia versenytársairól:
Kik a versenytársak? Mi a stratégiájuk? Mik a céljaik? Melyek az erős és gyenge pontjaik? Hogyan reagálnak az őket ért hatásokra?
4
A verseny négy szintje Márkaverseny Iparági verseny
Termékforma verseny Általános verseny
5
A verseny iparági koncepciója
Iparág (ágazat): „Azon vállalatok csoportja, amelyek azonos, vagy egymással könnyen helyettesíthető termékeket vagy termékcsoportokat kínálnak a piacon.”
6
A verseny iparági koncepciója
Az iparágak jellemzése: termelők száma és a termék differenciáltság mértéke belépési és mobilitási korlátok kilépési és zsugorodási korlátok Költségszerkezet vertikális integráció mértéke globalizáció mértéke
7
A verseny piaci koncepciója
Azonos fogyasztói igényeket kielégítő cégek viszonya Figyelem a jelenlegi és lehetséges versenytársak szélesebb körére termék-piac csatamező
8
A versenytársak stratégiája
Stratégiai csoport: „Azok a vállalatok, akik azonos célpiacokat azonos stratégiával kívánnak kiszolgálni.” Megkülönböztető dimenziók: kínált minőség vertikális integráció foka technológia bonyolultsága földrajzi elhelyezkedés gyártási eljárások stb.
9
A versenytársak céljai
Több cél Profitmaximalizálás Kielégítő profit Rövid vagy hosszabb távú profit Piacrészesedés növelése Készpénzforgalom javítása Technológiai vezető szerep stb.
10
A versenytársak erős és gyenge pontjai
Első lépés az adatgyűjtés 3 fontos tényező: piacrészesedés ismereti részesedés rokonszenv-részesedés Benchmarking
11
A versenytársak reakciói
Kényelmes versenytárs Szelektív versenytárs Tigris-versenytárs Kiszámíthatatlan versenytárs
12
Kompetitív megfigyelési rendszer kiépítése
A rendszer felállítása Adatgyűjtés Az adatok értékelése és elemzése Az információk terítése és visszajelzés
13
A megtámadható és elkerülendő versenytársak
Vevői értékelemzés Erős a gyenge ellen Hasonló az eltérő ellen „jó” a „rossz” ellen
14
A vevőkhöz és a versenytársakhoz igazodás egyensúlya
Versenytárs nézőpontú vállalat Vevőorientált vállalat
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.