Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Bemeneti kompetencia mérés 2006-2008. SZAKISKOLAI KOMPETENCIAMÉRÉSEK Az előadás vázlata 1.Mérőeszközök -Jellemzők -Kompetenciák -Tevékenységek 2. Változások.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Bemeneti kompetencia mérés 2006-2008. SZAKISKOLAI KOMPETENCIAMÉRÉSEK Az előadás vázlata 1.Mérőeszközök -Jellemzők -Kompetenciák -Tevékenységek 2. Változások."— Előadás másolata:

1 Bemeneti kompetencia mérés

2 SZAKISKOLAI KOMPETENCIAMÉRÉSEK Az előadás vázlata 1.Mérőeszközök -Jellemzők -Kompetenciák -Tevékenységek 2. Változások 3. Adatok, eredmények 4. Vélemények 5. Továbblépés

3 1.Mérőeszközök Jellemzők: -4 fontos kompetencia terület -Személyre szóló szöveges értékelés és javaslat a fejlesztésre -Fejlesztés követése tanulónként, osztályonként -Iskolai feldolgozás -Szakiskolai standardok kialakítása

4 Kompetenciák - Kommunikáció - Szociális kompetencia - Probléma megoldás - Szabálykövetés NAT 2003 kulcskompetenciái

5 Tevékenységek: -Struktúrák feltárása - Feladatszerkesztés -Tesztek összeállítása -Szöveges értékelés feladatonként - Próbamérés, korrekció - Mérés - Vélemények összegyűjtése - Fejlesztés

6 Munkacsoportok Kommunikáció Gálosné Szűcs Emília dr. Berkéné dr. Sajti Ilona Gyuricza Zsolt Kárpáti Ildikó Bátki Edit Szociális kompetencia Kakusziné Körtvélyesi Anikó Bartha Júlia Budainé Gulyás Gabriella dr. Fülöpné Strohner Irén Kovács Béla Szabálykövetés Problémamegoldás Vadasi BélánéRuzsinszkiné Lukácsy Margit Banai Valéria Kiss Róbert

7 2. Változások a)Problémamegoldás és a szabálykövetés 2 munkacsoportra vált. b)Kommunikációba megjelent egy média feladat, ebben Kárpáti Ildikó segítette a csoport munkáját. c)Szociális kompetencia bővült a racionalitás mérésével. Az önértékelés kérdéseire nem skálán kellett választani, valamint megkülönböztettünk a reális és irreális én-kép között reális +; reális -; irreális +; és irreális –; én-képet. Feladatsor kitöltése számítógéppel is lehetséges volt.

8 2. Változások 2008 a)Kommunikáció: 2 feladatlap helyett 1, 5 szint helyett 4. Több médiás elem. A teszt megoldása történhetett számítógép mellett, fülhallgató használatával, és kivetítéssel. b)Szociális kompetencia: a feladatsort csak számítógépen lehetett kitölteni. Kiegészült az együttműködéssel (kezdeményezőkészség, szociális extenzivitás, konfliktuskezelés, empátia, felelősségvállalás) valamint a döntési képességgel (realitás, racionalitás, szenzibilitás) c) A feladatlapokat tetszőleges sorrendben lehetett megoldani d) Új feldolgozó szoftver alkalmazása.

9 Létszámok 9. osztály ÉvTanulók száma (fő) Osztályok száma (db)

10 Létszámok 10. osztály ÉvTanulók száma (fő) Osztályok száma (db) Változás

11 Létszámok Kompetenciák Kommunikáció Szabálykövetés Problémamegoldás Szociális kompetencia

12 3. Eredmények 2008 a) megbízhatóság tesztekCronbach alpha 9. o. Cronbach alpha 10. o. kommunikáció,828,846,808 szabálykövetés,784,74 problémamegoldás,846,83 Szociális kompetencia,886,884

13 b) átlag, szórás, megoldottság 9. osztály teszt elemszám átlag % szórás % megoldottság % kommunikáció471021,47,644,6 szabálykövetés474815,35,641,2 problémamegoldá s ,6724,7 szociális kompetencia 1798

