Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

IKT ÉS ISKOLAFEJLESZTÉS eLEMÉR Iskolai önértékelési keretrendszer az IKT iskolafejlesztő szemléletű használatához.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "IKT ÉS ISKOLAFEJLESZTÉS eLEMÉR Iskolai önértékelési keretrendszer az IKT iskolafejlesztő szemléletű használatához."— Előadás másolata:

1 IKT ÉS ISKOLAFEJLESZTÉS eLEMÉR Iskolai önértékelési keretrendszer az IKT iskolafejlesztő szemléletű használatához

2 eLEMÉR

3 Miért jó az iskolának? segítséget nyújt az intézményeknek saját értékeik felmérésére, azonosítására; megkönnyíti az informált döntéshozást; használatával fejlődik a tudatosság és a belső együttműködés; az iskola a megfelelő területeken kap támogatást a fejlesztéshez; támogatást nyújt az informatikai stratégia kidolgozásához.

4 Mire használható az önértékelés? Helyzetfeltárás Diagram területenként és részterületenként Az eredmény szöveges értékelés formájában kinyomtatható Ötletek, orientáció Informatikai stratégia kialakítása Stratégia sablon található a honlapon A honlapon segítség a fejlesztéshez

5 Területek 1 A tanuló és a tanulás 2 Tanítás 3 Szervezet 4 Infrastruktúra

6 1. A tanuló és a tanulás 1.1. Biztonságos eszközhasználat, felelős tartalomkezelés 1.2. Gyakorlott eszközhasználat, intelligens tartalomkezelés 1.3. Innovatív eszközhasználat, kreatív tartalomkezelés 1.4. Az iskolavezetés hatása a tanulóra és a tanulásra

7 1.3. Innovatív eszközhasználat, kreatív tartalomkezelés A tanulók önállóan és tudatosan használják az IKT-eszközöket a tanulásukat és a tájékozódásukat segítő információk megszerzésére A tanulók önállóan és tudatosan használják az IKT-eszközöket az iskolai és az iskolán kívüli tanulás összekapcsolására A tanulók önállóan és tudatosan használják az IKT-eszközöket képességeik tesztelésére A tanulók önálló tanulással (is) fejlesztik digitális kompetenciájukat A tanulók tisztában vannak az IKT-eszközökre épülő sokféle önkifejezési lehetőséggel A tanulók használják az IKT-eszközöket kreativitásuk iskolai és iskolán kívüli bemutatására A tanulók törekszenek rá, hogy IKT-eszközökkel készült munkáik esztétikai szempontból is igényesek legyenek.

8 Mit mutat meg ez a terület? Mivel bizonyítható a választott szint? Ennek a mutatónak a segítségével megismerhetjük, hogy mennyire önállóan és milyen tudatosan használják a tanulók az IKT-eszközök által kínált lehetőségeket a tanulás során, illetve milyen önállóság jellemzi őket digitális kompetenciáik fejlesztésében. Arra is rávilágít, hogy kreativitásuk kibontakoztatásában milyen szerepet játszik az IKT. Bizonyítékok: Tanári interjúk; tanulói interjúk; tanulói munkák Az iskola belső hálózatán elérhető tanulói munkák Az iskola honlapján elérhető tanulói munkák

9 Önértékelés a gyakorlatban Kitöltő csapatok (3-4 csapat) Kitöltési útmutató Bizonyítékok Kollegák, tanulók bevonása Nem az informatika tanár feladata

10 Önértékelési rendszer kipróbálása A rendszer kipróbálható demo/demo A mérésben bármely iskola részt vehet Regisztráció OM-azonosítóval

11 Várjuk a visszajelzéseket, köszönöm a figyelmet! eLEMÉR és munkatársai Tartsayné Németh Nóra


Letölteni ppt "IKT ÉS ISKOLAFEJLESZTÉS eLEMÉR Iskolai önértékelési keretrendszer az IKT iskolafejlesztő szemléletű használatához."

Hasonló előadás


Google Hirdetések