Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A MÁV-TRAKCIÓ Zrt. első éve Zsákay László György vezérigazgató 2008. 12. 19.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A MÁV-TRAKCIÓ Zrt. első éve Zsákay László György vezérigazgató 2008. 12. 19."— Előadás másolata:

1 A MÁV-TRAKCIÓ Zrt. első éve Zsákay László György vezérigazgató 2008. 12. 19.

2 Zsákay László György MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zártkörűen Működő Részvénytársaság2 A MÁV-TRAKCIÓ elindul 2007. október 10-én megalakult a MÁV-TRAKCIÓ Zrt. Alapítói a MÁV Zrt. és a MÁV-START Zrt.. Tényleges tevékenységét 2008. január 1-jén kezdte meg. Kiépültek az önálló működéshez szükséges támogató funkciók (gazdasági terület, jog, humán, belső ellenőrzés, stb.). A Társaság teljes feltőkésítése, a járművek apportja megtörtént: •2008. január 1-én 487 db jármű. •2008. május 1-én az állami kezességvállalású hitelekkel terhelt 438 db jármű átadása a Kormány jóváhagyásával. A Magyar Vasúti Hivatal árutovábbításra vonatkozó vasútvállalati engedélyt, a Nemzeti Közlekedési Hatóság pedig az 5 évig érvényes vasútbiztonsági tanúsítványt adta ki társaságunknak vontatási tevékenység végzésére. A megfelelő tartalmú személyszállítási engedély megszerzése a jogszabály- módosulásnak megfelelően folyamatban van.

3 Zsákay László György MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zártkörűen Működő Részvénytársaság3 Önálló működés Valamennyi üzleti partnerünkkel rendezett szerződéses kapcsolatban állunk. A MÁV-TRAKCIÓ Zrt. – az idén kötött és – 2009. végéig hatályos Kollektív Szerződéssel rendelkezik. A MÁV-TRAKCIÓ Zrt. Igazgatósága a MÁV Csoport stratégiájához illeszkedő középtávú stratégiát és járműstratégiát fogadott el. A MÁV-TRAKCIÓ Zrt. Igazgatósága elfogadta a középtávú üzleti tervet, amelyet jóváhagyásra továbbított a Közgyűlés felé. A jogi önállósítás után: •a pénzügyi helyzet stabil; •a költségstruktúra racionalizált; •a járműmodernizálás megkezdődött; •az eredmény és a bevételek terven felül teljesülnek.

4 Zsákay László György MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zártkörűen Működő Részvénytársaság4 Korszerű mozdonyok a MÁV-TRAKCIÓ Zrt.-nél 25+25 darab kétáramrendszerű villamos mozdony beszerzése: •2008. november 25-én – a MÁV Zrt., mint kiíró által – aláírásra került a szállítói szerződés a Bombardier Transportation GmbH-val; •a finanszírozásra vonatkozó közbeszerzési tender folyamatban van (amelyet a MÁV Zrt. és a MÁV-TRAKCIÓ Zrt. közösen hirdetett meg), az előminősítési szakasz még nem zárult le; •Egy-két éves időhorizonton belül jelenhetnek meg az új „trakciós” TRAXX mozdonyok a magyar pályán. Járműkorszerűsítés: •2008-ban befejeződött 30 db V43-3000 típusú mozdony korszerűsítése, amely lehetőséget nyújt a 300 felújított német kocsi ingavonati közlekedtetésére.

5 Zsákay László György MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zártkörűen Működő Részvénytársaság5 A jövő A tulajdonosaink elvárásai: • Működési hatékonyságjavítás • Értékesítés növelés • Szolgáltatási színvonal növelése Stratégiai célrendszer Piacaink megvédése és azok közvetlen környezetében való bővülés • A vasúti személyszállítási közszolgáltatás teljes körű kiszolgálása. • Meghatározó szerep az árutovábbítási piacon. • Rugalmas hozzájárulás az állomási tolatási tevékenységhez.

6 Zsákay László György MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zártkörűen Működő Részvénytársaság6 Hatékonyságjavítási akciók •Az Elektronikus menetigazolvány és a Vontatás- tervezési és Irányítás Rendszer (VTIR) bevezetése és kiterjesztése. •Energiafelhasználás hatékonyságának növelése. •Integrált számlázási rendszer bevezetése. •A mozdonyvezetői produktív munkaidő növelése. •A mozdonyvezető képzés átalakítása. •A Mozdonyvezetői tanácsadó rendszer bevezetése. •A MÁV-TRAKCIÓ Zrt. minőségfejlesztése.

7 Zsákay László György MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zártkörűen Működő Részvénytársaság7 Fejlesztések a MÁV-TRAKCIÓ Zrt.-nél Mozdonyszimulátor A mozdonyszimulátor és az elektronikus tesztrendszer a korábbinál hatékonyabb és korszerűbb módon értékeli a megszerzett tudást. Az év végéig összesen mintegy 4200 mozdonyvezető ismetereit méri fel az új, komplex elektronikus vizsgáztatási rendszer. Az Elektronikus menetigazolvány és a Vontatás-tervezési és Irányítás Rendszer Javul a hálózat átláthatósága, a tervezés hatékonysága, az eszközpark és a humánerőforrás kapacitáskihasználtsága.

8 Zsákay László György MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zártkörűen Működő Részvénytársaság8 Üzleti terv 2010-2012. Mérleg (M Ft ) Megnevezés 2008. Várható 2009. Terv 2010. Terv 2011. Terv 2012. Terv Befektetett eszközök81 196 95 842105 465111 489106 704 ebből tárgyi eszközök81 192 95 838 105 461 111 485106 700 befektetett pénzügyi eszközök 2 2 2 2 2 Forgó eszközök 25 84623 744 24 411 29 29630 733 ebből: követelések 22 383 pénzeszközök3 165 1 063 612 3 7765 213 Aktív időbeli elhatárolások000 00 ESZKÖZÖK ÖSSZESEN107 041119 586129 876140 785137 437 Saját tőke 41 36741 441 41 873 42 31542 792 Céltartalékok 0000 0 Kötelezettségek 65 67478 145 88 003 98 46994 645 Ebből: Hosszú lejáratú kötelezettség 50 74763 217 73 076 83 54279 718 - Hosszú lejáratú hitelek 48 13660 049 70 565 81 68878 464 Rövid lejáratú kötelezettség 14 927 - Rövid lejáratú hitelek 1 800 Passzív időbeli elhatárolások 0000 0 FORRÁSOK ÖSSZESEN107 041119 586129 876140 785137 437 A Társaság befektetett eszközértéke és hitelállománya az új mozdony beszerzéssel jelentősen megnő. A 2013-2015. között lejáró 21,6 Mrd Ft MÁV-tól átvállalt végtörlesztésű hitel, valamint az új hitelek törlesztésére eredménytartalékot kell képeznünk (a jelenlegi terv árak ezt nem biztosítják!) A tőkemegfelelőség kiegyensúlyozott, javuló..


Letölteni ppt "A MÁV-TRAKCIÓ Zrt. első éve Zsákay László György vezérigazgató 2008. 12. 19."

Hasonló előadás


Google Hirdetések