14 b) átlag, szórás, megoldottság 10. osztály teszt elemszám átlag % szórás % megoldottság % Kommunikáció A363319,87,747 kommunikáció B358921,16,651,4 problémamegold ás ,56,828,2 szabálykövetés357316,7546,4 szociális kompetencia 4733

15 Összehasonlítás szociális kompetencia szint szint szint szint szint Rea litá sérz ék Emp átia Szociál is extenzi vitás Minde nnapi életvit el Probl émaé rzéke nység Felelős ségváll alás Önme nedzse lés Kezde ménye zőkész ség Önvez érlés Szenz ibilitá s Konflik tuskeze lés Legiti mitás 1. szint szint szint szint

16 szint Rea litá sérz ék Emp átia Szociál is extenzi vitás Minde nnapi életvit el Probl émaé rzéke nység Felelős ségváll alás Önme nedzse lés Kezde ménye zőkész ség Önvez érlés Szenz ibilitá s Konflik tuskeze lés Legiti mitás 1. szint szint szint szint Összehasonlítás szociális kompetencia szint szint szint szint

17 Kommunikáció tesztlap1. szint2. szint3. szint4. szint5. szint Íráskészség, fogalmazás „A-1”30%33,2%40%21,2%47,7% „A-2”44,5%51,9%44,1%37,4%54,9% „A-3”18,8%48%32,3%17,1%57,6% Szövegmegjelenítés „A-1”43,6% 35,3%28,1%38,3% „A-2”58,2%47,2%41,6%42,2%62% „A-3”36,6%36,3%24,2%38,6%34,7%

18 tesztlap1. szint2. szint3. szint4. szint5. szint Szövegalkotás „A-1”33,2%30%40%21,2%47,7% „A-2”44%52%44%37%52% „A-3”19%48%32%17%43% Informatikai kommunikációs technológiák használata „A-1”43,6% 35,3%28,1%38,3% „A-2”58%47%42% 62% „A-3”37%36%24%39%34% Kommunikáció

19 Problémamegoldás

20 Problémamegoldás 2007/2008

21 A tanulók száma átlagszórás ,824, , ,56,8 Problémamegoldás

22 TevékenységSzintÁtlagered szept. Átlagered szept. Szabály- felismerés A132,9%66,3% A256,6%96,8% A358%44,3% A436,6%62% Szabály- követés B133,5% - 43,9% - 33,3% 59,7% - 54,9% - 45,3% B244,9% - 9,9% 65,5% - 38,3% B4!!23,6% - 32,8% - 25,5% 42,3% 47,5% 36% B33,3% 1,5% 1,4% 11,3% 4,3% 2,4% Szabálykövetés

23 TevékenységSzintÁtlagered szept. Átlagered szept. Szabály- választás C126,4%5,7% C3!!48,6%35,1% C240,7 % - 38,1%65,8 % - 58,5% C433%35% SzabályalkotásD181,7% - 46,3%68,3% - 35,9% D276,1% - 65,6%67,8% - 47,3% D341,7% - 50,2% - 11,4% 51,0% - 59,1% - 21,3% D425,8% - 42,7% - 35,3% -13,1% - 1,4% 29,3% - 43,6 % - 33,9 % -12,1% - 2,6%

24 4. Vélemények 2006

25 4. Vélemények 2006

26 4. Vélemények 2006

27 4. Vélemények 2006

28 4. Vélemények 2006

29 4. Vélemények 2006

30 5. Továbblépés - Még több médiás feladat. - Számítógépes feladatok számának növelése. - Adatok felvitelének, feldolgozásának egyszerűbbé tétele.

31 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Bemeneti kompetencia mérés 2006-2008. SZAKISKOLAI KOMPETENCIAMÉRÉSEK Az előadás vázlata 1.Mérőeszközök -Jellemzők -Kompetenciák -Tevékenységek 2. Változások."

Hasonló előadás


Google Hirdetések